Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Lamborghini: Κρατά ζωντανό το V12!

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Όταν η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών αποκηρύσσει τα πολυκύλινδρα μοτέρ, η Lamborghini μάχεται να τα κρατήσει εν ζωή.

Πριν από λίγες μέρες η Lamborghini αποκάλυψε την Aventador Ultimae, η οποία είναι η τελευταία εκδοχή του πασίγνωστου και πιο επιτυχημένου top μοντέλου της γκάμας της.

Τότε, πολλοί ήταν αυτοί που ανέφεραν πως το τέλος εποχής για την Aventador θα σηματοδοτήσει και την οριστική απομάκρυνση του κλασικού V12 που έχει χρησιμοποιηθεί για την κίνηση μιας σωρείας μοντέλων της.

Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν θα συμβεί, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Sant’Agata Bolognese, Stephan Winkelmann, σε δηλώσεις του. Ειδικότερα, ο V12 που κινεί τις διάφορες εκδόσεις της Aventador ναι μεν θα αποτελέσει παρελθόν, θα αντικατασταθεί, ωστόσο, από μια ολοκαίνουρια μονάδα ίδιας διάταξης και ισάριθμων κυλίνδρων.

Ουσιαστικά θα πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό V12 μοτέρ που για τις ανάγκες συμμόρφωσης με αυστηρά πρότυπα ρύπων θα πλαισιώνεται από υβριδικό σύστημα. Όσον αφορά το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιεί τη νέα μονάδα, αυτή θα είναι η διάδοχος της Aventador.

«Η τεχνολογία είναι διαφορετική. Πρόκειται για έναν απολύτως καινούριο κινητήρα, ένα νέο σύστημα κίνησης, μια καινούρια μπαταρία… όλα είναι ολοκαίνουρια. Δεν θα υπάρχει τίποτα κοινό ούτε με τη Sian, ούτε με την Aventador (σ.σ. στη νέα ναυαρχίδα)», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Winkelmann.

Τα V12 μοτέρ κατέχουν εξέχουσα θέση στην ιστορία της ιταλικής μπράντας. Η πρώτη μονάδα είχε χωρητικότητα 3,5 λτ. (με περιεχόμενη γωνία 60 μοίρες) και ενσωματώθηκε στη Lamborghini 350 GT.  Στη συνέχεια το ίδιο μοτέρ, υποβληθέν σε κάποιες καίριες βελτιώσεις, τοποθετήθηκε σε πολλά σημαντικά αυτοκίνητα της εταιρείας, όπως είναι τα 400 GT (1996), Espada (1968), Islero (1968) και Jarama (1970).

Στη συνέχεια ο κυβισμός αυξήθηκε στα 3,9 λτ. και τοποθετήθηκε στην εμβληματική Miura, το πρώτο κεντρομήχανο supercar της Lamborghini. Η εταιρεία συνέχιζε να βελτιώνει τη συγκεκριμένη μονάδα, ωσότου το V12 μοτέρ φτάσει στα 6,5 λίτρα και αποτελέσει την πηγή τροφοδότηση της Murcielago.

Το 2011, ωστόσο, η Lambo αντικατέστησε τον συγκεκριμένο κινητήρα, δημιουργώντας έναν ολοκαίνουριο ίδιας χωρητικότητας (6.500 κ.εκ.), ίδιας διάταξης (V) και ισάριθμων κυλίνδρων (12). Ο νέος V12 τοποθετήθηκε αρχικά πρώτη Aventador και τελευταία αποστολή του θα είναι η τροφοδότηση της έκδοσης Ultimae.

Στο εν λόγω μοντέλο θα παράγει 780 PS και 720 Nm ροπής και θα του επιτρέπει να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε 2,8 δλ.

Υπενθυμίζεται πως έως το 2030 η Lamborghini θα λανσάρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, ενώ έως μέχρι 2024 ολόκληρη η γκάμα θα απαρτίζεται από υβριδικά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lamborghini Essenza SCV12: το πρώτο αγωνιστικό με roll cage από ανθρακόνημα
Η Lamborghini Urus της Kardashian είναι ό,τι πιο… cringe
Η Lamborghini EV GT θα βασίζεται στην Porsche Taycan

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto