Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year 2022 | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Όμιλος VW: Γιατί ο επικεφαλής είναι στα μαχαίρια με τους εργαζομένους;

  • newsautoteam

Το άγχος να καταστήσει πρωταθλήτρια τη VW στην ηλεκτροκίνηση, το έντονο lifestyle, και τα δείγματα αδιαφορίας για τους εργαζομένους δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα που ίσως σημάνει την απομάκρυνσή του από την κεφαλή του group.

Σε τέλμα φαίνεται πως βρίσκονται οι σχέσεις των εργαζομένων του ομίλου VW, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Group, Herbert Diess, με θέμα διαφωνίας το μέγεθος της αναδιάρθρωσης που πρέπει να πραγματωθεί για τις ανάγκες της ενεργειακής μετάβασης και της κυριαρχίας της εταιρείας στο πεδίο της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Σε συνάντηση μεταξύ του συνδικάτου των εργαζομένων και του Diess, την περασμένη Πέμπτη, αμφότερες οι πλευρές αποφάσισαν να ακολουθήσουν την οδό της συνεννόησης, δείχνοντας πως επιθυμούν να βρουν λύση. Παρ’ όλα αυτά, ουδείς μπορεί να εγγυηθεί ότι οι σχέσεις θα αποκατασταθούν.

Μην ξεχνάμε ότι έχει συγκληθεί τετραμελής επιτροπή διαμεσολάβησης η οποία έχει ρίξει στο τραπέζι το ενδεχόμενο απομάκρυνσης του Diess, κάτι που φυσικά θα επιφέρει μεγάλη αναστάτωση, μόλις 4 χρόνια μετά την ανανέωση του συμβολαίου του.

«Η συνεπής στρατηγική του στο πεδίο των ηλεκτρικών οχημάτων βγάζει νόημα. Εστιάζει εντονότερα στις κεφαλαιαγορές απ’ ό,τι οι προκάτοχοί του, κάτι που ωφελεί τη VW», ανέφερε ο Daniel Schwarz, αναλυτής στη Stifel.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ενώ οι προνομιούχες μετοχές ανέβηκαν μόλις κατά 6% από τότε που ανέλαβε ο Diess (Απρίλιος 2019), οι κοινές μετοχές  – εκ των οποίων πάνω οι μισές ανήκουν στην Porsche-  γνώριζαν άνοδο της τάξεως του 68%.

Οι πιθανοί διάδοχοι
Ο αναλυτής της εταιρείας παροχής οικονομικών υπηρεσιών Bernstein, Arndt Ellinghorst, επισημαίνει ότι «ο Diess αντιλαμβάνεται πως μετά το σκάνδαλο Dieselgate, η εταιρεία πρέπει να υποβληθεί σε ριζικές αλλαγές. Αυτό που δεν κατανοεί, όμως, είναι ο τρόπος εφαρμογής των τελευταίων».

Μάλιστα, έχουν αρχίσει ήδη να «παίζουν» κάποια ονόματα για τη διαδοχή του, με επικρατέστερα το αφεντικό της Porsche, Oliver Blume, τον CEO της Audi, Markus Duesmann, και τον CEΟ της μάρκας VW, Ralf Brandstaetter.

«Το Wolfsburg χρειάζεται κάποιον που κατανοεί την εταιρεία και είναι πρόθυμος να συνεργαστεί με το συνδικάτο των εργαζομένων. Δεν γνωρίζω αν ο Oliver Blume είναι το κατάλληλο πρόσωπο […] Ίσως ο Ralf Brandstaetter να τα πήγαινε καλύτερα», προσθέτει ο αναλυτής της Bernstein.

Γιατί ράγισε το γυαλί;
Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δέχονται ασφυκτικές πιέσεις, με φόντο τη μείωση των εκπομπών CO2, η VW «τρέχει» να εξηλεκτρίσει την γκάμα της και να αναπτύξει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Και παρά τις μεγάλες επενδύσεις του ομίλου, τα προαναφερθέντα πεδία δραστηριοποίησης συνιστούν… αχαρτογράφητα νερά για μια εταιρεία που επί δεκαετίες παρήγαγε αποκλειστικά αυτοκίνητα diesel και βενζίνης.

Η αμηχανία του ομίλου έχει επιβεβαιωθεί και από τον ίδιο τον Diess: «Στον κόσμο των θερμικών μοτέρ κυριαρχούμε. Είμαστε καλοί σε αυτό. Και ενδεχομένως καλύτεροι από όλους. Αλλά στο νέο κόσμο, η VW συναντά έναν πρωτοφανή ανταγωνισμό».

Το 63χρονο αφεντικό του ομίλου VW έχει κατά καιρούς επικριθεί για το στιλ επικοινωνίας του, με εκπροσώπους των εργαζομένων να του καταλογίζουν αδιαφορία για τους 675.000 ανθρώπους που απασχολεί το group ανά τον κόσμο.

Η οργή των εργαζομένων έγινε… τσουνάμι όταν ο Diess είχε αναφέρει στο πλαίσιο εποπτικού συμβουλίου ότι το εργατικό δυναμικό θα συρρικνωθεί κατά περίπου 30.000 θέσεις αν η VW δεν επιταχύνει την ενεργειακή της μετάβασης.

Δέκτης αποδοκιμασιών έχει γίνει και αναφορικά με τη δραστηριοποίησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόσφατα είχε αναρτήσει ένα βίντεο όπου εξέφραζε τις ευχαριστίες του σε εργαζομένους για τις επιδόσεις ρεκόρ της εταιρείας το πρώτο μισό του έτους, την ίδια ώρα που αυτός έκανε… σερφ σε ένα κανάλι, δίπλα στα κεντρικά γραφεία στο Wolfsburg.

«Ο τρόπος που έχεις παρουσιάσεις τον εαυτό σου τους τελευταίους μήνες με κάνει να διερωτώμαι αν γνωρίζεις για την κατάσταση που επικρατεί στις εγκαταστάσεις μας εδώ (σ.σ. Wolfsburg) και πως αυτό εκλαμβάνεται από το εργατικό δυναμικό», είχε αναφέρει  η επικεφαλής του συνδικάτου εργαζομένων του ομίλου VW, Daniela Cavallo.

Τι τρώει τον Diess;
Η έντονη επιθυμία του Diess να αναδιαρθρώσει πλήρως τη VW απορρέει και από τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της ηγέτιδας δύναμης στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, Tesla, η οποία έχει αποδείξει πως η επιτυχία στο νέο καθεστώς της αυτοκίνησης δεν καθορίζεται αποκλειστικά από τις πωλήσεις, αλλά και από τον συνδυασμό λογισμικού και τεχνολογίας.

Μην ξεχνάμε ότι Tesla, η οποία το διάστημα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2021 πούλησε 627.350 οχήματα, αποτιμάται κοντά στα 1,2 τρισ. δολάρια, ένα ποσό περίπου 8 φορές μεγαλύτερο από την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της VW. Παρόλο που ο γερμανικός όμιλος πούλησε 11 φορές περισσότερα όχηματα από την εταιρεία του Elon Musk.

Παράλληλα, ο ισχυρός άνδρας του VW Group δείχνει να… φθονεί την ταχύτητα με την οποία η Tesla κατασκευάζει τα μοντέλα της.  Χαρακτηριστικό είναι ότι στο ολοκαίνουριο εργοστάσιό της στο Gruenheide (που θα ανοίξει μέσα στο έτος) κοντά στο Βερολίνο, η συναρμολόγηση ενός αυτοκινήτου δεν θα απαιτεί περισσότερες από 10 ώρες.

Στον αντίποδα, όπως έχει παραδεχθεί ο Diess, «στο εργοστάσιό μας στο Zwickau χρειαζόμαστε πάνω από 30 ώρες (σ.σ. για τη συναρμολόγηση ενός αυτοκινήτου. Το επόμενο έτος ελπίζουμε να φτάσουμε τις 20 ώρες».

Πηγή: Reuters

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Νέο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Επίσημο: Αυτά είναι τα VW ID.5 & GTX
Αποκάλυψη για το ID. Buzz στην παρουσίαση του VW ID.5 (+video)

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto