Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Lotus Type 66 υπάρχει, τελικά!

Ελλάδα 8:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Lotus Type 66 υπάρχει, τελικά!

ΝΕΑ

H Lotus Type 66 υπάρχει, τελικά!

ΝΕΑ

Αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες κατασκευάστηκε από τη Lotus έπειτα από σχεδόν μισό αιώνα!

Advertisement
Advertisement

Είναι ένα από τα σχέδια που είχε ο Κόλιν Τσάπμαν το οποίο δεν υλοποίησε ποτέ. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο ιδρυτής της Lotus έψαχνε τρόπο να αναπτύξει την εταιρεία του και να επεκταθεί και να επικρατήσει και στις πίστες της Βορείου Αμερικής.

Ο Βρετανός θέλησε να εξετάσει το ενδεχόμενο να εξελίξει ένα αγωνιστικό με το οποίο να λάβει μέρος στο Κύπελο Can-Am, όπως έχει μείνει γνωστό στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου. Πρόκειται για τον θεσμό Canadian-American Challenge Cup, όπως ήταν η πλήρης ονομασία του.

Ο Τσάπμαν, δημιούργησε κάποια σχέδια με τους συνεργάτες του για ένα όχημα με το οποίο θα λάμβανε μέρος στους αγώνες, το οποίο θα πληρούσε τα δεδομένα που έθετε ο ίδιος αναφορικά με τις επιδόσεις και το βάρος ενός οχήματος της Lotus.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, η ιδέα για τη δημιουργία του εγκαταλείφθηκε, καθώς δόθηκε βάρος στην εξέλιξη του μονοθέσιου για τη Formula 1. Πριν από λίγο καιρό, τα στελέχη της εταιρείας πήραν τα ξεχασμένα σχέδια και αποφάσισαν να δημιουργήσουν την Type 66.

Επέλεξαν να διατηρήσουν τη μορφή ενός αντίστοιχου οχήματος της δεκαετίας του 1970 αλλά να το κατασκευάσουν με υλικά και τρόπο που να ταιριάζει στη σύγχρονη εποχή.

Advertisement

Η Lotus Type 66 παρουσιάστηκε στη γνωστή εκδήλωση Concours d’Elegance που έγινε στην Pebble Beach, στην Καλιφόρνια. Σύμφωνα με την εταιρεία θα κατασκευαστεί μόλις σε 10 μονάδες και θα προορίζεται για οδήγηση αποκλειστικά σε πίστα.

Advertisement

Το αμάξωμα του αυτοκινήτου έχει την αισθητική και τη σχεδίαση των αντίστοιχων αγωνιστικών της εποχής, με το έντονα κεκλιμένο ρύγχος και το ανασηκωμένο πίσω μέρος.

Η διαμόρφωσή του είναι τέτοια που δημιουργείται μεγάλη κάθετη δύναμη όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησής του. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, αυτή φτάνει τα 800 κιλά όταν κινείται με 240 χλμ./ώρα.

Advertisement

Εκτός αυτού, υπάρχει το χαρακτηριστικό roll bar πίσω από τον οδηγό καθώς και οι κάθετες «τρομπέτες», όπως ονομάζονταν τότε οι κάθετα τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης του κινητήρα. Αυτός είναι V8, αποδίδει 862 ίππους και μέγιστη ροπή 746 Nm.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και το πλαίσιο είναι αλουμινένιο χωροδικτύωμα. Έχει τοποθετηθεί αγωνιστικό κιβώτιο ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει σύστημα ABS.

Σύμφωνα με τη Lotus, η Type 66 κοστίζει 1,3 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 1,19 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία). Ο ιδιοκτήτης της θα μπορεί να την οδηγεί μόνο σε εκδηλώσεις που θα διεξάγονται εντός πίστας αλλά δεν θα μπορεί να πάρει μέρος σε αγώνες αυτοκινήτου, καθώς δεν υπάρχει η σχετική πιστοποίηση από τη FIA.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημη πρεμιέρα για την τετρακύλινδρη Lotus Emira
Πόσο κοστίζει στην Ευρώπη η νέα Lotus Eletre;
Lotus και Alpine σταματούν τη συνεργασία