Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ραδιόφωνο: AM και ηλεκτρικά μπορούν;

Ελλάδα 5:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ραδιόφωνο: AM και ηλεκτρικά μπορούν;

ΝΕΑ

Ραδιόφωνο: AM και ηλεκτρικά μπορούν;

ΝΕΑ

Η μπάντα των ΑΜ στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου έχει εξυπηρετήσει, ενημερώσει και διασκεδάσει γενιές και γενιές επιβατών. Ομως…

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που πραγματοποίησε ο Οργανισμός «CAR» («Center for Automotive Research»), η διατήρηση της δυνατότητας λήψης της συχνότητας AM στο ραδιόφωνο των εξηλεκτρισμένων και αμιγώς ηλεκτρικών νέων μοντέλων αποδεικνύεται κοστοβόρα.

Θυμίζουμε ότι τον εν λόγω μη κερδοσκοπικό ανεξάρτητο Οργανισμό έχουν ιδρύσει από κοινού οι Ford και General Motors με σκοπό να διεξάγει έρευνες από τις οποίες θα βελτιώνεται ο κλάδος της Αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ασχολήθηκε με τη διαφωνία που έχει αρχίσει να υπάρχει αναφορικά με το εάν θα πρέπει να διατηρηθεί ή όχι η λήψη σήματος AM στα καινούργια μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το συνολικό ποσό για να συνεχίσει να υπάρχει σε αυτά θα φτάσει τα 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια (περίπου 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) ως το 2030. Μάλιστα, τα στοιχεία αφορούν μόνο στις αμερικανικές εταιρείες και όχι και σε άλλες που βρίσκονται εκτός ΗΠΑ.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, για κάθε εξηλεκτρισμένο ή αμιγώς ηλεκτροκίνητο καινούργιο αυτοκίνητο το κόστος παραγωγής που απαιτείται για να συνεχίσει να διατίθεται η δυνατότητα λήψης σήματος AM κυμαίνεται μεταξύ 50-70 δολαρίων (περίπου 47-66 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).

Advertisement

Το ποσό αυτό αφορά στη μόνωση του δέκτη και της σχετικής καλωδίωσης που υπάρχει στο αυτοκίνητο και στην τοποθέτηση φίλτρων EMI ή ενεργών ηχοακυρωτικών για να μπορεί το σήμα να είναι καθαρό και ο ήχος καλός.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ο ηλεκτροκινητήρας και οι μπαταρίες που υπάρχουν στα εξηλεκτρισμένα ή αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν συχνότητες που είναι παρόμοιες με αυτή της αναλογικής διαμόρφωσης σήματος με αποτέλεσμα να δημιουργούνται παρεμβολές στη λήψη και να επηρεάζεται η ποιότητά της.

Advertisement

Στην έρευνα του «CAR» αναφέρεται επίσης ότι εκτός από το επιπλέον κόστος παραγωγής, τα επιπλέον εξαρτήματα που θα χρειάζονται να τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο θα ζυγίζουν περίπου ένα κιλό.

Στο κείμενο της έρευνας αναφέρεται ότι υποχρεωτική αναλογική λήψη AM στα καινούργια αυτοκίνητα ισοδυναμεί με «σημαντική επιβάρυνση» (sic) για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στις ΗΠΑ, το εάν θα συνεχίσει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα λήψης συχνότητας AM στα αυτοκίνητα ή όχι θα το αποφασίσουν τα μέλη της Γερουσίας.

Advertisement

Πάντως, εταιρείες όπως οι Audi, BMW, Porsche, Tesla και Volvo έχουν σταματήσει ήδη να παρέχουν τη δυνατότητα λήψης AM στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ηλεκτρικά τραβάνε τους οδηγούς
Έρευνα για τα ηλεκτρικά: Πολλή η τεχνολογία, μεγάλα τα προβλήματα
Η αύξηση της ταχύτητας θα σώσει το κυκλοφοριακό;