Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

Τα τσιπ βούλιαξαν τις πωλήσεις των Honda και Subaru

  • newsautoteam

Η κρίση των μικροτσίπ δοκιμάζει τις αντοχές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανιας, με τις ιαπωνικές Honda και Subaru να καταγράφουν μειωμένες πωλήσεις και σημαντικές ζημιές.

Τις πληγές της από την συνεχιζόμενη κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών μετρά η Honda, μετά την αναστολή μεγάλου μέρους της παραγωγής και της επακόλουθης αρρυθμίας στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων.

Τα παραπάνω έπληξαν τα οικονομικά της αποτελέσματα, με την ιαπωνική εταιρεία να ανακοινώνει «βουτιά» στα λειτουργικά της κέρδη ύψους 30%, το περασμένο τρίμηνο του έτους.

Ειδικότερα, το διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2021, τα λειτουργικά κέρδη έπεσαν στα 198,9 δισ. γιεν ($1.78 δισ.) από τα 282,9 δισ. γιεν ($2.53 δισ.) του αντίστοιχου διαστήματος του περασμένου έτους.

Τα καθαρά κέρδη σημείωσαν πτώση της τάξεως του 31% στα 166,6 δισ. γιεν ($1.49 δισ.), την ίδια ώρα που τα συνολικά έσοδα διολίσθησαν κατά 6,8% ποσοστιαίες μονάδες στα 3,4 τρισ. γιεν ($30,45 δισ.), ως απόρροια των μειωμένων κατά 27% πωλήσεων – από τα 1,25 εκ. οχήματα, στα 917.000.

Παράλληλα, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του ομίλου Honda Motor Company έπεσε στο 5,8%, και το αντίστοιχο του αυτοκινητικού βραχίονα (Honda) «γλίστρησε» στο ιδιαίτερα φτωχό 2,1%.

Η Honda επίσης αναθεωρεί προς το χειρότερο τα προβλεπόμενα κέρδη της και τις εκτιμώμενες πωλήσεις της για το τέλος της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, η οποία λήγει στις 31 Μαρτίου του 2022. Όπως αναφέρει, το πλήγμα που της έχει καταφέρει η έλλειψη ημιαγωγών είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι περίμενε.

Συγκεκριμένα, αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για το συνολικό όγκο των παγκόσμιων πωλήσεων της κατά 650.000 οχήματα λιγότερα, προσβλέποντας σε μείωση 7,6% στα 4,2 εκ. οχήματα.

Στην Ευρώπη εκτιμά μείωση 4,5% σε 105.000 πωλήσεις και στη Βόρεια Αμερική μείωση 16% στις 1,4 εκ.  

Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της εταιρείας, Seiji Kuraishi, θεωρεί πως από τις αρχές του 2022 η κατάσταση με τα τσιπ θα αρχίσει να εξομαλύνεται, αλλά όχι σε βαθμό που θα της επιτρέψει να επιτύχει πλήρη ανάκαμψη έως το τέλος της τρέχουσας χρήσης.

Μοναδικοί ούριοι άνεμοι που αναχαίτισαν τη βύθιση των οικονομικών της αποτελεσμάτων ήταν ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες. Αλλά ακόμη και αυτά τα απροσδόκητα κέρδη στο forex (αγορά συναλλάγματος) δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν τη «χασούρα» από τις πενιχρές πωλήσεις της.

Μαύρα σύννεφα πάνω και από τη Subaru

Ακόμα πιο δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα σημείωσε η Subaru, με τα λειτουργικά της κέρδη το τελευταίο τρίμηνο να μειώνονται στο ήμισυ. Ειδικότερα σημείωσαν βουτιά 46% στα 24,9 δισ. γιεν ($223 εκατ.), αναγκάζοντας την ιαπωνική εταιρεία να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις της.

Η παγκόσμια παραγωγή μοντέλων της γνώρισε πτώση ύψους 40% στις 158.000 μονάδες, έναντι 262.000 το διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2020. Αναφορικά με τις πωλήσεις της, αυτές σημείωσαν πτώση 13% στις 200.000 μονάδες.

Μέχρι το τέλος της τρέχουσας οικονομικής χρήσης προσβλέπει σε 830.000 πωλήσεις, 3,4% δηλαδή λιγότερες απ’ ότι το περασμένο έτος.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Subaru, Tomomi Nakamura, απέδωσε τα παραπάνω στο αυξημένο κόστος των πρώτων υλών, όπως και στις μειωμένες ποσότητες που εξασφάλισε η εταιρεία εξαιτίας των ρωγμών στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής
Επένδυση 400 εκ. ευρώ από τη Bosch για ημιαγωγούς
Jaguar Land Rover: Oικονομικό πλήγμα λόγω ημιαγωγών

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto