Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Γιατί το υδρογόνο δεν είναι ακόμα η τελική λύση για καθαρά καύσιμα;

  • newsautoteam

Πολλοί έχουν επενδύσει στο υδρογόνο ως την οριστική λύση για καθαρά καύσιμα στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης. Όμως είναι πολύ πιθανόν να κάνουν λάθος.

Η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε κάτι πιο καθαρό και λιγότερο επιβλαβές για τον πλανήτη έχει εδώ και χρόνια ως ορόσημο την επικράτηση του υδρογόνου. Κάτι που για τον περισσότερο κόσμο θεωρείται ως η απόλυτη λύση, που θα μας απαλλάξει από όλα τα δεινά ενός και πλέον αιώνα κυριαρχίας του πετρελαίου.

Και αν για τα επιβατικά αυτοκίνητα υπάρχει και το ενδιάμεσο στάδιο της ηλεκτροκίνησης, για άλλες χρήσεις όπως στα βαρέα οχήματα ή τη ναυτιλία, το υδρογόνο φαίνεται να αποτελεί την μοναδική εφαρμόσιμη λύση για να απαλλαγούμε από τα ορυκτά καύσιμα.

Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο… ξεκάθαρα σχετικά με το υδρογόνο . Και τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι απόψεις ότι δεν πρόκειται για το καθαρό καύσιμο που όλοι νομίζουμε. Όχι μόνο γιατί απαιτεί μεγάλα ποσά ενέργειας για την παραγωγή του. Αλλά και γιατί το ίδιο, ως αέριο, προκαλεί μεγάλες, ίσως και μεγαλύτερες επιπτώσεις στο περιβάλλον από το διοξείδιο του άνθρακα.

Σε ότι αφορά το πρώτο, είναι γνωστό ότι η παραγωγή υδρογόνου είναι μία πολύ ενεργοβόρα διαδικασία, για την οποία χρησιμοποιούνται μέθοδοι που παράγουν αέρια του θερμοκηπίου. Για το 95% της παραγωγής του υδρογόνου του 2020 χρησιμοποιήθηκαν ορυκτά καύσιμα, και το υπόλοιπο έγινε με ηλεκτρόλυση, η οποία γίνεται και αυτή με μεγάλες ποσότητες ηλεκτρισμού, που και αυτός παράγεται με ορυκτά καύσιμα.

Άρα δεν μιλάμε για ένα “πράσινο” καύσιμο, τουλάχιστον σε ότι αφορά την παραγωγή του, εκτός και αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από ΑΠΕ.

Όμως δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα. Σύμφωνα με έρευνα της κυβέρνησης της Βρετανίας, οι δεξαμενές υδρογόνου παρουσιάζουν διαρροές. Και το αέριο που διαφεύγει στο περιβάλλον είναι χειρότερο από το CO2.

Σε μία περίοδο 100 ετών, ένας τόνος υδρογόνου που θα διαφύγει στο περιβάλλον θα “ζεστάνει” την ατμόσφαιρα 11 φορές περισσότερο από έναν τόνο CO2. Και αυτό γιατί το υδρογόνο αντιδρά με άλλα αέρια και δημιουργεί πολύ εντονότερα φαινόμενα θέρμανσης της ατμόσφαιρας.

Σύμφωνα με άλλη έρευνα, οι υπό πίεση δεξαμενές υδρογόνου χάνουν 0,12-0,24% την ημέρα, ενώ σε μεταφορά του υδρογόνου σε υγρή μορφή χάνεται περίπου το 1% την ημέρα. Αυτό εισέρχεται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας όπου αλληλοεπιδρά με άλλα αέρια στην τροπόσφαιρα που καθαρίζουν τις εκπομπές μεθανίου.

Αυτό οδηγεί σε αυξημένες συγκεντρώσεις του μεθανίου στην ανώτερη ατμόσφαιρα, και έτσι το μεθάνιο παραμένει πολύ περισσότερο. Το υδρογόνο αυξάνει την συγκέντρωση του όζοντος στην τροπόσφαιρα αλλά και τους υδρατμούς στην στρατόσφαιρα, στοιχεία που και τα δύο οδηγούν στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

Παρά τις νέες διαπιστώσεις, ακόμα και στο χειρότερο σενάριο του να φτάσει η διαρροή έως και 10%, η χρήση του υδρογόνου θα σημάνει μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 4% ετησίως. Αυτό από μόνο του αποτελεί μία αρκετά μεγάλη εξέλιξη σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα. Όμως οι έρευνες κάνουν ξεκάθαρο ότι πρώτα από όλα θα πρέπει να ελεγχθούν οι διαρροές των δεξαμενών.

Αλλιώς… άνθρακες ο θησαυρός του υδρογόνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Matador MH2: Το πρωτότυπο των 600 ίππων που καίει υδρογόνο
Alpine A4810: Ένα hypercar που καίει υδρογόνο (+video)
Test-Drive και σε λεωφορεία υδρογόνου!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto