Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Σε κρίση η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη λόγω Ουκρανίας

  • newsautoteam

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και ο καταστροφικός πόλεμος έχουν δημιουργήσει ασφυκτικές συνθήκες για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μετά από δύο συνεχή χρόνια πίεσης από την πανδημία και τις ελλείψεις σε ημιαγωγούς, έρχεται ο πόλεμος στην Ουκρανία να επιτείνει ακόμα περισσότερο την κρίση που περνά η ευρωπαϊκή (και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ελλείψεις σε βασικά υλικά όπως οι καλωδιώσεις που κατασκευάζονταν στην Ουκρανία αλλά και η συνεχιζόμενη κρίση με τα microchips υποχρέωσαν αρκετές εταιρίες να μειώσουν -ή και να σταματήσουν πρόσκαιρα- την παραγωγή τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική πτώση των πωλήσεων σε όλες τις ευρωπαϊκες αγορές.

Η μείωση των πωλήσεων τον Μάρτιο του 2022 είναι στο 20,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με μόλις 844.187 μονάδες. Οι περισσότερες μεγάλες αγορές είχαν διψήφιο αριθμό πτώσης των πωλήσεων, όπως η Ισπανία με -30,2%, η Ιταλία με -29,7%, η Γαλλία με -19,5% και η Γερμανία με -17,5%.

Στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις ήταν πεσμένες κατά 12,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με 2.245.976 πωλήσεις. Ο Μάρτιος ήταν ο ένατος μήνας στην σειρά που οι πωλήσεις στην Ευρώπη σημειώνουν πτώση.

Από τις εταιρίες το γκρουπ Hyundai συνεχίζει δυναμικά να έχει θετικό πρόσημο, με άνοδο πωλήσεων 9,8%, νούμερο που φέρνει τον κορεάτικο όμιλο πίσω από τα μεγάλα ευρωπαϊκά γκρουπ της VW και της Stellantis.

To γκρουπ VW, αν και στην κορυφή των πωλήσεων, έπεσε κατά 25% ενώ η δεύτερη Stellantis είχε μείωση πωλήσεων κατά 30%. Η Renault στην 4η θέση είχε πτώση 13%.
Στις μεμονωμένες μάρκες, σημαντική άνοδο 22% είχε η DS Automobiles χάρη στο καινούργιο DS 4. Το ίδιο ποσοστό ανόδου είχε και η Kia χάρη στην δημοφιλία του νέου Sportage αλλά και του Ceed.

Στο γκρουπ VWη μάρκα με άνοδο ήταν η Porsche με 14% χάρη στην Τaycan και την Macan. Οι εταιρίες με την μεγαλύτερη μείωση ήταν η Land Rover (-54%) και η Jaguar (-44%).

Πάντως η ζήτηση εξακολουθεί να ξεπερνά την προσφορά, όμως τα επίπεδα ρεκόρ του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη ίσως αρχίσουν να λειτουργούν αρνητικά στις αποφάσεις των αγοραστών. Η νέα εκτίμηση για την χρονιά μιλά για ένα αισιόδοξο σενάριο ανόδου μόλις 0,4% στις 10,63 εκατ. μονάδες, αρκετά μακριά από τα 14 εκατ. αυτοκίνητα που ήταν η επίδοση της αγοράς πριν την πανδημία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes: Οι πωλήσεις πέφτουν, τα ηλεκτρικά ανεβαίνουν
Η κρίση στην Ουκρανία «μείωσε» ήδη κατά 400.000 τις ετήσιες πωλήσεις!
ΕΕ: Νέο ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις νέων ΙΧ – Ποιες εταιρείες άντεξαν

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto