Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Volvo… βαρέθηκε την Polestar

Ελλάδα 2:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Volvo… βαρέθηκε την Polestar

ΝΕΑ

H Volvo… βαρέθηκε την Polestar

ΝΕΑ

Η εμπλοκή της Volvo στην Polestar ήταν ουσιαστική και καθοριστική. Ωστόσο, οι δύο εταιρείες χωρίζουν τον δρόμο τους.

Advertisement
Advertisement

To 2010 η Geely Automobile Holdings θα εξαγοράσει τη Volvo Cars εξασφαλίζοντας τη συνέχιση ύπαρξης της σουηδικής εταιρείας. Το 2017 θα ιδρύσουν από κοινού την Polestar, με σκοπό (η τελευταία) να ειδικεύεται στην παραγωγή πολυτελών και ιδιότυπων σχεδιαστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Το κύριο βάρος εξέλιξης των αυτοκινήτων της Polestar ανέλαβαν οι άνθρωποι της Volvo η οποία αρχικά κατείχε το 48,3% των μετοχών της εταιρείας, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 το αύξησε στο 49,5%. Το υπόλοιπο ανήκει στην Geely.

Όμως, τα δεδομένα αλλάζουν. Εκπρόσωπος της Volvo ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα πουλήσει το μερίδιο που έχει στην Polestar, το οποίο θα περάσει στην κινεζική εταιρεία. Από τη Geely ανακοινώθηκε ότι η Polestar θα στηριχθεί οικονομικά για να συνεχίσει την εμπορική παρουσία της.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας Bernstein, η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή συμβουλών επενδύσεων, εντός του 2024 η Polestar θα χρειαστεί ένα δισεκατομμύριο δολάρια (περίπου 920 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) για να συνεχίσει να υπάρχει.

Η Volvo δεν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει αυτό το ποσό, καθώς πρέπει να επενδύσει στην εξέλιξη των δικών της νέων μοντέλων και στην ανάπτυξη τεχνολογιών οι οποίες θα την κάνουν να ξεχωρίζει.

Advertisement

Πέραν αυτών, η σουηδική εταιρεία χρειάζεται χρήματα για να επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με το λογισμικό στα καινούργια αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, δηλαδή το EX30 -που είναι το μικρότερο στην γκάμα της- και το EX90, το οποίο είναι το κορυφαίο της.

Advertisement

Η Polestar, η οποία αποτέλεσε το σπορ παρακλάδι της Volvo πριν μετατραπεί στον ομώνυμο ανεξάρτητο κατασκευαστή, κόστιζε πολλά χρήματα σε αυτή. Θυμίζουμε ότι πέρυσι η Volvo αναγκάστηκε να περικόψει 1.300 θέσεις εργασίας για να περιορίσει τα έξοδά της.

Πάντως, το 2023 ήταν μια πολύ καλή χρονιά γι’ αυτή, αναφορικά με τις πωλήσεις και τα λειτουργικά κέρδη της προ φόρων. Αναφορικά με τις πρώτες, διέθεσε 708.716 αυτοκίνητά της, αριθμός που είναι ρεκόρ στην (ως τώρα) 97χρονη ιστορία της. Σε ό,τι αφορά στα δεύτερα, αυτά αυξήθηκαν κατά 43%, σε σχέση με τα λειτουργικά κέρδη της προ φόρων του 2022.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Polestar 5 θα έxει την πιο γρήγορη φόρτιση που έχουμε δει
Δοκιμή: Volvo XC60 B4 Polestar Optimised
Γιατί τα Polestar 4 και 5 δεν έχουν πίσω παρμπρίζ;

Advertisement