Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πότε θα τελειώσει η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών;

Ελλάδα 7:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πότε θα τελειώσει η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών;

ΝΕΑ

Πότε θα τελειώσει η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών;

ΝΕΑ

Οι γραμμές παραγωγής της Toyota λειτουργούν ξανά σε φουλ ρυθμούς, αλλά οι αναλυτές κάνουν λόγο για… νέο κύμα.

Advertisement
Advertisement

Σημάδια ανάκαμψης καταγράφονται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας το τελευταίο διάστημα, με τους κατασκευαστές να αυξάνουν – έστω και σε μικρό βαθμό –  την παραγωγή τους, μετά την παρατεταμένη περίοδο αναστολής της λειτουργίας των εργοστασίων τους λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Toyota, τα εργοστάσια της οποίας λειτουργούν και πάλι κανονικά, για πρώτη φορά μετά από επτά μήνες.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, η παγκόσμια παραγωγή θα φτάσει τις 800.000 μονάδες τον Δεκέμβριο, έναντι των 760.000 μονάδων που παρήγαγε την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Advertisement
Advertisement

Παρ’ όλα αυτά, τα σημάδια ανάκαμψης δεν εφησυχάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, μιας και εκτιμούν πως σύντομα το πρόβλημα θα επανέλθει στο προσκήνιο. Και θα αναγκαστούν να καταφύγουν στα γνωστά έκτακτα μέτρα ανάσχεσης της κρίσης.

Αυτό συνεπάγεται εκ νέου «πάγωμα» των παραγωγικών δραστηριοτήτων, κατασκευή αυτοκινήτων… με το τσιγκέλι, αλλά και με ελλιπή εξοπλισμό.

Advertisement

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη VW, η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών θα συνεχιστεί και κατά το πρώτο μισό τους 2022 και ενδεχομένως με ακόμα μεγαλύτερη ένταση.

Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε και η Toyota, η οποία έκανε λόγο για «συνεχιζόμενη έλλειψη ορισμένων εξαρτημάτων».

Advertisement

Προς το τέλος, όμως, του επόμενου έτους, η κατάσταση αναμένεται να εξομαλυνθεί, δίνοντας την ευκαιρία στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντισταθμίσουν τις ζημιές που συνδέονται με την έλλειψη μικροτσίπ.

Πρόσφατη έρευνα της IDC προβλέπει ότι στις αρχές του 2023 όχι μόνο θα επέλθει η κανονικότητα, αλλά και θα υπάρξει και υπερπροσφορά τσιπ, ως απότοκο των επενδύσεων δισεκατομμυρίων που πραγματοποιούν τα χυτήρια για τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής και αναβαθμισμένου εξοπλισμού.

Τρανό παράδειγμα η εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών GlobalFoundries, με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία ανακοίνωσε την κατασκευή νέου εργοστασίου στη Σιγκαπούρη, ως μέρος μιας προσπάθειας να καλύψει την άνευ προηγουμένου παγκόσμια ζήτηση.

Advertisement

Όπως, τέλος, προσθέτει η IDC, αφού ισοσκελιστεί η ζήτηση για τσιπ με την προσφορά, ενδέχεται να επέλθει μια περίοδος όπου ο όγκος παραγωγής θα είναι μεγαλύτερος από αυτόν που είναι πραγματικά αναγκαίος.  

Το πλήγμα που έχει υποστεί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, έχει θορυβήσει κάποιους από τους κορυφαίους κατασκευαστές, οι οποίοι ήδη λαμβάνουν προληπτικά μέτρα.

Η Stellantis προχώρησε σε νέα συμφωνία με τη Foxconn, η Tesla θέλει να δημιουργήσει μια “πόλη” κατασκευής ημιαγωγών με τη Samsung, η Hyundai σκέφτεται να αρχίσει να κατασκευάζει η ίδια τα περιζήτητα εξαρτήματα, και η Ford έχει υποβάλλει τεράστιες παραγγελίες στη GlobalFoundries.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Elon Musk: «Ημιαγωγοί, όπως λέμε… χαρτιά υγείας»
Ποιος κορωνοϊός: Γολγοθάς της Stellantis είναι οι ημιαγωγοί
Ημιαγωγοί: Μηνύματα αισιοδοξίας για ανάκαμψη της παραγωγής