Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο σημαντικές είναι οι υποδομές για τις πωλήσεις ηλεκτρικών;

Ελλάδα 13:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο σημαντικές είναι οι υποδομές για τις πωλήσεις ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Πόσο σημαντικές είναι οι υποδομές για τις πωλήσεις ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Όσες χώρες έχουν επενδύσει στην επέκταση του δικτύου υποδομών φόρτισης, έχουν ανταμειφθεί, με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών να αυξάνονται συνεχώς.

Advertisement
Advertisement

Όσο περισσότεροι φορτιστές, τόσο περισσότερες οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών. Αυτό συμπεραίνεται από έρευνα που διενήργησε η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και μελετά τη συσχέτιση των υποδομών φόρτισης με τις πωλήσεις των οχημάτων που μπαίνουν στην πρίζα.

Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι ο συνολικός αριθμός φορτιστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται σε 224.237, με το 70% αυτών να βρίσκονται σε μόλις τρεις χώρες, η αθροιστική έκταση των οποίων, ωστόσο, δεν ξεπερνά το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% των φορτιστών διαμοιράζεται ανάμεσα σε 24 χώρες που καταλαμβάνουν σε έκταση το 77% της ένωσης.

Χώρα πρωταθλήτρια είναι η Ολλανδία με 66.665 σημεία φόρτισης και μερίδιο 30%, η οποία έχει δει τις προσπάθειές της να καρποφορούν, καθώς ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα είναι ECV (electrically-chargeable cars) δηλαδή ηλεκτρικό (ΒEV) ή plug-in υβριδικό (PHEV).

Advertisement
Advertisement

Κερδισμένη με την απόφασή της να επενδύσει στις υποδομές φόρτισης είναι και η Γερμανία που διαθέτει 44.538 σημεία φόρτισης (19,9%) και επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητά της καταλαμβάνουν μερίδιο 13,5%. Χαμόγελα και στη Γαλλία που αριθμεί 45.751 σημεία φόρτισης (20,4%) και το συνδυαστικό μερίδιο των BEV/PHEV οχημάτων φτάνει το 11,5%.

Από την άλλη, όσες χώρες δεν έχουν να επιδείξουν πρόοδο στην ανάπτυξη του δικτύου υποδομών φόρτισης, έχουν σημαντικά λιγότερα ηλεκτρικά στους δρόμους τους. Αρνητική πρωτιά για την Κύπρο που διαθέτει μόνο 70 φορτιστές και κατά συνέπεια τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά της καταλαμβάνουν μόλις το 0,5% επί του συνολικού στόλου οχημάτων της.

Advertisement

Πενιχρές είναι οι επιδόσεις και της Λιθουανίας, με μόλις 174 φορτιστές, την ίδια ώρα που το μερίδιο των σχετικής τεχνολογίας οχημάτων περιορίζεται στο 1,1%. Η Ελλάδα, τέλος, διαθέτει 275 φορτιστές, αλλά ο στόλος των επαναφορτιζόμενων εξηλεκτρισμένων στη χώρα μας δεν υπερβαίνει το 2,6%.

Top 5: χώρες με τα περισσότερα σημεία φόρτισης στην ΕΕ

  1. Ολλανδία – 66,665
  2. Γαλλία – 45,751
  3. Γερμανία – 44,538
  4. Ιταλία – 13,073
  5. Σουηδία – 10,370
Advertisement

Top 5: χώρες με τα λιγότερα σημεία φόρτισης στην ΕΕ

  1. Κύπρος – 70
  2. Μάλτα – 96
  3. Λιθουανία – 174
  4. Βουλγαρία – 194
  5. Ελλάδα – 275

Απογοητευτικά είναι και τα νούμερα στη Ρουμανία, η οποία παρόλο που έχει έκταση έξι φορές μεγαλύτερη από της Ολλανδίας, τα σημεία φόρτισής της είναι μόλις 493 (0,2% του συνόλου). Αυτό φυσικά επηρεάζει και τις πωλήσεις των BEV/PHEV (μόλις 2,2%).

Τέλος, όπως έχει δείξει πρόσφατη έρευνα του ACEA, πέρα από τους φορτιστές, οι ισχυρές εθνικές διαφορές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συσχετίζονται σαφώς με το βιοτικό επίπεδο μιας χώρας.

Advertisement

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία για το μερίδιο των επαναφορτιζόμενων εξηλεκτρισμένων ανά χώρα αφορούν το έτος 2020.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Ετοιμάζεται το αυτοκίνητο του Βλαντίμιρ Πούτιν!
Τα ηλεκτρικά… κόβουν τους οπαδικούς δεσμούς
Ο Μητσοτάκης και το ηλεκτρικό ποδήλατο…