Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα Nissan X-Trail e-Power και Ariya e-4ORCE στη Φινλανδία

Ελλάδα 15:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τα Nissan X-Trail e-Power και Ariya e-4ORCE στη Φινλανδία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα Nissan X-Trail e-Power και Ariya e-4ORCE στη Φινλανδία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Καλεσμένοι της Nissan, ταξιδεύουμε στη φινλανδική ενδοχώρα με σκοπό να δούμε από πρώτο χέρι τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης e-4ORCE.

Advertisement
Advertisement

Η εμπειρία να οδηγείς σε παγωμένα οδοστρώματα, ή αντίστοιχα σε λίμνες, με τις θερμοκρασίες να φλερτάρουν με τους 0 βαθμούς Κελσίου και σε αρκετές περιπτώσεις υπό του μηδενός είναι για τους περισσότερους μοναδικές.

Και όμως, όταν έχεις στη διάθεσή σου οχήματα, όπως τα Nissan X-Trail e-Power και Nissan Ariya, αμφότερα με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE, εφοδιασμένα μάλιστα με χειμερινά ελαστικά της Nokian, που διαθέτουν spikes, η αίσθηση της ασφάλειας βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.

Φυσικά, η παραπάνω οδηγική εμπειρία που είχαμε την τύχη να απολαύσουμε περιλάμβανε ασκήσεις σε παγωμένη λίμνη, αλλά και διαδρομές σε επαρχιακό δίκτυο, που μάλιστα είχε επιλεχθεί σωστά από τους υπεύθυνους του event, καθώς ένα συγκεκριμένο τμήμα τους αποτελούσε και μία από τις ειδικές διαδρομές του φημισμένου Ράλι Φινλανδίας.

Advertisement
Advertisement

Βρισκόμαστε λοιπόν στην φινλανδική επαρχία, κοντά στα 200 χλμ. βόρεια της πρωτεύουσας Ελσίνκι και πιο συγκεκριμένα στις όχθες της λίμνης Vuohiselka, όπου έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα SUV μοντέλα της Nissan, X-Trail και Ariya, κάτω από ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες, καθώς σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες και τις έντονες χιονοπτώσεις, έχει δημιουργηθεί ένα στρώμα πάγου που καλύπτει σχεδόν το σύνολο της υδάτινης επιφάνειας.

Πάνω σε αυτή, η οργάνωση έχει χαράξει μία μικρή σε μήκος πίστα, η οποία περιλαμβάνει υπάρχει μία ευθεία 250 μέτρων όπου πραγματοποιούνται οι συνεχόμενες αλλαγές κατεύθυνσης (σλάλομ), η διαδικασία επιτάχυνσης και επιβράδυνσης (0-70-0 χλμ./ώρα) σε ευθεία, ενώ δεν λείπει και η κυκλική πορεία (roundabout).

Νωρίς το πρωί λοιπόν και παρά το κρύο, το κέφι και η διάθεσή μας είναι στο ζενίθ. Ξεκινάμε με το X-Trail e-Power των 213 ίππων και 525 Nm ροπής, κάνοντας τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Standard. Όλα λειτουργούν τόσο ήρεμα και τόσο αρμονικά.

Advertisement

Η πρώτη προσέγγιση είναι διερευνητική, με σκοπό να κατανοήσω καλύτερα ποια είναι η χάραξη της πίστας και πόση πρόσφυση υπάρχει, λαμβάνοντας υπόψη ότι τόσο το X-Trail, όσο και το Ariya φορούν χειμερινά ελαστικά με καρφιά.

Έτσι, ξεκινώ σε χαλαρούς ρυθμούς με ενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης. Η επιφάνεια της παγωμένης λίμνης δεν είναι παντού η ίδια, αλλά το πλαίσιο κάνει άριστα την δουλειά του, όπως και η ανάρτηση. Από την άλλη, το traction control και το ESP διατηρούν το ιαπωνικό SUV στην επιλεγμένη γραμμή, χωρίς να ανοίξει η τροχιά του, παρεμβαίνοντας με διακριτικό τρόπο.

Advertisement

Υπό αυτές τις συνθήκες, και με την ακατανίκητη επιθυμία μου να καταλάβω πώς συμπεριφέρεται το συγκεκριμένο μοντέλο κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες οδοστρώματος, απενεργοποιώ με την συγκατάθεση του εκπαιδευτή το ESP και ρυθμίζω τον διακόπτη στο πρόγραμμα Sport.

H διαφορά στην αίσθηση και στο feed back που παίρνει ο οδηγός είναι εμφανέστατη. Το αυτοκίνητο γίνεται περισσότερο δυναμικό, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να τροφοδοτεί αδιάλειπτα τους ηλεκτροκινητήρες. Εδώ η συμμετοχή του οδηγού είναι πιο άμεση, κάτι που συμβαίνει σε μεγαλύτερη φυσικά κλίμακα, προσφέροντας και το ανάλογο θέαμα σε θεατές και φωτογράφους.

Εκεί βέβαια που το X-Trail e-Power «δείχνει τα δόντια του» είναι στο πρόγραμμα Snow με την ηλεκτρική τετρακίνηση e-4ORCE να φροντίζει να «φορτίζει» τους τροχούς που έχουν πρόσφυση για να βγει το αυτοκίνητο και ο χειριστής του από τη δύσκολη θέση.

Advertisement

Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται με το Ariya των 306 ίππων και 600 Nm. Εδώ τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, καθώς στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Nissan, λόγω του επιπλέον βάρους (+300 κιλά) σε σχέση με το X-Trail, το φαινόμενο της υποστροφής είναι πιο έντονο. Ο οδηγός θα πρέπει να είναι λίγο πιο συνετός στο γκάζι για να αποφύγει τις όποιες δυσάρεστες συνέπειες, απλά χρησιμοποιώντας και το φρένο.

Αντίθετα, στη διαδικασία του σλάλομ, ανεξαρτήτως επιλογής προγράμματος, λόγω και του χαμηλού κέντρου βάρους, ελέω μπαταρίας, τα πράγματα είναι πιο προβλέψιμα και ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι πιο εύκολος. Κάτι που θα βοηθήσει τον κάτοχό του στο να αντιμετωπίσει με απόλυτη επιτυχία τυχόν δυσκολίες σε διαδρομές με χαμηλής πρόσφυσης επιφάνειες.

Μετά από ένα μικρό διάλλειμα και τον απαραίτητο ζεστό καφέ, η ημέρα συνεχίζεται με μερικές ακόμα ασκήσεις, αυτή τη φορά σε μία αγροτική έκταση, όπου τους καλοκαιρινούς μήνες χρησιμοποιείται για καλλιέργεια φράουλας.

Στον συγκεκριμένο χώρο τα τετρακίνητα X-Τrail και Ariya μας έδειξαν τις δυνατότητές τους, πέραν της τεχνολογίας e-4ORCE και το πόσο καλά αυτή λειτουργεί σε χιονισμένα εδάφη, το πόσο καλά είναι επίσης ρυθμισμένα τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, όπως το Hill Descent Control.

Λίγο μετά το μεσημεριανό γεύμα ξεκινάει το τελευταίο και ίσως το πιο ενδιαφέρον challenge, που περιλάμβανε μία αρκετά μεγάλη διαδρομή μέσα στην καρδιά των Σκανδιναβικών δασών, εκεί όπου απλώνονται στενοί επαρχιακοί δρόμοι με σχεδόν ατελείωτες ευθείες καλυμμένες με πάγο, μαλακό χιόνι και λάσπη.

Χωμάτινες διαδρομές που προκαλούν τον οδηγό να πατήσει βαθιά το δεξί πόδι στο γκάζι. Όμως για έναν αδαή σε τέτοιες συνθήκες υπάρχουν και επιπλέον παράγοντες που τον κάνουν να το σκέφτεται λίγο παραπάνω. Όπως τα περίφημα και συνεχή άλματα, τα «γιαμπς» όπως τα λένε οι ντόπιοι. Εκεί χρειάζεται θάρρος και σύνεση, με το δεύτερο, ευτυχώς να υπερτερεί.

Σε αυτές επίσης τις συνθήκες αντιλαμβάνεσαι το μεγαλείο της τετρακίνησης e-4ORCE. Μιλώντας για αυτό να αναφέρουμε ότι σχεδιάστηκε για χρήση, είτε στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Nissan, είτε για αυτά με το σύστημα e-Power. Και στις δύο περιπτώσεις, οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούνται από την μπαταρία.

Με το συγκεκριμένο σύστημα, η ροπή κατανέμεται εμπρός και πίσω για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά, για κάθε έναν ξεχωριστά από τους τέσσερις τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο το αυτοκίνητο διατηρεί τη σωστή πορεία του σε μειωμένης πρόσφυσης οδόστρωμα.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του e-4ORCE είναι η άνεση που προσφέρει στο ταξίδι, προσφέροντας μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος στην επιβράδυνση, χάρη στο ισχυρό αναγεννητικό φρενάρισμα και τον έλεγχο της αναγεννητικής ισορροπίας μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H αποστολή Pole to Pole με το Nissan Ariya ολοκληρώθηκε
Nissan X-Trail Mountain Rescue: Με το e-4ORCE στις πίστες των βουνών
Πόσο θα κοστίζει το ηλεκτρικό Nissan Juke;