Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η νέα γενιά του X-Trail της Nissan είναι εδώ με διάθεση να διεκδικήσει δάφνες στην κατηγορία, μπαίνοντας με ένα ιδιαίτερο τρόπο στην εποχή του εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων.

Φανταστείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (αν και πρακτικά μιλάμε για ένα ηλεκτροϋβριδικό σε σειρά) που δεν έχει πρίζα για να φορτίζει, καθώς αυτό είναι το concept πίσω από τη δημιουργία της καινούργιας γενιάς του X-Trail.

Η Nissan με το καινούργιο X-Trail διώχνει από πάνω τις οποιαδήποτε υποψία εξέλιξης του προηγούμενου μοντέλου και περνάει σε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση για την κατηγορία που όλο και περισσότερο κερδίζει σε δημοτικότητα. Αυτό όμως, είναι έτσι και αλλιώς κατακτημένο από τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Στην πραγματικότητα, η Nissan με το X-Trail, από την αρχή της εμπορικής του πορείας έως σήμερα, ανέβηκε ένα βουνό και κατέβηκε ένα λόφο.

Τα «δύσκολα» διεκπεραιώθηκαν από τις τρεις πρώτες γενιές του μοντέλου, με τις οποίες το X-Trail βρέθηκε να κάνει τα πάντα σωστά για τους πελάτες της κατηγορίας ανά περίοδο. Τώρα το X-Trail, έρχεται να προσαρτηθεί στα δεδομένα της κατηγορίας που έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με το σημείο εκκίνησης που ήταν κάτι παραπάνω από 20 χρόνια πριν και να ενσωματώσει τεχνολογία που θα το πάει πολλά βήματα μπροστά.

Η αναβάθμιση του μοντέλου σε όλους τους τομείς, είναι μεγάλη. Αυτό που εισπράττεις από το νέο X-Trail είναι πως πρόκειται για ένα τελείως νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου και όχι συνέχεια των προηγούμενων. Αυτό το «υποψιάζεσαι» από την αισθητική διαφοροποίησή του σε σχέση με το Qashqai, μιας και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια απλή αύξηση των διαστάσεων με τις ίδιες σχεδιαστικές αρχές.

Από τα σήματα της Nissan κιόλας, που είναι τα νέα «δύο διαστάσεων» και το X-Trail είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που τα χρησιμοποιεί, έως και το διαφορετικό οπτικό αποτύπωμα των φώτων εμπρός και πίσω, η απόσταση μεταξύ των δύο μοντέλων που μέχρι πρότινος ήταν συγγενείς πρώτου βαθμού, μοιάζει να έχει μεγαλώσει σημαντικά. Ομοίως και στο εσωτερικό, όπου οι πλούσιοι χώροι, συνδυάζονται με εμφανέστατη αναβάθμιση στην ποιότητα.

Τόσο στα υλικά με τα οποία ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν επαφή, όσο και στη συνολική αίσθηση της ποιότητας που τώρα πιο πολύ από ποτέ, τα ταίριαζε άνετα με τα σήματα της Infiniti. Η θέση οδήγησης κρατάει το χειριστή ψηλά, ενώ του δίνει την αίσθηση πως είναι «μέσα» στο αυτοκίνητο και όχι «πάνω», με τα χειριστήρια να είναι πολύ σωστά τοποθετημένα γύρω του. Στην κεντρική κονσόλα, η εικόνα είναι τελείως νέα.

Ο e-Shifter (όπως λέει η Nissan τον επιλογέα) του αυτόματου κιβωτίου με τη γυαλιστερή λάκα, δίνει premium αέρα, κάτι που συνεχίζεται και στο δρόμο. Οι χώροι για τους πέντε επιβάτες, είναι εξαιρετικοί. Τόσο ως αίσθηση ευρυχωρίας, όσο και ως «φιλοξενία» με βοηθητικές θήκες για μεταφορά αντικειμένων, το νέο X-Trail είναι ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο και το δείχνει.

Στο πίσω κάθισμα, ακόμα και τρεις ενήλικοι με ύψος άνω των 1,8 μέτρων, δεν θα στριμώξουν ούτε τα πόδια, ούτε και τα κεφάλια τους. Πιο πίσω δε, θα έχουν και τις αποσκευές τους χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς, χάρη στα 575 λίτρα της 5-θέσιας διαμόρφωσης του αυτοκινήτου.

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που διανύεις με το νέο X-Trail, παρατηρείς πως η άνεση έχει πάρει προαγωγή. Η ανάρτηση έχει τη δυναμική να «σιδερώνει» τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να ταράζει την ηρεμία των επιβατών μεταφέροντας αναταράξεις. Είναι μια διάθεση που εισπράττουν οι επιβαίνοντες και με μία δόση υπερβολής θα λέγαμε πως παραπέμπει σε επίπεδα αερανάρτησης.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εμφανείς στις στροφές, χωρίς όμως να είναι ενοχλητικές ή καθοριστικές για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Προφανώς λόγω της ρύθμισής της επιτρέπει τη μεταφορά φορτίου και στις απότομες εναλλαγές διεύθυνσης οι κλίσεις θα αυξηθούν περαιτέρω. Είναι και το βάρος που εύκολα ξεπερνά τους 2 τόνους (το απόβαρο είναι 1.908 κιλά) και «απλωμένο» στα 4,7 μέτρα του μήκους, δημιουργεί αυτές τις προϋποθέσεις.

Ούτως ή άλλως όμως, χάρη και στο μεταξόνιο που ξεπερνά τα 2,7 μέτρα, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι αυτό που λέμε «αρχοντικές» ή αλλιώς προοδευτικές και κατά συνέπεια, εύκολα ελεγχόμενες. Χώρια που τα ηλεκτρονικά του μοντέλου είναι τόσο εξελιγμένα που ποτέ δεν θα φτάσεις σε σημείο να «ανησυχήσεις» για κάτι. Στην έκδοση που μας διατέθηκε, το μοντέλο με τους 213 ίππους και την «ηλεκτρική» τετρακίνηση, είναι πραγματικά ότι πιο εξελιγμένο έχει να επιδείξει η Nissan την τελευταία δεκαετία.

Έμφορτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, το νέο X-Trail δίνει πολλούς και καλούς λόγους για να το δει κάποιος που αναζητά το επόμενό του αυτοκίνητο στην κατηγορία των SUV με «ηλεκτρικές» προεκτάσεις, πιο «ζεστά». Κάτω από το εμπρός καπό έχουμε τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 158 ίππους, ο οποίος όμως δεν συμμετέχει στην κίνηση του αυτοκινήτου αλλά λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για τη μπαταρία των 2,1 kWh, η οποία είναι υπεύθυνη για την τροφοδοσία των δύο ηλεκτρικών κινητήρων του αυτοκινήτου.

Με άλλα λόγια, σε καμία περίπτωση ο προηγμένος turbo κινητήρας εσωτερικής καύσης του X-Trail (που διαθέτει ως και σύστημα μεταβλητής συμπίεσης) δεν συμμετέχει στην κίνηση του αυτοκινήτου. Αποκλειστικά υπεύθυνοι για την κίνησή του, είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες, 204 ίππων εμπρός και 128 ίππων πίσω. Η συνδυαστική ισχύς των 213 ίππων για ένα ηλεκτρικό SUV που, ωστόσο, κατατάσσεται στα υβριδικά σε σειρά λόγω εκπομπής ρύπων από το θερμικό μοτέρ, είναι υπέρ-αρκετή.

Δηλαδή, άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού (με εξαίρεση το kick-down όπου υπάρχει ένα μικρό lag) μέσω του γκαζιού και διαρκής «επικοινωνία» με τις διαθέσεις του. Αντίστοιχα γρήγορη στην απόκρισή της, είναι και η τετρακίνηση e-4orce με την οποία έχει εφοδιάσει η Nissan το μοντέλο. Χάρη σε αυτή ακριβώς την αυξημένη ταχύτητα απόκρισης, ο οδηγός έχει την αίσθηση πως η τετρακίνηση του αυτοκινήτου είναι μόνιμη- κάτι που συμβαίνει μόνο όταν επιλεγεί το σχετικό πρόγραμμα από τα 5 διαθέσιμα.

Στο δρόμο, το X-Trail διαχειρίζεται ιδανικά το βάρος του, με την εξαιρετική πλατφόρμα CMF-C να προσδίδει και την ευχάριστη αίσθηση της στιβαρότητας στο σύνολο. Η πίεση του αυτοκινήτου σε επαρχιακό δρόμο, αποκαλύπτει ένα εξαιρετικά ευχάριστο σύνολο που μεταφέρει με άνεση αρκετή από την ταχύτητα της ευθείας, στις στροφές, χωρίς να προβληματίζει. Οι κλίσεις όπως είπαμε είναι αισθητές, ενώ και στο έντονο φρενάρισμα, διακρίνεται το «βούτηγμα» εμπρός.

Στον ανοιχτό δρόμο, όπου είναι και το στοιχείο του νέου X-Trail, τα πάντα εξελίσσονται όπως θα περίμενε κανείς μέσα σε ένα premium αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η εξαιρετική ηχομόνωση δεν επιτρέπει στο θόρυβο του κινητήρα να περάσει έντονα στην καμπίνα, ενώ και η κύλιση του αυτοκινήτου όταν η άσφαλτος είναι καλή, είναι πραγματικά εξαιρετική. Από το τιμόνι, η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι «τόση, όση» για το ύφος του αυτοκινήτου και ποτέ δεν θα προβληματίσει.

Ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης, διακρίνονται τόσο το Sport που κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει λίγο περισσότερο δυναμικό κρατώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε διαρκή λειτουργία για να τροφοδοτεί αδιάλειπτα τους ηλεκτροκινητήρες, όπως και το πρόγραμμα για την εκτός δρόμου κίνηση, που «κλειδώνει» την τετρακίνηση. Στις έντονες ανωφέρειες με διαφορετική πρόσφυση ανά πλευρά, το νέο X-Trail «δείχνει τα δόντια του», καθώς η ηλεκτρική τετρακίνηση φροντίζει να «φορτίζει» τους τροχούς που έχουν πρόσφυση για να βγει το αυτοκίνητο από τη δύσκολη θέση.

Κάτι αντίστοιχο κάνει και το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης σε απότομη κατηφόρα, το οποίο στην πράξη θα πρέπει να εμπιστευτεί ο οδηγός, προκειμένου να κάνει αυτό που για τους «απ’ έξω» μοιάζει αδιανόητο και να κατέβει ακόμα και σε κλίση 45 μοιρών με επιφάνεια καλυμμένη από λάσπη, με απόλυτη ασφάλεια. Δεν είναι και λίγο για ένα σύγχρονο SUV να δείχνει τόσο καλά χαρακτηριστικά για κίνηση σε περιβάλλον μακριά από την άσφαλτο.

Σε ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία, το μοντέλο στις κορυφαίες εξοπλιστικές του εκδόσεις, δικαιολογεί και πάλι την ένταξή του στη λίστα με τα premium μοντέλα της κατηγορίας. Κάμερες περιφερειακής ορατότητας, αυτόματο φρενάρισμα εμπρός και πίσω, αποφυγή «δύσκολων» καταστάσεων με μια σειρά από προειδοποιήσεις για τον οδηγό, ο οποίος έχει μπροστά του το ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.

Αυτός, σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα HUD (Head Up Display) που προβάλλει στο παρμπρίζ πληροφορίες σε 10,8 ιντσών περιοχή, μπορεί να προσαρμοστεί στις εκάστοτε απαιτήσεις και να προβάλλει μια σειρά από διαφορετικές πληροφορίες, είναι λίγα μόνο από τα στοιχεία που εννοείται πως για τα σύγχρονα μοντέλα θεωρούνται αυτονόητο να υπάρχουν στον εξοπλισμό.

Αντίστοιχα και η κεντρική οθόνη του infotainment, (12,3 ιντσών και αυτή) δίνει πρόσβαση σε κάθε πιθανή πληροφορία αλλά και διαμόρφωση της διεπαφής του οδηγού και όχι μόνο, με το αυτοκίνητο. Τονίζοντας τη σύγχρονη αίσθηση του αυτοκινήτου, το e-PedalStep είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που ο οδηγός πρακτικά δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί τόσο τακτικά το πεντάλ του φρένου παρά μόνο στις απότομες επιβραδύνσεις. Βέβαια, αν χρειαστεί, θα διαπιστώσει πως με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και την αντοχή τους στις δυσκολίες, θα βρει ένα ακόμα άξιο συμπαραστάτη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Ένα από τα στοιχεία που δεν μπορούν να εκτιμηθούν κατά τη διάρκεια των λίγων εκατοντάδων χιλιομέτρων που κάνουμε στη δοκιμή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, είναι αυτό που έχει να κάνει με την κατανάλωση. Σε πρώτη φάση, η δοκιμή μας ήταν αποκαλυπτική για τις δυνατότητες του συνόλου, μιας και σε κυρίως αστικό περιβάλλον, το X-Trail δείχνει διάθεση για μέση κατανάλωση κάτω από 5,0 λίτρα- που για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους είναι μια εξαιρετική επίδοση.

Στον ανοιχτό δρόμο, εκεί που ο κινητήρας λειτουργεί πιο εντατικά για τη φόρτιση του συστήματος, η κατανάλωση μπορεί να περάσει τα 8,0 λίτρα στο ταξίδι, αν για παράδειγμα, ταξιδεύει με πλήρες φορτίο και με ταχύτητες κοντά στο όριο που επιβάλλει ο ΚΟΚ. Συνδυάζοντας τις δύο απεικονίσεις κατανάλωσης, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι έως και εντυπωσιακό για το νέο X-Trail. Όπως αποδεικνύεται λοιπόν, για τη Nissan, ήταν πανεύκολο να περάσει το X-Trail της στη νέα εποχή του εξηλεκτρισμού (ο λόφος που λέγαμε στην αρχή). Μάλιστα με έναν τρόπο που μακροπρόθεσμα, όταν εμπεδώσουμε πως η (αυξημένη) τιμή πάει σετ με την υψηλή τεχνολογία, μπορεί να την κάνει πάλι να ξεχωρίζει: Χωρίς καλώδιο και πρίζα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ- Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, 158 PS/4.600 rpm, 330 Nm
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ (συνδ.): 213 PS, 525 Nm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (Ε)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 7,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,6 lt/100 km
CO2: 146 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.680/1.840/1.710 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 575 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.908 kg
ΤΙΜΗ: Από 50.590 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nissan e-4ORCE: Η απόλυτη εμπειρία άνεσης και ασφάλειας
Nissan e-Power: Η επανάσταση στον εξηλεκτρισμό
Πολύ δυναμικά η Nissan στη SEMA 2022

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto