Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mercedes: Στόχος τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ελλάδα 18:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes: Στόχος τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Mercedes: Στόχος τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Η μελλοντική πλατφόρμα MMA θα επιτρέψει πιο ευέλικτη προϊοντική τιμολόγηση, μιας και θα είναι συμβατή με τη φθηνότερη τεχνολογία μπαταριών LFP.

Advertisement
Advertisement

Με γοργούς ρυθμούς υλοποιεί η Mercedes το στρατηγικό «ηλεκτρικό» της πλάνο, με στόχο την ανθρακική ουδετερότητα του στόλου της έως το 2039.

Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η Mercedes σκοπεύει να έχει 5 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της, το 2025 αυτά θα αυξηθούν σε 10 και από το 2030 θα ανέλθουν σε περισσότερα από 20.  

Γεγονός – ορόσημο για την εταιρεία από τη Στουτγάρδη ήταν η πρόσφατη αποκάλυψη της EQS, καθώς ήταν το πρώτο της ηλεκτρικό που βασιζόταν σε πλατφόρμα που προορίζεται αποκλειστικά για μηδενικών ρύπων μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Η τελευταία φέρει την ονομασία “Electric Vehicle Architecture” (EVA) και πέρα από την πολυτελή λιμουζίνα θα χρησιμοποιηθεί επίσης από την SUV εκδοχή της (στα πρότυπα των S-Class και GLS) όπως και από την EQE (+EQE SUV).

Αρχιτεκτονική EQS

Από την άλλη, η αρχιτεκτονική EVA προβάλλει υπερβολικά μεγάλη για τη C-Class και τα μοντέλα που είναι κάτω από αυτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα εισαγωγικά SUV της ηλεκτρικής γκάμας, EQA και EQB, τα οποία προς το παρόν βασίζονται στις πλατφόρμες των συμβατικών εκδόσεων, GLA και GLB αντίστοιχα.

Σύντομα, όμως, αυτό θα αλλάξει, μιας και η εταιρεία έχει ανακοινώσει την εξέλιξη της ολοκαίνουριας πλατφόρμας “Mercedes Modular Architecture (MMA)” που θα βρει πεδίο εφαρμογής και στους διαδόχους των EQA και EQB.

Advertisement

Ουσιαστικά πρόκειται για μια αρθρωτή πλατφόρμα –αντίστοιχη με την MEB του ομίλου VW –  η οποία, σύμφωνα με τη Mercedes, θα ορίσει νέα στάνταρ στο πεδίο της ταχυφόρτισης, της ηχομόνωσης και της συμβατότητας με προηγμένα συστήματα πολυμέσων.

Advertisement

Επιπροσθέτως, η MMA θα υποστηρίζει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP), οι οποίες ναι μεν έχουν ελαφρώς μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα, αλλά επιτρέπουν πιο ευέλικτη προϊοντική τιμολόγηση, καθιστώντας τα μοντέλα πιο προσιτά στο καταναλωτικό κοινό. Ο λόγος είναι ότι δεν περιέχουν κοβάλτιο, ένα από τα πιο ακριβά μέταλλα των ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για μια τεχνολογία μπαταριών που χρησιμοποιείται και στις βασικές εκδόσεις Tesla Model 3, όπως έχει ανακοινωθεί.

Όπως μάλιστα έχει αναφέρει η Mercedes, τα μοντέλα που θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική MMA θα έχουν μεν ηλεκτροκινητήρες, αλλά υπάρχει πρόβλεψη και για μικρούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως range extenders, δηλαδή για τη φόρτιση των μπαταριών κατά τη χρήση. Με αυτό τον τρόπο η Mercedes θέλει να παρέχει χείρα βοηθείας στους οδηγούς χωρών με φτωχό δίκτυο ταχυφορτιστών.

Όσον αφορά, τέλος, το πρώτο μοντέλο που θα κάνει χρήση της MMA, αυτό ενδέχεται να είναι μια μίξη sedan με SUV, με επικρατέστερη χρονολογία παρουσίασης το 2024.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αγριεύει η Mercedes με τους ανεμβολίαστους
Στην Ελλάδα η νέα plug-in υβριδική Mercedes C-Class (+τιμές)
Η πιο ισχυρή Mercedes S-Class δεν είναι και η πιο ακριβή στην Ελλάδα