Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κινητήρας υδρογόνου για το Toyota Hiace

Ελλάδα 21:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κινητήρας υδρογόνου για το Toyota Hiace

ΝΕΑ

Κινητήρας υδρογόνου για το Toyota Hiace

ΝΕΑ

H Toyota συνεχίζει την προσπάθειά της για την εξέλιξη ενός νέου θερμικού κινητήρα που θα λειτουργεί με πεπιεσμένο υδρογόνο ως καύσιμο.

Advertisement
Advertisement

Η αρχή έγινε πριν από περίπου δυόμισι χρόνια όταν τα στελέχη της Toyota ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινούσαν την πειραματική εξέλιξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος θα χρειάζεται υγρό υδρογόνο αντί για κάποιου άλλου είδους καύσιμο για αν λειτουργεί.

Μάλιστα, τότε τον τοποθέτησε σε μια Corolla με την οποία η εταιρεία συμμετείχε σε αγώνες αντοχής στην Ιαπωνία, με σκοπό να τον χρησιμοποιήσουν σε δύσκολες και επίπονες συνθήκες.

Πρόσφατα, η Toyota Αυστραλίας έκανε γνωστό ότι ως το τέλος του Νοεμβρίου θα ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα για με το βαν Hiace με τον ίδιο σκοπό.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, όπως ανακοινώθηκε, υπάρχει η σκέψη να αρχίσει μια ανάλογη διαδικασία και με το Land Cruiser, το εκτός δρόμου μοντέλο της. Σε αυτό, πιθανότατα να δοκιμαστεί ο κινητήρας με το σύστημα υβριδικής διάταξης της εταιρείας.

Σύμφωνα με την Toyota, το Hiace επελέγη επειδή έχει τον απαραίτητο χώρο για την τοποθέτηση των δεξαμενών αποθήκευσης του υδρογόνου, χωρίς να περιορίζεται ο αντίστοιχος διαθέσιμος για τους επιβάτες ή τα προϊόντα.

Advertisement

Επίσης, το γεγονός ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται διαρκώς για επαγγελματική χρήση (για τη μεταφορά προσωπικού ή αγαθών), διανύει πολλά χιλιόμετρα και επιστρέφει στη βάση του έχει τη σημασία του.

Advertisement

Ο βενζινοκινητήρας του πρωτότυπου Hiace με το οποίο θα γίνονται οι δοκιμές εξέλιξης είναι V6 και έχει χωρητικότητα 3,5 λίτρα. Στην κανονική μορφή του αποδίδει 415 ίππους και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 600 Nm.

Έπειτα από την τροποποίησή του για να δύναται να λειτουργεί με υγρό υδρογόνο η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 163 ίππους και η ροπή του τα 354 Nm.

Προφανώς, η απόδοσή του μετά τις απαραίτητες τροποποιήσεις έχει μειωθεί σημαντικά. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένας κινητήρας που θα εξελιχθεί περαιτέρω και ότι ο κύριος λόγος δημιουργίας του είναι να μην ρυπαίνει το περιβάλλον.

Advertisement

Το κύριο παράγωγό του από τη λειτουργία του είναι απλώς νερό, όπως συμβαίνει με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο με κυψέλες καυσίμου.

Τα στελέχη της Toyota Αυστραλίας ανακοίνωσαν ότι θα δώσουν πρωτότυπα Hiace σε εταιρείες της χώρας για να τα χρησιμοποιήσουν στις καθημερινές επαγγελματικές μεταφορές τους. Με αυτόν τον τρόπο θα εξαχθούν συμπεράσματα τα οποία θα αφορούν σε πραγματικές συνθήκες μετακίνησης.

Στόχος της ιαπωνικής μητρικής εταιρείας είναι να μπορέσει να εξελίξει τον κινητήρα ώστε να τον κάνει αξιόπιστο και αποτελεσματικό και να τον θέσει σε παραγωγή κάποια στιγμή στο μέλλον. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί κάποιο σχετικό χρονοδιάγραμμα που αυτό θα πραγματοποιηθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έτοιμη η Toyota να ρίξει στην αγορά ηλεκτρικά «αγροτικά»
Η Toyota έχει πουλήσει 30 φορές την Ελλάδα σε αυτοκίνητα
Ανάκληση μαμούθ για Toyota