Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Ψεύτικο» κιβώτιο και… κόφτης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Ελλάδα 11:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

«Ψεύτικο» κιβώτιο και… κόφτης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

ΝΕΑ

«Ψεύτικο» κιβώτιο και… κόφτης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

ΝΕΑ

Σε μία προσπάθεια να μιμηθούν τα χαρακτηριστικά των σπορ μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι κατασκευαστές καταφεύγουν σε κάποια παράξενα τεχνητά κόλπα.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση φέρνει πολλά και σημαντικά νέα πράγματα στην καθημερινή μας επαφή με το αυτοκίνητο. Και μας στερεί και άλλα εξίσου σημαντικά, όπως ο ήχος ή η αίσθηση του να αλλάζεις ταχύτητες στο κιβώτιο.

Για τον ήχο έχουν γίνει -και θα γίνονται στο μέλλον- πολλές προσπάθειες ώστε να μιμηθούν τις εξατμίσεις των θερμικών κινητήρων. Με χρήση ηχείων και άλλων μεθόδων προσπαθούν τεχνητά να βγάλουν την ένταση ενός κλασικού μοντέλου, κάτι που γίνεται άλλοτε με επιτυχία (όπως στο νέο Abarth) και άλλοτε με κωμικά αποτελέσματα.

Στην περίπτωση του Hyundai Ioniq 5 και στην επερχόμενη σπορ έκδοση με τα χαρακτηριστικά Ν, η κορεάτικη εταιρία αποφάσισε να πάει το πράγμα ένα βήμα παραπέρα.

Advertisement
Advertisement

Λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση του σπορ ηλεκτρικού SUV μαθαίνουμε ότι η Hyundai δεν θα μείνει μόνο στο θέμα του ήχου.

Σε συνέντευξη που έδωσε ο τεχνικός διευθυντής της εταιρίας Albert Biermann, αποκάλυψε ότι το Ioniq 5 N θα έχει και μία διάταξη η οποία θα μιμείται ένα κανονικό διπλόδισκο κιβώτιο.

Το σύστημα αυτό θα ονομάζεται Virtual Grin Shift (VGN) και θα ενεργοποιείται με την πίεση ενός κουμπιού στο τιμόνι. Με το τράβηγμα και των δύο paddles θα ξεκινά η λειτουργία του εικονικού “shift mode”, παρέχοντας την δυνατότητα στον οδηγό να “αλλάζει” ταχύτητες.

Advertisement

Το σύστημα VGN συνδυάζεται με το N Sound Plus, μία παλέτα από ήχους που θα περίμενε κανείς από ένα βενζινοκίνητο σπορ μοντέλο της σειράς Ν. Μάλιστα θα υπάρχουν over the air ενημερώσεις με νέους ήχους ενώ και οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να “φορτώνουν” το σύστημα με τους δικούς τους ψεύτικους ήχους.

Αυτό το διάστημα η Hyundai ετοιμάζει με όλους αυτούς τους ήχους, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και ένας ήχος που παράγεται από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο όταν ο κινητήρας φθάνει στον κόφτη.

Advertisement

Ένα ακόμα στοιχείο που δίνει μία διαφορετική αίσθηση στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι η ρύθμιση της μετάδοσης που θα επιτρέπει την εύκολη επίτευξη drift, χάρη στην μεταφορά μεγάλου μέρους της ροπής στους πίσω τροχούς.

Όσο για την ισχύ του, ο Bierman αποκάλυψε ότι θα βρίσκεται κοντά στους 600 ίππους, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται κάτω από τα 3,5 δευτερόλεπτα.

Εντυπωσιακά όντως στοιχεία για ένα αυτοκίνητο, όμως όπως όλα δείχνουν, τα ηλεκτροκίνητα χρειάζονται ακόμα την βοήθεια των συμβατικών μοντέλων. Έστω και με κάποια τρικάκια και ψεύτικα κόλπα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μέχρι που θα φτάσει το Hyundai Ioniq 5 N;
Hyundai: Και τα ηλεκτρικά έχουν… ψυχή! (+video)
Δοκιμή: Hyundai Ioniq 5 RWD