Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

Ποιά εταιρία δεν θέλει να εγκαταλείψει τη Ρωσία;

  • newsautoteam

Μπορεί οι κυρώσεις να πέφτουν βροχή πάνω στην Ρωσία, όμως κάποιες εταιρίες φαίνονται απρόθυμες να εγκαταλείψουν τις δραστηριότητές τους στην χώρα.

Οι κυρώσεις και το γενικότερο κλίμα εναντίον της Ρωσίας, έχει οδηγήσει πολλές εταιρίες να εγκαταλείψουν τις δραστηριότητές τους ή και να σταματήσουν κάθε εμπορική συναλλαγή με την χώρα.

Όμως όπως φαίνεται δεν είναι όλοι πρόθυμοι να διακόψουν εντελώς τους δεσμούς τους με την Ρωσία. Και η Renault είναι μία από αυτές, και όχι άδικα. Η γαλλική εταιρία διατηρεί μακροχρόνιους δεσμούς με την Ρωσία, και το κόστος της απόσυρσής της από εκεί θα είναι τεράστιο και σε πολλά επίπεδα.

Η γαλλική εταιρία θα ήθελε να μην εμπλακεί σε καταστάσεις εθνικοποίησης που ανακοίνωσε ο Πούτιν για τις εταιρίες που εγκαταλείπουν την χώρα. Και δεν θέλει να συμβεί αυτό με την ΑvtoVAZ που κατασκευάζει τα Lada και στην οποία είναι κύρια μέτοχος.

Στελέχη της Renault λένε ότι η στάση της εταιρίας υποστηρίζεται από την γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχός της.

Αν και οι μεγαλύτερες εταιρίες που με δραστηριότητα στην Ρωσία, όπως η Stellantis, η Mercedes και η VW μείωσαν ή διέκοψαν την παραγωγή τους, η Renault δεν φαίνεται πρόθυμη να ακολουθήσει την ίδια τακτική.

Η Renault με το 68% περίπου των μετοχών της AvtoVAZ έχει σοβαρή εξάρτηση από την ρωσική αγορά, καθώς από εκεί προκύπτει περίπου το 10% των κερδών της. Η γαλλική εταιρία κατέχει το 30% της αγοράς της χώρας και έχει εργατικό δυναμικό περίπου 40.000 ατόμων στην Ρωσία.

Οι μετοχές της έχουν πέσει κατά περίπου ένα τέταρτο από την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία και η εταιρία Fitch προειδοποιεί ότι η ανάκαμψή της βρίσκεται σε κίνδυνο. Πάντως ήδη η AvtoVAZ έχει διακόψει την λειτουργία κάποιων εργοστασίων της και την παραγωγή των Lada για μερικές ημέρες, λόγω της έλλειψης προμηθειών.

Το σίγουρο είναι πάντως ότι η Renault δεν έχει κανέναν λόγο να επιθυμεί την εφαρμογή των κυρώσεων, όντας η πιο εκτεθειμένη από όλες τις δυτικές εταιρίες στην Ρωσία. Μένει να δούμε πόσο θα κρατήσει η εμπόλεμη κατάσταση και πόσο γρήγορα θα ανακάμψει η ρωσική παραγωγή μετά από τις σημαντικές κυρώσεις που έχει δεχθεί η χώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ρωσία: Τα κινέζικα αυτοκίνητα σε πλεονεκτική θέση
Ποιές εταιρίες δεν βιάζονται για κυρώσεις στην Ρωσία;
Ρωσία: Σε ελεύθερη πτώση η 8η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto