ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Volvo EX30 στην Ισπανία

Ελλάδα 16:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Volvo EX30 στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Volvo EX30 στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το EX30 θα μπορούσε να είναι το ηλεκτρικό της χρονιάς για πολλούς και διάφορους λόγους, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη μας επαφή μαζί του στην Βαρκελώνη.

Advertisement

Δεν είναι μυστικό πως η Volvo ανήκει στον κινεζικό όμιλο της Geely. Επίσης, δεν είναι μυστικό ότι το EX30 χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με τα νέας γενιάς Smart (η Geely κατέχει το 50%) ή της νεοσύστατης Zeekr. Ωστόσο, είναι πασιφανές ότι η γενικότερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται με μια κεκτημένη ταχύτητα για να διεισδύσει και στις αγορές της Ευρώπης.

Ειδικότερα όταν η τεχνογνωσία της αναμειγνύεται με το σουηδικό DNA το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον πετυχημένο. Όπως στην περίπτωση του ΕΧ30, του μικρότερου μοντέλου στη σύγχρονη εποχή της Volvo (αν εξαιρέσουμε το C30), όντας 20,6 εκατοστά μικρότερο από το XC40, το οποίο είναι καταδικασμένο να αποτελέσει το νέο best-seller της Volvo.

Συγκεκριμένα, το μήκος του EX30 είναι στα 4,23 μέτρα, το πλάτος στα 1,84 μέτρα με το ύψος να μην ξεπερνά τα 1,55 μέτρα, όταν το μεταξόνιο είναι στα 2.650 χιλιοστά. Θα έλεγα πως οι διαστάσεις του είναι ταμάμ συνδυάζοντας καλούς χώρους και την απαραίτητα ευελιξία στην πόλη.

Advertisement

Η σχεδιαστική απλότητα είναι το πρώτο στοιχείο που γίνεται αντιληπτό. Αρχικά, το κάπως στρογγυλεμένο εμπρός μέρος κάπως ξενίζει, αλλά όσο περισσότερο το βλέπεις τόσο περισσότερο αρέσει. Οι προβολείς με τα «τουβλάκια» από LED διαμορφώνουν το νέο σφυρί του Θωρ και ενσωματώνονται αρμονικά με την κλειστή μάσκα, ενώ το καπό με τα κύλα νεύρα δημιουργεί μία ρέουσα ψευδαίσθηση.  Ειδικότερα όταν το EX30 βρίσκεται εν κινήσει.

Η πραγματικότητα πάντως είναι πως δύσκολα θα βρεις κάποιον που δεν θα γοητευτεί από το μικρότερο Volvo, με το πίσω μέρος να το φωνάζει από μακριά. Τόσο από το ιδιαίτερο μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων (οι Σουηδοί πάντοτε δίνουν βαρύτητα σε αυτά), όσο και στο λογότυπο με την επωνυμία της μάρκας. Μία ακόμη αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι το πολύ λεπτό πλαίσιο (frameless) γύρω τόσο από τους εξωτερικούς καθρέπτες, όσο και από τον εσωτερικό.

Advertisement

Το πέρασμα στο εσωτερικό μοιάζει ως ένα φυσικό επακόλουθο της μίνιμαλ αύρας που διακατέχει και το αμάξωμα. Απολαμβάνεις ένα προσεγμένο κατασκευαστικά διάκοσμο στον οποίο κυριαρχούν τα σκληρά ανακυκλώσιμα υλικά που το δείχνουν τόσο στην υφή τους όσο και στο μάτι.  Ταυτόχρονα, υπάρχουν όμορφα σχεδιαστικά τρικ όπως οι λαβές στις πόρτες και οι κάθετοι αεραγωγοί.

Από τον εργονομικό διάκοσμο απουσιάζουν οι φλυαρίες, ακολουθώντας τη λογική της Tesla, μία άποψη που ενισχύεται από τις touch λειτουργίες. Για παράδειγμα, το μικρό ντουλαπάκι κάτω από την οθόνη (σ.σ. δεν υπάρχει το κλασικό μπροστά από τον συνοδηγό) ενεργοποιείται από ένα κουμπί αφής στην οθόνη ή οι εξωτερικοί καθρέπτες ρυθμίζονται απο τον διακόπτη πάνω στο τιμόνι.

Advertisement

Οι διακόπτες για τα παράθυρα βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα και υπάρχουν μόνο δύο που εναλλάσσονται για τα μπροστινά και πίσω παράθυρα, όπως στην περίπτωση του VW ID.3.

Η κεντρική κονσόλα έχει ένα πτυσσόμενο τμήμα, κάτι σαν αιωρούμενη πλατφόρμα για ποτηροθήκες, ενώ στη βάση της φιλοξενεί μικροαντικείμενα και τη θέση φόρτισης για smartphone.

Ο επιλογέας κίνησης βρίσκεται στα δεξιά της κολόνας του τιμονιού -ένα ακόμη μοντέλο που δίνει kudos στην Mercedes, την πρώτη εταιρία που υιοθέτησε αυτή τη λύση απελευθερώνοντας χώρο από την κονσόλα. Το τιμόνι έχει καλή λαβή και ωραίο πιάσιμο με τους διακόπτες να είναι πλήρως απτικοί.

Advertisement

Γενικότερα, αν και θα θέλαμε, δεν θα βρεις φυσικούς διακόπτες στο ταμπλό του EX30. Ακόμη και έτσι όμως τα πάντα ρυθμίζονται και επιλέγονται από την κάθετη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών που είναι πλαισιωμένη από δύο κάθετους αεραγωγούς.

Η απόκρισή της είναι τάχιστη, τα γραφικά πολύ όμορφα και απλά, με το πάνω μέρος της να παίζει το ρόλο ενός πίνακα οργάνων και το κάτω του βασικού μενού με τον κλιματισμό. Μέχρι και τα αλάρμ τα επιλέγεις μέσω αφής (σ.σ. υπάρχει και διακόπτης ψηλά στην πλαφονιέρα), από το σχετικό εικονίδιο.

Τα καθίσματα είναι ανατομικά και άνετα με τα μπροστινά να έχουν τα χαρακτηριστικά προσκέφαλα της σουηδικής εταιρείας. Όσο για τους πίσω χώρους, είναι απλά ικανοποιητικοί για τις αναλογίες του αμαξώματος.

Μην ξεχνάτε πως μιλάμε για το μικρότερο Volvo με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 318 λίτρα συν τα 61 που υπάρχουν κάτω από το αφαιρούμενο δάπεδο (όταν αυτό τοποθετηθεί κάτω προσφέρονται συνολικά 379 λίτρα).

Επιπλέον, υπάρχει ένα μικρός χώρος (frunk) χωρητικότητας 7 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό, βολικό για την αποθήκευση του καλωδίου. Εννοείται πως από πλευράς εξοπλισμού υπάρχουν όλες οι τεχνολογίες αιχμής, σε επίπεδο ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου του εξαιρετικού σε πιστότητα ήχου σύστημα της Harman Kardon με υπογούφερ μπροστά.

Και πάμε τα ηλεκτρομηχανολογικά.
H πλατφόρμα είναι η ολοκαίνουργια SEA (Sustainable Experience Architecture), στην οποία εδράζονται δύο συστήματα πρόωσης με κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς.

H entry-level έκδοση Single Motor έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 272 ίππων/ 343 Nm ροπής που κινεί τους πίσω τροχούς και χάρη σε μία LFP μπαταρία 51 kWh (net: 49)  μπορεί να διανύσει έως 344 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Από πλευράς επιτάχυνσης χρειάζεται 5,7 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ όλα τα EX30 έχουν τελική στα 180 χλμ./ώρα.

Με το ίδιο μοτέρ υπάρχει και η έκδοση Single Motor Extented Range, με την μεγαλύτερη NMC μπαταρία 69 kWh (net: 64) που προσφέρει αυτονομία 476 χλμ. (πάντα σε κύκλο WLTP) και τα «0-100» να πετυχαίνονται σε 5,3 δλ..

Η κορυφαία έκδοση είναι η τετρακίνητη Twin Motor Performance που έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνδυασμένη ισχύ στους 428 ίππους/ 543 Nm και με το «0-100» να ολοκληρώνεται σε μόλις 3,6 δλ. Η μπαταρία είναι των 69 kWh με αυτονομία στα 450 χλμ.

Το EX30 προσφέρεται με στάνταρ ενσωματωμένο AC φορτιστή 11 kW, ενώ προαιρετικά οι εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία μπορούν να έχουν 22άρη. Ο χρόνος πλήρους φόρτισης εξαρτάται από τις συνθήκες φόρτισης και κυμαίνεται από 4 ώρες (σε wallbox) έως 40 ώρες (σε απλή οικιακή σούκο πρίζα).

Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα ταχείας DC φόρτισης με ισχύ έως 134 kW ή 153 kW (για την μικρή και μεγάλη μπαταρία, αντίστοιχα), προσφέροντας σημαντική μείωση του χρόνου φόρτισης από 10% έως 80% σε μόλις 26 λεπτά σε DC 150άρη φορτιστή ή σε 48 λεπτά σε 50άρη.

Στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις. Με λίγα λόγια θα έλεγα πως η μίνιμαλ αύρα που διακατέχει το EX30, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, περνάει και στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το μικρότερο Volvo είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο με την ανάρτηση να πετυχαίνει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα.

Για το τελευταίο εχέγγυο αποτελεί η νέα πλατφόρμα. Στον ανοιχτό δρόμο το EX30 είναι εξαιρετικά ήσυχο (άλλωστε για ηλεκτρικό μιλάμε), ενώ στις κλειστές στροφές το πολύ καλό στήσιμο κρύβει τους 1,8+ τόνους του αυτοκινήτου. Όσο για την επιτάχυνση και οι δύο εκδόσεις δεν σηκώνουν παράπονα για το “γκάζι” τους.

Ειδικότερα στην περίπτωση του τετρακίνητου EX30 τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Πάντως, αυτό που διαπίστωσα είναι πως η απόδοση της ισχύος δεν έρχεται σαν… κεραυνός λειαίνοντας ελάχιστα αυτή την ακαριαία και υπερβολική, θα έλεγα κλωτσιά που χαρακτηρίζει τα μεγαλύτερα XC40/C40 στο απότομα βύθισμα του δεξιού πεντάλ. Το τιμόνι έχει μία ελαφρότητα που θα βελτιωθεί μιας και τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν προπαραγωγής.

Περισσότερα βέβαια θα έχουμε να πούμε στις αρχές του νέου έτους από τη δοκιμή μας στην ελληνική άσφαλτο. Προς το παρόν να πούμε ότι οι τιμές πώλησης έχουν ήδη ανακοινωθεί για την Ελλάδα, με την Single Motor να ξεκινά από τις 37.572 ευρώ, την Extended Range από τις 42.966 ευρώ και την Twin Motor από τις 49.352 ευρώ.

Τέλος, σημειώστε ότι στις τιμές δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα ξεκινήσουν να παραδίδονται αρχές Φεβρουαρίου. Οι ιθύνοντες της Volvo εκτιμούν ότι περίπου τα 3/4 των αγοραστών του EX30 θα είναι νέοι πελάτες στη μάρκα, με την πλειοψηφία να το αγοράζει ως δεύτερο ή ακόμη και πρώτο αυτοκίνητο.

Μάλιστα, η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που πρόσφατα έγινε γνωστό πως από το 2025 η παραγωγή του EX30 θα ξεκινήσει και στο Βέλγιο για να συμπληρώσει την παραγωγή του εργοστασίου στην Κίνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Honda CR-V στην Βρετανία
Οδηγούμε το κινεζικό Zeekr X στη Σουηδία
Οδηγούμε τη νέα BMW i5