Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Ρεκόρ πωλήσεων για την Tesla – Νέα τεχνολογία μπαταριών

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Παρά τα εντυπωσιακά βελτιωμένα περιθώρια κέρδους της, η Tesla προσβλέπει σε ακόμα μεγαλύτερα νούμερα –  Στο πλαίσιο αυτό υιοθετεί νέα τεχνολογία μπαταριών.

Αλώβητη και ισχυρότερη εξέρχεται η Tesla από την κρίση των ημιαγωγών, όπως μαρτυρούν οι ξέφρενες εμπορικές της επιδόσεις το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Το διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2021, ο αμερικανικός κολοσσός παρέδωσε 241.391 οχήματα παγκοσμίως, 73% περισσότερα απ’ ό,τι το αντίστοιχο διάστημα του 2022, όταν και δεν είχαν εμφανιστεί τόσο έντονες ρωγμές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ρεκόρ κερδών για δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο, αποκομίζοντας 1,62 δισ. δολάρια. Τα έσοδα γνώρισαν άνοδο 57% στα 13,8 εκ. δολάρια και τα προ φόρων περιθώρια κέρδους της εκτοξεύτηκαν στο 30,5%.

Οι διοικούντες της μάρκας, μάλιστα, διαβλέπουν ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση για τα μοντέλα τους λόγω της αύξηση που θα επιφέρουν τα νέα εργοστάσια σε Γερμανία και Τέξας.

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι η Tesla πούλησε ρυθμιστικές πιστώσεις (για εκπομπές CO2) ύψους 279 εκατ. δολαρίων σε αντιπάλους της, αν και αυτό το νούμερο ήταν για δεύτερο συνεχές τρίμηνο μειωμένο.

«Συνολικά είμαι περήφανος για όσα έχει καταφέρει η ομάδα και ενθουσιασμένος για την επόμενη φάση ανάπτυξης, ενόψει του τέταρτου τριμήνου και του 2022», δήλωσε ο CFO της μάρκας, Zach Kirkhorn, στο περιθώριο επικοινωνίας που είχε την Τετάρτη με τους επενδυτές. «Η ομάδα έχει κάνει τρομερή δουλεία, βελτιώνοντας την οικονομική μας ευμάρεια μέσα σε μόλις μικρό διάστημα», συμπλήρωσε.

Νέες μπαταρίες, για ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους

Οι διοικούντες της Tesla δεν επαναπαύονται στα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα και είναι έτοιμοι να βελτιώσουν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους.  Όπως ανακοινώθηκε, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσουν κάποιες νέες μπαταρίες που είναι φθηνότερες από αυτές που χρησιμοποιεί.

Ειδικότερα, οι βασικές εκδόσεις των μοντέλων της (Standard Range) θα ενσωματώνουν συσσωρευτές τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP), αντικαθιστώντας τις μπαταρίες νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA).

Οι LFP είναι είναι φθηνότερες στην κατασκευή απ’ ό,τι οι NCA, δεδομένου ότι το 95% των καθόδων τους κατασκευάζεται στην  Κίνα. Παράλληλα, για την παραγωγή τους δεν απαιτείται κοβάλτιο ή νικέλιο, οι τιμές των οποίων είναι ιδιαίτερα αυξημένες λόγω τεράστιας ζήτησης.

Ακόμα, οι LFP θεωρούνται οι ασφαλέστερες στην αγορά, συνδυάζοντας τη σταθερότητα με έναν προηγμένο σχεδιασμό κυψελών, και η φόρτιση στο 100% της χωρητικότητάς τους δεν υποβαθμίζει την απόδοσή τους, όπως συμβαίνει με τις ιόντων λιθίου.

Από την άλλη, υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα: Οι κυψέλες τους έχουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα, και επομένως προκειμένου να αντισταθμίσουν τη μειωμένη προσφερόμενη αυτονομία, πρέπει να αυξηθεί το βάρος τους.

OI VW και Ford έχουν ήδη ενδιαφερθεί για τις μπαταρίες LFP, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να τις ενσωματώσουν στα φθηνότερα μοντέλα τους.

Και ειδικά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, όπως είναι τα delivery vans, που δεν χρειάζονται τεράστια αυτονομία, αναφέρει ο Sam Abuelsamid, κορυφαίος αναλυτής της εταιρείας Guidehouse Insights.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς τα πάει το Tesla Model S μετά από 350.000 χλμ; (+video)
H NHTSA περιμένει ανάκληση από την Tesla
Tesla: Ασφαλέστερα αυτόνομα αυτοκίνητα με την υπογραφή της Samsung

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto