Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Ποιές εταιρίες δεν βιάζονται για κυρώσεις στην Ρωσία;

  • newsautoteam

Οι περισσότεροι μεγάλοι κατασκευαστές σταμάτησαν ήδη τις συναλλαγές τους με την Ρωσία. Κάποιοι όμως παίζουν καθυστερήσεις. Προς το παρόν.

Οι καθολική αντίδραση της “Δύσης” απέναντι στην Ρωσία και οι κυρώσεις για την εισβολή στην Ουκρανία άγγιξαν και την αυτοκινητοβιομηχανία, με τις περισσότερες εταιρίες να διακόπτουν τις συναλλαγές τους με την χώρα και τις εξαγωγές αυτοκινήτων εκεί.

Για την Hyundai και την Kia (και την Genesis σε μικρότερο βαθμό) η Ρωσία είναι μία μεγάλη και ιδιαίτερα κρίσιμη αγορά και έτσι οι αποφάσεις για συμμετοχή στις κυρώσεις είναι λίγο πιο δύσκολο να παρθούν άμεσα.

Εκπρόσωπος της Κia σχολίασε ότι η εταιρία ανησυχεί για την κατάσταση στην Ουκρανία, και την ασφάλεια των εργαζομένων της εκεί, και ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και το ενδεχόμενο μιας πιθανής διακοπής των εργασιών της εκεί.

Οι δύο εταιρίες του κορεάτικου γκρουπ, Hyundai και Kia, δραστηριοποιούνται από κοινού μέσω της Ηyundai Motor Manofacturing Rus σε εργοστάσια στο Sestroretsk και στην Αγία Πετρούπολη.

Λίγο μετά την εισβολή, η Hyundai είχε ανακοινώσει την διακοπή του εργοστασίου στην Αγία Πετρούπολη, για λόγους όμως που είχαν να κάνουν με την ελλιπή τροφοδοσία και όχι ως συμμετοχή στις κυρώσεις για την εισβολή στην Ουκρανία.

Πάντως η αγορά της Ρωσίας είναι ιδιαίτερα σημαντική και για τις δύο εταιρίες, αντιπροσωπεύοντας το 8% των παγκόσμιων πωλήσεων για την Kia και το 5% για την Ηyundai. Μέσα στο 2021 πούλησαν στην χώρα πάνω από 373.000 αυτοκίνητα, το οποίο αντιστοιχεί συνδυαστικά στο 22,5% της ρωσικής αγοράς.

Το θέμα με το κορεάτικο γκρουπ είναι ακόμα πιο πολύπλοκο, μιας και πριν λίγο καιρό ξεκίνησαν την λειτουργία ενός νέου εργοστασίου που θα κατασκευάζει Kia Sportage και Hyundai Palisade και Tuscon. Το εργοστάσιο αυτή την στιγμή κατασκευάζει 230.000 αυτοκίνητα ετησίως και προμηθεύει τόσο την αγορά της Ρωσίας όσο και άλλες μεγάλες αγορές του κόσμου, όπως την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Τέλος οι Κορεάτες, όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές, εξαρτώνται από την Ρωσία και την Ουκρανία για μία σειρά υλικών όπως το neon, το krypton, το xenon, το παλλάδιο και πολλά ακόμα. Υλικά τα οποία επηρεάζουν τα πάντα σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, και χωρίς αυτά είναι εξαιρετικά δύσκολη η παραγωγή του.

Πάντως οι Κορεάτες δεν σπεύδουν να πάρουν θέση σύντομα και περιμένει να ξεκινήσει μία συζήτηση με τις ΗΠΑ για συνεργασία σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις προς την Ρωσία. Το παιχνίδι βέβαια των καθυστερήσεων ίσως δεν οδηγήσει και πουθενά, ιδίως μετά την κατάρρευση του ρουβλίου, κάτι που σημαίνει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ρωσία (και προφανώς και των αυτοκινήτων του γκρουπ Ηyundai) θα πέσουν έτσι και αλλιώς πολύ χαμηλά το 2022.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS vs Seat Ibiza 1.0 TGI CNG
Hyundai: Επένδυση – μαμούθ και 17 νέα ηλεκτρικά
Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto