Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

Πότε θα δούμε φτηνά ηλεκτρικά Mercedes;

  • newsautoteam

Μια νέα πλατφόρμα θα συστεγάζει όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα από την C-Class και κάτω, ενώ θα είναι συμβατή με τις φθηνότερες μπαταρίες LFP.

Σε έναν ανθρακικά ουδέτερο στόλο προσβλέπει η Mercedes για το 2039, με μεσοπρόθεσμους στόχους τη μείωση του κόστους εξέλιξης θερμικών κινητήρων κατά 40% και 70% μέχρι το 2025 και 2030 αντίστοιχα.

Η εταιρεία έχει εστιάσει στον εξηλεκτρισμό του στόλου της και, στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη προχωρήσει στο λανσάρισμα μιας ιδιαίτερα πρωτοποριακής πλατφόρμας –της Electric Vehicle Architecture (EVA)– η οποία έχει ενσωματωθεί στην ηλεκτρική ναυαρχίδα της γκάμας της, EQS, για να πάρει σειρά στη μηδενικών ρύπων εκδοχή της GLS, αλλά και στην EQE.

Δεδομένης της έντονης επιθυμίας της Mercedes να εξοικονομήσει πόρους, θα ήταν… ευχής έργον για την ίδια η χρήση της αρχιτεκτονικής EVA από το σύνολο των μοντέλων της. Η τελευταία, ωστόσο, δεν είναι συμβατή στα μικρότερων διαστάσεων ηλεκτρικά της γκάμας, όπως οι EQA και EQB που ενσωματώνουν πλατφόρμα MFA II, η οποία –κατά κανόνα- προορίζεται για μοντέλα diesel και βενζίνης.

Στον αντίποδα, οι νέες γενιές των EQA και EQB, όπως και όλα τα μοντέλα από τη C-Class και κάτω, θα χρησιμοποιούν μια ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική υπό την ονομασία MMA. Αυτή ναι μεν δεν προσφέρει την αυτονομία της EVA (έως και 700 χλμ.) αλλά θα ορίζει νέα στάνταρ στους τομείς της ταχυφόρτισης,  της συνδεσιμότητας και της ηχομόνωσης.

Αποφασισμένη, μάλιστα, να καταστήσει τα ηλεκτρικά της πιο προσιτά στο ευρύ αγοραστικό κοινό, ο Γερμανός κατασκευαστής θα καταστήσει τη MMA συμβατή με μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LPF). Οι τελευταίες έχουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα συγκριτικά με τις πιο διαδεδομένες ιόντων λιθίου, αλλά από την άλλη έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και είναι λιγότερο εύφλεκτες.

Σύμφωνα μάλιστα η με πληροφορίες, τα μοντέλα που θα υιοθετήσουν την αρχιτεκτονική MMA θα έχουν μεν ηλεκτροκινητήρες, αλλά υπάρχει πρόβλεψη (στο μπροστινό μέρος) και για μικρά θερμικά μοτέρ που θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως range extenders, δηλαδή για τη φόρτιση των μπαταριών κατά τη χρήση. Με αυτό τον τρόπο η Mercedes θέλει να διευκολύνει τους οδηγούς χωρών με φτωχό δίκτυο ταχυφορτιστών.

Σημειώνεται ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιούνται ως ranger extenders ενδέχεται να φέρουν την υπογραφή του κινεζικού γίγαντα Geely, η οποία διατηρεί μερίδιο μετοχών στην Daimler.

Mercedes EQA

Ποιο μοντέλο θα χρησιμοποιήσει πρώτο την MMA;

Η Mercedes τηρεί σιγή ιχθύος, αν και έχει γνωστοποιήσει πως η παρθενική χρήση της πλατφόρμας MMA θα γίνει εντός του 2024. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να ενσωματωθεί σε ένα καινούριου είδους μοντέλο που θα «παντρεύει» στοιχεία από τον κόσμο των sedan και των SUV.

Επιπροσθέτως, όπως έχει αναφέρει η γερμανική οικονομική εφημερίδα, Handelsblatt, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες, οι νέες S-Class και EQS θα εξοπλιστούν με το νέο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 (SAE Level 3) Drive Pilot. Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα κάνει εκτενή χρήση αισθητήρων LiDAR και θα λειτουργεί σε ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα, μετριάζοντας τον οδηγικό φόρτο κάτω από συνθήκες έντονης κίνησης.

Με το Drive Pilot ενδέχεται να εφοδιαστούν και οι πιο προσιτές Mercedes και δη όσες θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MMA. Στη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης ενδέχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο και το μεγάλο κοινό της μάρκας στην Κίνα, το οποίο φαίνεται πως «διψάει» για hi-tech συστήματα, τα οποία καθιστούν την οδηγική διαδικασία πιο… απλή.

Τέλος, πέρα από την MMA, η Mercedes έχει προαναγγείλει και τρεις ακόμα ηλεκτρικές πλατφόρμες:

– MB.EA: Θα «καλύπτει» όλα τα μεσαίου, προς μεγάλου μεγέθους επιβατικά και θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της μελλοντικής ηλεκτρικής γκάμας της μάρκας.
– AMG.EA: Σε αυτή θα βασίζονται τα αυτοκίνητα με την υπογραφή της AMG.
– VAN.EA: Προορίζεται για τα μηδενικών ρύπων βαν και τα μικρά επαγγελματικά, τα οποία θα συνδράμουν στη μείωση της ρύπανσης εντός των πόλεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Mercedes θα έχει δικά της ηλεκτρικά συστήματα από το 2024
Mercedes EQXX: Στόχος τα 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση (+video)
Συγκριτικό: BMW M235i xDrive Gran Coupe vs Mercedes-AMG A 35 4MATIC Sedan

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto