Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

ΝΕΑ

Η νέα Lancia Montecarlo θα μπορούσε να είναι και SUV

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

H πρόταση του σχεδιαστή David Obendorfer για μια νέα Lancia Montecarlo είναι αν μη τι άλλο στο πνεύμα της εποχής. 

Η Lancia ετοιμάζεται για την αναγέννησή της ως μια από τις premium μάρκες της Stellantis. Μετά την επίσημη επιβεβαίωση για την επιστροφή της Delta (θα την δούμε το 2027 ως ηλεκτρικό hatchback), πολλοί πιστεύουν πως θα κάνουν την επανεμφάνισή τους και άλλα κλασικά ονόματα από το ένδοξο παρελθόν της ιταλικής εταιρείας.   

Στα πλαίσια αυτής της προσέγγισης λοιπόν ο ανεξάρτητος σχεδιαστής David Obendorfer πήρε θέση και οραματίστηκε μια μοντέρνα έκδοση της Lancia Beta Montecarlo (1975-1981) που έχει μεταμορφωθεί σε ένα πεντάθυρο crossover για το μέλλον.

Η μετατροπή ενός κλασικού σπορ αυτοκινήτου με δύο πόρτες και τον κινητήρα στην μέση, σε ένα SUV είναι μια αρκετά τολμηρή κίνηση, αλλά οι καιροί αλλάζουν και το ίδιο αλλάζουν και οι ανάγκες και τα γούστα των αγοραστών.

Ευτυχώς, ο σχεδιαστής που είναι γνωστός για τα ρετρό ψηφιακά πρωτότυπα αυτοκίνητα όπως η BMW 02 Reminiscence Concept , η Mercedes-Benz Icon E , το Renault 4 και το  Fiat 127, το έκανε με σεβασμό στη σχεδιαστική ταυτότητα της Lancia και το αποτέλεσμα είναι αρκετά ενδιαφέρον.

Το ψηφιακό πρωτότυπο αυτοκίνητο έχει μήκος 4,54 μέτρα, πλάτος 1,85, ύψος 1,56 και μεταξόνιο 2,68 μέτρων. Αυτό σημαίνει ότι έχει σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις από την αρχέτυπο που είχε μήκος μόλις 3,81 μέτρων και μεταξόνιο 2.300 χιλιοστών.

Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, το SUV Montecarlo διατηρεί μια σπορ στάση χάρη στους τροχούς μεγάλης διαμέτρου, με τονισμένα φτερά, τις ισορροπημένες αναλογίες και την αεροδυναμική γραμμή οροφής.

Το εμπρός μέρος παραμένει πιστό στο πρωτότυπο (σχεδιασμένο από την Pininfarina) με το μαύρο πλαίσιο και την παραδοσιακή μάσκα Lancia που έχει γωνιακούς προβολείς LED πάνω από τον μοντέρνο προφυλακτήρα.

Ένα άλλο ξεκάθαρο στοιχείο από την Montecarlo της δεκαετίας του ’70 είναι η γραμμή, που εκτείνεται από τους προβολείς έως τα πίσω φώτα.

Το νέο αυτοκίνητο είναι σημαντικά μεγαλύτερο, αλλά οι κρυφές λαβές των πίσω θυρών βοηθούν στην απόκρυψη του όγκου. Στο πίσω μέρος, η γραμμή οροφής μοιάζει με αυτή του coupe, αλλά το πίσω παρμπρίζ υιοθετεί ένα διαφορετικό σχήμα.

Όπως περιγράφεται από τον σχεδιαστή David Obendorfer: «Αντί για μια σύγχρονη επανερμηνεία, το Montecarlo Concept προσπαθεί να διερευνήσει μια πιθανή ένωση μεταξύ δύο διαφορετικών αυτοκινήτων, αναζητώντας μια απάντηση στο ερώτημα εάν ένα σχέδιο που γεννήθηκε ως σπορ αυτοκίνητο μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι πολύ διαφορετικό».

Μετά την άφιξη του διαδόχου του supermini Ypsilon στα μέσα του 2024 και πριν το ντεμπούτο της νέας Delta το 2027, η Lancia επιβεβαίωσε την κυκλοφορία ενός πλήρως ηλεκτρικού συμπαγούς crossover το 2026, το οποίο θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική STLA Medium.

Σε αντίθεση με αυτό το μελλοντικό μοντέλο, ο ανεξάρτητος σχεδιαστής οραματίστηκε το συμπαγές SUV Montecarlo να βασίζεται στην τρέχουσα πλατφόρμα EMP2, που είναι στην πραγματικότητα προκάτοχος της STLA Medium.

Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε να εξοπλιστεί με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που προσφέρει τετρακίνηση και συνδυασμένη ισχύ έως 300 ίππους. Φυσικά, όλα αυτά είναι υποθετικά, καθώς αυτό το έργο ελεύθερου χρόνου δεν συνδέεται με τη Lancia.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημη διαβεβαίωση για επιστροφή της Lancia Delta
Lancia: Ταξίδι στο χρόνο μέσα από ντοκιμαντέρ (+video)
Μεγάλο studio σχεδιασμού ετοιμάζει η Stellantis

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto