Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θα αγοράζατε αυτοκίνητο με συνδρομητικά… καθίσματα;

Ελλάδα 10:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Θα αγοράζατε αυτοκίνητο με συνδρομητικά… καθίσματα;

ΝΕΑ

Θα αγοράζατε αυτοκίνητο με συνδρομητικά… καθίσματα;

ΝΕΑ

Είναι μόδα ή θα περάσει σύντομα; Οι συνδρομές για υπηρεσίες, όπως τα ηλεκτρικά καθίσματα, στο αυτοκίνητο βρίσκουν ισχυρή αντίδραση από το κοινό. Όμως οι εταιρίες επιμένουν.

Advertisement
Advertisement

Μία από τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται αυτή την εποχή στην αυτοκίνηση είναι και η εμφάνιση των συνδρομητικών υπηρεσιών στα οχήματα. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχουν τα αυτοκίνητα, όπου εκεί μπορεί να το βρει κανείς μάλλον φυσιολογικό.

Αναφερόμαστε σε κάποια στοιχεία του hardware του αυτοκινήτου, δηλαδή να μπορείς να ενεργοποιείς κάποια εξαρτήματα που ήδη υπάρχουν στο αυτοκίνητο αλλά είναι “κλειδωμένα”. Και χρειάζονται την καταβολή μηνιαίας συνδρομής για να ενεργοποιηθούν.

Πολλές εταιρίες έχουν ήδη ξεκινήσει αυτή την πρακτική, επιτρέποντας στον καταναλωτή να “ξεκλειδώσει” λειτουργίες στα φωτιστικά σώματα, στα καθίσματα και σε δεκάδες άλλα συστήματα του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Οι εταιρίες πιστεύουν ότι είναι πλέον πολύ εύκολο σε μία οικογένεια που έχει εξοικειωθεί με συνδρομητικές υπηρεσίες, από το Netflix έως το Spotify να αποδεχθούν μία κατάσταση στην οποία θα πρέπει να καταβάλλουν χρήματα για να μπορούν να έχουν -για παράδειγμα- θερμαινόμενα καθίσματα.

Η λογική είναι ότι ο ιδιοκτήτης μπορεί να επωφεληθεί από αυτή την υπηρεσία, καθώς θα μπορεί να ενεργοποιήσει τα καθίσματα μόνο όταν τα χρειάζεται, δηλαδή τους κρύους μήνες του χειμώνα.

Οι εταιρίες πιστεύουν ότι οι καταναλωτές είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν με αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία των ηλεκτρικών καθισμάτων, παρά να τα πληρώσουν εξ αρχής ως ακριβό έξτρα.

Advertisement

Μία ακόμα δυνατότητα την οποία διαφημίζουν πολύ οι αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι ότι θα μπορεί ο ιδιοκτήτης να “μεταφέρει” το συμβόλαιό του όταν αγοράζει άλλο αυτοκίνητο, της ίδιας όμως εταιρίας.

Advertisement

Και κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα και οι αντιδράσεις του κοινού. Με τους περισσότερους να αντιδρούν σε όλα τα παραπάνω, αλλά κυρίως στο ότι μέσω του συμβολαίου, η εταιρία σε “οδηγεί” να παραμείνεις πιστός σε αυτήν και να μην αλλάζεις μάρκα.

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η πλειοψηφία των αγοραστών δε βρίσκουν καθόλου ελκυστική την ιδέα του να “κλειστούν” σε ένα συνδρομητικό πρόγραμμα, και να μην μπορούν να αλλάξουν στρατόπεδο.

Η ίδια έρευνα πάντως έδειξε ότι υπάρχουν και μεγάλες διαφορές ανάλογα με την ηλικία των αγοραστών. Οι παλαιότεροι και πιο παραδοσιακοί αντιδρούν καθώς δεν μπορούν να αντιληφθούν γιατί θα πρέπει να πληρώνουν έξτρα χρήματα για ένα εξάρτημα ή έναν μηχανισμό που ήδη υπάρχει εγκατεστημένος στο αυτοκίνητό του.

Advertisement

Οι νεαρότεροι πάντως, που είναι πιο εξοικειωμένοι με αυτή την πρακτική λόγω του Διαδικτύου, δείχνουν πιο άνετοι απέναντι σε αυτό το ενδεχόμενο, αντιμετωπίζοντας το αυτοκίνητο όχι με την κλασική του διάσταση, αλλά σαν ένα απλό μέσο μεταφοράς όπως όλα τα άλλα.

Πάντως, σε όλες τις έρευνες που γίνονται τον τελευταίο καιρό, η μεγάλη πλειοψηφία είναι ενάντια στο σύστημα των συνδρομών και προτιμούν να έχουν τον πλήρη έλεγχο των αυτοκινήτων τους.

Όμως οι εταιρίες επιμένουν και προφανώς έχουν αρκετούς λόγους να το κάνουν (είναι πολλά -και εύκολα- τα λεφτά!). Μένει να δούμε ποιος θα επικρατήσει. Πολύ φοβόμαστε όμως ότι σε λίγα χρόνια μαζί με τον λογαριασμό του Netflix και του Spotify θα πρέπει να πληρώνετε και για το αν θα σας ζεσταίνουν τα ηλεκτρικά καθίσματά σας τον χειμώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Είναι η συνδρομητική υπηρεσία αυτοκινήτου το μέλλον στις μετακινήσεις μας;
Γιατί η BMW επιμένει στις υπηρεσίες μέσω συνδρομής;
Ford: Όχι στην πληρωμή συνδρομής για ηλεκτρικά καθίσματα