Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη: Ποιοι κινδυνεύουν;

Ελλάδα 18:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη: Ποιοι κινδυνεύουν;

ΝΕΑ

Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη: Ποιοι κινδυνεύουν;

ΝΕΑ

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να έχουν μια εντονότερη εμπορική παρουσία επί ευρωπαϊκού εδάφους και οι προοπτικές επέκτασής τους σε αυτό εμφανίζονται μεγάλες. Πόσο θα επηρεαστούν οι ισορροπίες και ποιες εταιρείες πρέπει να ανησυχούν;

Advertisement
Advertisement

Η Κίνα, έχει αρχίσει να δείχνει τις ικανότητές της στην παραγωγή ποιοτικότερων αυτοκινήτων σε σχέση με ό,τι ίσχυε ακόμα και πέντε χρόνια πριν.

Αυτό σημαίνει ότι «κλείνει η ψαλίδα» μεταξύ των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών που διαθέτουν τα μοντέλα τους στην Ευρώπη, τουλάχιστον αναφορικά με τα οχήματα μαζικής παραγωγής.

Η έννοια της «μαζικότητας» είναι πιο αντιπροσωπευτική στην ασιατική χώρα, όπως είναι αναμενόμενο. Με δεδομένο ότι -προς το παρόν- οι ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων εντός αυτής κυμαίνονται μεταξύ 25-28 εκατομμύριων η συγκεκριμένη αγορά είναι πολύ σημαντική για τις ευρωπαϊκές αλλά και τις αμερικανικές εταιρείες του κλάδου.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, για χρόνια, η κατεύθυνση των οχημάτων ήταν από τη Δύση στην Ανατολή. Ωστόσο, πλέον, υπάρχει και η αντίστροφη πορεία και αυτό έχει αρχίσει να απασχολεί τα στελέχη κάποιων παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών τής Ευρώπης.

Ο προβληματισμός τους επιτείνεται από τη στιγμή που οι Κινέζοι ενεπλάκησαν με την ηλεκτροκίνηση και έμαθαν τι πρέπει να προσέχουν στην εξέλιξη και στην παραγωγή καινούργιων μοντέλων. Όλο και συχνότερα διαπιστώνεται η πρόοδος που έχουν κάνει από τα αποτελέσματα δοκιμών που αφορούν στην ποιότητα και στην ασφάλεια που προσφέρουν, όπως και στην τεχνολογία που διαθέτουν.

Advertisement

Σε ποιες εταιρείες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόβλημα οι Κινέζοι εφόσον αρχίσουν να επεκτείνονται στην Ευρώπη;

Advertisement

Οι αναλυτές που ασχολούνται με το θέμα επικεντρώνονται σε όσες είτε αντιμετωπίζουν ήδη κάποιο επιχειρηματικό θέμα είτε οι πωλήσεις τους είναι σχετικά χαμηλές, συγκριτικά. Βάσει των εκτιμήσεών τους, επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στις Honda, Fiat, Ford και Mitsubishi.

Ο παράγοντας που κάνει τις δύο ιαπωνικές εταιρείες να θεωρούνται «επίφοβες» είναι το γεγονός ότι έχουν σχετικά λίγα μοντέλα τους στην Ευρώπη και τα περισσότερα από αυτά δεν είναι ηλεκτρικά.

Η Fiat, συμπεριλαμβάνεται επειδή, επίσης, δεν έχει πολλά μοντέλα, ενώ οι πωλήσεις των υπαρχόντων είναι μικρότερες συγκριτικά. Βεβαίως, με τη προοπτική που διαγράφεται για την ιταλική εταιρεία χάρη στον Όμιλο Stellantis, τα δεδομένα ίσως μεταβληθούν.

Advertisement

Τέλος, σε ό,τι αφορά στη Ford, οι αναλυτές θεωρούν ότι θα μπορούσε να πληγεί από την επέκταση των Κινέζων στην Ευρώπη στην περίπτωση που δε θα επιταχύνει τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών νέων μοντέλων της και τη διάθεσή τους στη συγκεκριμένη αγορά.

Η εταιρεία, έχει ανακοινώσει ότι θα σταματήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις του Fiesta. Τα Focus, Kuga και Puma παραμένουν δημοφιλή στην κατηγορία τους αλλά δεν αρκεί αυτό για να διατηρήσει την καλή πορεία της την οποία έχει τώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
O δράκος της Κίνας και οι αδύναμοι Ευρωπαίοι
Οι Κινέζοι μπαίνουν από την πίσω πόρτα στην Ευρώπη!
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φθηνά στην Κίνα, πανάκριβα στην Ευρώπη