Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στο Τορίνο για την Alfa Romeo Junior

Ελλάδα 6:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στο Τορίνο για την Alfa Romeo Junior

ΝΕΑ

Στο Τορίνο για την Alfa Romeo Junior

ΝΕΑ

Εν αρχή ην η Milano. H «μικρή» Alfa Romeo η οποία παρουσιάστηκε πριν από μερικές εβδομάδες στο Μιλάνο εν χορδαίς και οργάνοις για να μετονομαστεί μετά από λίγες ημέρες σε Junior μετά από ανεπανάληπτο beef μεταξύ της Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης.

Advertisement
Advertisement

To newsauto ήταν αποκλειστικά σε εκείνη την παγκόσμια πρώτη αποκάλυψη και κατέγραψε όλες τις λεπτομέρειες. Εκείνο που δεν μπορούσαμε να κάνουμε, λόγω περιορισμένου χρόνου και…άπειρου κόσμου ήταν να ρίξουμε μια πιο ενδελεχή ματιά στο αυτοκίνητο που οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρείας θεωρούν ότι θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο της περαιτέρω εξέλιξης της εταιρείας, το καίριο στοίχημα και συνάμα τη «γέφυρα» που θα την περάσει στη εποχή του εξηλεκτρισμού.

Αυτή την «τσουρούτικη» επαφή φρόντισε η Alfa Romeo να διορθώσει με μία ακόμα αποστολή στο Τορίνο αυτή τη φορά, όπου η πρώην Milano και νυν Junior μας περίμενε για μια πολύ πιο εκτεταμένη και ενδελεχή γνωριμία, μάλιστα μαζί με τους ανθρώπους που ταξίδεψαν μαζί της και τη διαμόρφωσαν σε όλη την πορεία της εξέλιξής της.

Η πρώτη επαφή και η λεπτομερειακή οπτική εξέταση σε εκπλήσσουν ως προς το ότι πρόκειται για ένα πολύ πιο όμορφο και ισορροπημένο αυτοκίνητο από κοντά σε σχέση με αυτό που είδες στις φωτογραφίες και τα διάφορα βιντεάκια.

Advertisement
Advertisement

Με συμπαγείς διαστάσεις αλλά σωστές αναλογίες, όσο επιθετική προσήκει σε μια Alfa Romeo και όσο σύγχρονη επιτάσσει η εποχή και ο αμείλικτος ανταγωνισμός. Η Junior ξεχωρίζει και ξαφνιάζει με την τολμηρή προσέγγισή της. Και όσο περισσότερο την κοιτάζεις συνειδητοποιείς ότι δεν πρόκειται ούτε κατά διάνοια για SUV, οριακά τη λες crossover.

Αυτό μας επεσήμανε και ο Daniel Guzzafame, head of product της Junior, ο άνθρωπος δηλαδή που γνωρίζει πού (και γιατί) έχει τοποθετηθεί και η  τελευταία βίδα στο αυτοκίνητο: « Η Junior έχει ελάχιστα μεγαλύτερο συνολικό ύψος από την τελευταία Giulietta. Εγώ προσωπικά θα την τοποθετούσα ανάμεσα σε crossover και χάτσμπακ. Η συνολική της ακαμψία είναι αντίστοιχη ενός χάτσμπακ. Αλλά ξέρετε κάτι; Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία να την κατηγοριοποιήσουμε. Είναι ένα πολύ όμορφο premium compact αυτοκίνητο και αυτό τελικά έχει σημασία για τον αγοραστή».

Ο Giovanni Ribotta, ο υπεύθυνος εξωτερικού σχεδιασμού της Junior, (ο άνθρωπος υπό την επίβλεψη του οποίου σχεδιάστηκε η Maserati MC20) είναι ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα: «Η Junior είναι ιδιαίτερη διότι από τη μία αντηχεί τη σχεδιαστική σχολή coda tronca, του κοφτού πίσω μέρους που πρώτη φορά είχε εφαρμοστεί στην Giulia TZ του 1963 και από την άλλη βλέπεις σε αυτή νεωτερικά στοιχεία που κατά μεγάλο μέρος εισάγουν στη νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα δείτε στις επόμενες Alfa Romeo. Χώρια που αυτή η σχεδιαστική αναμόχλευση του παρελθόντος έχει και τεράστια αεροδυναμικά οφέλη».

Advertisement

Ο επικεφαλής του Centro Stile της Alfa, Alejandro Mesonero Romanos, που μας βρήκε αργότερα, στο διάλειμμα για μεσημεριανό, επιβεβαίωσε και το πήγε ένα βήμα πιο πέρα: «Μπορώ σήμερα να σας πω ότι οι επόμενες Giulia και Stelvio είναι έτοιμες και έχουν πάρει έγκριση. Θα εκπλαγείτε από το πόσο τολμηρές είναι. Η Giulia είναι ουσιαστικά ένα κουπέ και η Stelvio θα ακολουθήσει με τη σειρά της την σχεδιαστική λογική του «β» πίσω μέρους που εισάγουμε με τη Junior. Γι’ αυτό τη θεωρούμε τόσο σημαντική. Η Junior είναι η γέφυρά μας προς τη νέα εποχή της Alfa Romeo».

Μην περιμένετε ότι η νέα εποχή θα διαθέτει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Junior θα έχει βέβαια και την θερμική έκδοση με το υβριδικό σύστημα των 136 ίππων αλλά μέχρι εκεί. Οι κορυφαίες εκδόσεις είναι και θα παραμείνουν αμιγώς ηλεκτρικές.

Advertisement

Δεν ξέρουμε ακόμα πώς στρίβουν αλλά τα δύο δείγματα που είδαμε στο Centro Stile, οι κορυφαίες εκδόσεις Veloce, είναι κυριολεκτικά φορτωμένες με εξοπλισμό και επιθετικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες και το κυριότερο είναι αδιαπραγμάτευτα ηλεκτρικές.

Δεν θα υπάρξει κάποια σπορ έκδοση με θερμικό κινητήρα. Αν θέλεις 240 ίππους, εκρηκτικές επιδόσεις, ελεγχόμενο διαφορικό torsen, θα πάρεις μαζί και μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδέν φυσικό θόρυβο. Ο Mesonero ορκίζεται ότι στρίβει «σαν διάολος». Τον πιστεύουμε γιατί διαπιστώνουμε ότι τα λάστιχα του ενός από τα δύο αυτοκίνητα έχουν φάει πολλή πίεση στο Balloco.

To υποψιαζόμαστε διότι η πρώτη εντύπωση που έχεις μόλις καθίσεις στο εσωτερικό είναι πόσο καλή είναι η θέση οδήγησης. Χαμηλή όσο πρέπει και με πολύ καλή απόσταση από το πανέμορφο τιμόνι. Εξαιρετικά και τα sabelt μπάκετ καθίσματα που αφήνουν πολλές υποσχέσεις για την συνολική στήριξη του κορμού (προφανώς ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό).

Advertisement

Συνολικά το εσωτερικό είναι όσο σύγχρονο οφείλει με έντονη ωστόσο την οδηγοκεντρική διάσταση. Η κεντρική οθόνη αφής για παράδειγμα δεν βρίσκεται, ως είθισται, στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά χαμηλά και στραμμένη προς τον οδηγό. Η αίσθηση από τα υλικά είναι πολύ καλή και οι χώροι υπεραρκετοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Αν κάτι μας έδειξε το ταξίδι που κάναμε για δεύτερη φορά προκειμένου να γνωρίσουμε το αυτοκίνητο που αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα της Alfa Romeo τα τελευταία χρόνια είναι ότι δεν έχει και πολλή σημασία πού κατασκευάζεται ένα συγκεκριμένο μοντέλο, ούτε ποιος το σχεδιάζει.

Σημασία έχει η επαφή με τον πυρήνα της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα βέβαια η επαφή με την αμείλικτη πραγματικότητα. Δεν την έχουμε οδηγήσει ακόμα αλλά κάτι μας λέει ότι η νέα Alfa Romeo Junior μπορεί να κατασκευάζεται στην Πολωνία αλλά, για να παραφράσουμε τον ποιητή, ολόκληρη η καρδιά της στην Ιταλία βρίσκεται.