Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Τρόμο προκαλεί η πιθανή έλλειψη μπαταριών

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Όλο και πιο σπάνια γίνονται τα υλικά που χρειάζονται για την κατασκευή των συσσωρευτών…

Μπορεί σύντομα να μας τελειώσουν και οι μπαταρίες; Αυτό είναι που ανησυχεί πολλά μεγάλα αφεντικά της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και αρκετές εβδομάδες. Πράγματι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, καθώς και το στέλεχος της Rivian , RJ Scaring, ανησυχούν για την πιθανότητα μεγάλης κλίμακας έλλειψης μπαταριών τους επόμενους μήνες. Η νέα και πολύ βαριά για την αυτοκινητοβιομηχανία απειλή, θα είναι πολύ μεγαλύτερη από την κρίση των ημιαγωγών, που μαίνεται ακόμη και σήμερα.

Μάλιστα η έλλειψη των μπαταριών θα σημειωθεί μια περίοδο όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφουν ρεκόρ ανόδου κυρίως λόγω των ολοένα και πιο αυστηρών περιβαλλοντικών προτύπων, καθώς και της συνεχώς αυξανόμενης προσφοράς, αυτή η πιθανή έλλειψη θα ήταν πραγματική καταστροφή για τη βιομηχανία. Και αυτή τη φορά, δεν είναι η κρίση του κορωνοϊού ή το κλείσιμο εργοστασίων που θα αμφισβητηθεί, αλλά η έλλειψη πρώτων υλών, όταν η ζήτηση θα ήταν πλέον πολύ μεγάλη.

Αυξανόμενη ζήτηση

Το αφεντικό της Rivian φοβάται σύμφωνα με την Wall Street Journal καθώς σύμφωνα με εκείνον: «Οι ημιαγωγοί είναι απλώς ένα μικρό ορεκτικό σε σύγκριση με αυτό που μας περιμένει με τις μπαταρίες τις επόμενες δύο  δεκαετίες».

Ανησυχεί ακόμη περισσότερο για το γεγονός ότι οι περισσότερες χώρες θα σταματήσουν σύντομα να πωλούν αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πράγμα που σημαίνει ότι ενδέχεται να μην παράγονται αρκετά οχήματα σε σχέση με τη ζήτηση.

Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ενέργειας (IEA), οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ήδη τριπλασιαστεί μεταξύ 2019 και 2021, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με την πάροδο του χρόνου. Ειδικά δεδομένου ότι η ζήτηση για μπαταρίες δεν προέρχεται μόνο από την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και από άλλους κλάδους, ιδίως εταιρείες που ειδικεύονται στην πράσινη ενέργεια, που πρέπει να την αποθηκεύσουν.

Έλλειψη πρώτων υλών

Σε αντίθεση με την έλλειψη ημιαγωγών, αυτή των μπαταριών δεν συνδέεται με το κλείσιμο των εργοστασίων, που προκαλείται από την υγειονομική κρίση. Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την έλλειψη μπαταριών, αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση της τιμής των υλικών, ιδίως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Άλλωστε η Ρωσία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός νικελίου στον κόσμο, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η τιμή του νικελίου, όπως και του λιθίου και του γραφίτη, κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος ελλείψεων τα επόμενα χρόνια, πολλοί κατασκευαστές εργάζονται σε νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών στερεάς κατάστασης που σχεδιάζονται για το τέλος της δεκαετίας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φτηνότερες μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι γίνονται οι μπαταρίες όταν «γεράσουν»;
Πόσο διαρκούν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών – Πώς επιβραδύνεται η φθορά τους;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto