Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo XC60 B4 Polestar Optimised

Ελλάδα 11:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volvo XC60 B4 Polestar Optimised

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo XC60 B4 Polestar Optimised

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δίλιτρος diesel με αναβάθμιση Polestar, αυτόματο 8άρι κιβώτιο, έξυπνη τετρακίνηση και κοντά στα 1.000 χλμ. αυτονομίας με ένα γέμισμα. Τύφλα να έχουν τα ηλεκτρικά!

Advertisement
Advertisement

Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα SUV που έχει καταθέσει τα διαπιστευτήρια του εδώ και χρόνια ως μία από τις δημοφιλέστερες επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων premium SUVs;

Αυτό που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από τους ίδιους τους Σουηδούς (ακόμη και από τους Κινέζους) είναι να κρατήσουν για όσο μπορούν ακόμη τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και πολύ περισσότερο τους δαιμονοποιημένους diesel.

Κάτι που είναι πολύ δύσκολο να γίνει από τη στιγμή που στη Volvo, αλλά και σε πολλές άλλες εταιρίες, τα μελλοντικά πλάνα έχουν δρομολογηθεί προς τα ηλεκτρικά. Ωστόσο, η χαλάρωση του Euro 7 θα μπορούσε να δώσει μία μεγάλη παράταση ζωής για «μικρούς και μεγάλους».

Advertisement
Advertisement

Σε αυτή την παράταση θα μπορούσαν να περάσουν και τα diesel αυτοκίνητα που εξακολουθούν να συγκινούν με το χαμηλό κόστος χρήσης τους. Ειδικότερα όταν μιλάμε για ένα μεγάλο SUV, όπως το XC60, τα πράγματα είναι ακόμη πιο ενδιαφέροντα.

Ειδικότερα, όταν ξεκινάς το ταξίδι σου και με γεμάτο το ρεζερβουάρ βλέπεις το trip computer να σου δείχνει μια αυτονομία κοντά στα 1.000 χιλιόμετρα. Το χαμόγελο είναι ακόμη πιο πλατύ κατά την επιστροφή στην πρωτεύουσα (από Καλαμάτα) έχοντας ακόμη μισό ντεπόζιτο χάρη σε μια κατανάλωση στα περίπου 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Advertisement

Όλα αυτά κάνοντας ένα ξεκούραστο ταξίδι αφού παρά τα χρονάκια του το XC60 εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο καλοστημένα SUV προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα ηχομόνωσης, άνεσης και ποιότητας κύλισης. Όσο για το θόρυβο του μοτέρ κυμαίνεται σε εξίσου χαμηλά επίπεδα και ακούγεται μόνο στις απότομες επιταχύνσεις και όταν οι σ.α.λ. ξεπεράσουν τις 3.000.

Advertisement

Εδώ να πούμε πως ο τετρακύλινδρος diesel (με ήπια 48βολτη υβριδική υποβοήθηση που είναι εντελώς διακριτική) αποδίδει 197 ίππους αλλά με το πακέτο Polestar η ισχύς έχει αυξηθεί στους 220 ίππους και η ροπή έχει επίσης ανέβει από τα 420 στα 450 Nm.

Ανάλογα βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις με τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται ελάχιστα νωρίτερα (από τα 8,2 στα 8,3 δλ.).

Advertisement

Αυτό όμως που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η πιο γεμάτη ροπή στις μεσαίες σ.α.λ. βελτιώνοντας κατά πολύ τις ρεπρίζ. Όλα αυτά πάντοτε με την ουδετερότητα και την πρόσφυση που προσφέρει η έξυπνη τετρακίνηση, αλλά και το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής.

Μπορεί να μην είναι ότι πιο σβέλτο, αλλά είναι ιδανικά προσαρμοσμένο στον κινητήρα με πολύ σωστές και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Καλό σε ακρίβεια το τιμόνι, δεν θα ζητήσεις κάτι περισσότερο από τα φρένα.

Κατά τα υπόλοιπα, το XC60 το γνωρίζουμε χρόνια τώρα. Η διαχρονική σχεδίαση του αμαξώματος εξακολουθεί να είναι ελκυστική και ακόμη περισσότερο το ανοιχτόχρωμο και ευρύχωρο σαλόνι.

Εδώ ίσως και να φαίνονται τα χρονάκια του μοντέλου, όχι επειδή δεν είναι μοντέρνο αλλά ίσως επειδή έχει χορτάσει πλέον τη συγκεκριμένη διάταξη με την όρθια 9άρα οθόνη αφής (12άρα για τον οδηγό) που «τρέχει» σε Android (με Google Assistant, Google Maps και Google Play Store για 4 χρόνια).

Έχει ένα εύκολο μενού που ίσως και να το βρεις υπεραπλουστευμένο αφού δεν υπάρχουν και πολλές πληροφορίες για τις διαδρομές σου ή ακόμη και για τα προφίλ οδήγησης (Comfort, Off-Road, Polestar).

Αλλά αυτά θα απασχολήσουν μόνο όσους τους αρέσουν να μπαίνουν σε αλά smartphone λεπτομέρειες, ενώ σημειώστε πως υπάρχει ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Ειδικότερα στην έκδοση εξοπλισμού Ultimate υπάρχει πανοραμική οροφή, ηχοσύστημα Harman Kardon, υποβοήθηση Pilot Assist.

Και πάμε ταμείο.
Το XC60, σε diesel, είναι πλέον διαθέσιμο μόνο στην έκδοση B4 (η B5 τείνει προς κατάργηση). Είναι στάνταρ τετρακίνητη και ξεκινά από τις 63.193 ευρώ. Η Polestar αναβάθμιση είναι στις 1.200 ευρώ (τελική τιμή με ΦΠΑ και τοποθέτηση).

Ακόμη και αν δεν την επιλέξετε, το σίγουρο είναι πως επιλέγοντας το XC60 B4 θα μπορείτε να κάνετε χιλιάδες χιλιόμετρα δίχως το άγχος της κατανάλωσης και δίχως να ξεφραγκιαστείτε. Προσωπικά, αν μπορούσα και το είχα ανάγκη, θα το επέλεγα με κλειστά μάτια…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volvo XC60 B5 Polestar Optimised
Κινητήρας: 1.969 cc, ντίζελ mild hybrid
Ισχύς: 220 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 450 Nm στις 2.750 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 6,3 l/100 km, 7,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 166 gr/km
Βάρος: 1.764 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.688/1.902/1.658 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Χώρος αποσκευών: 483-1.410 lt
Τιμή: από 63.193€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65