Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Φθηνές μπαταρίες από τις Stellantis και Tiamat

Ελλάδα 17:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Φθηνές μπαταρίες από τις Stellantis και Tiamat

ΝΕΑ

Φθηνές μπαταρίες από τις Stellantis και Tiamat

ΝΕΑ

Η προσπάθεια του Ομίλου Stellantis για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα νέα μοντέλα του απαιτεί και μπαταρίες οι οποίες θα έχουν μακρότερο κόστος παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Όπως ανακοινώθηκε, ο Όμιλος Stellantis υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την Tiamat για την εξέλιξη και παραγωγή συσσωρευτών ιόντων νατρίου για τη χρήση τους στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί αντίστοιχα και η τιμή πώλησης των καινούριων αυτοκινήτων αυτής της τεχνολογίας και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Επιπλέον, προστατεύεται και το περιβάλλον υπό την έννοια ότι αυτού του τύπου οι μπαταρίες δεν απαιτούν σπάνιες γαίες όπως λίθιο, νικέλιο ή κοβάλτιο.

Advertisement
Advertisement

Η Tiamat είναι μια εταιρεία η οποία ιδρύθηκε από το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών της Γαλλίας και θεωρείται η πρώτη στον κόσμο που δημιούργησε συσσωρευτές ιόντων νατρίου.

Σε ανακοίνωσή της η Stellantis γνωστοποίησε ότι θα επενδύσει στην Tiamat για να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών ιόντων νατρίου στη Γαλλία.

Advertisement

Στα σχέδιά της προβλέπεται ότι, αρχικά, θα παράγει συσσωρευτές για ηλεκτρικά εργαλεία και για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας και στη συνέχεια θα ξεκινήσει την κατασκευή μπαταριών αυτού του τύπου για αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Advertisement

Ο Ντενί Λε Βοτ, Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia, δήλωσε ότι το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Sandero, το οποίο θα παρουσιαστεί στην καινούργια γενιά του μοντέλου, θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τέτοιες μπαταρίες.

Στελέχη της Tiamat δηλώνουν ότι οι συσσωρευτές ιόντων νατρίου έχουν θερμοδυναμική σταθερότητα, είναι απλές, ασφαλείς και φορτίζουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, η ενεργειακή πυκνότητά τους κυμαίνεται μεταξύ 2,0 kW/κιλό έως 5,0 kW/κιλό, τιμές που είναι πολύ καλές.

Εκπρόσωπος του Ομίλου Stellantis δήλωσε ότι «η τεχνολογία ιόντων νατρίου προσφέρει χαμηλότερο κόστος ανά κιλοβατώρα και δεν περιέχει λίθιο και κοβάλτιο. Το νάτριο είναι άφθονο (στη φύση) και προσφέρει οφέλη αναφορικά με τη βιωσιμότητα και την αυτάρκεια πρώτων υλών (σημ.: της Γαλλίας)».

Advertisement

Ο Νεντ Κιούρικ, Διευθυντής Μηχανικής και Τεχνολογίας της Stellantis, δήλωσε σχετικά: «Η διερεύνηση νέων επιλογών για πιο βιώσιμες και προσιτές μπαταρίες, που χρησιμοποιούν ευρέως διαθέσιμες πρώτες ύλες, αποτελεί βασικό μέρος των φιλοδοξιών μας για το στρατηγικό επιχειρηματικό σχέδιο “Dare Forward 2030”.

»Θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τον στόχο μας που είναι να έχουμε μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα έως το 2038», κατέληξε ο Κιούρικ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Stellantis: Πρόγραμμα εναλλαγής μπαταριών από το 2024 (+video)
Κλείνει οριστικά το ιστορικό εργοστάσιο της Fiat στην Πολωνία
Κι όμως, είναι Dodge Charger!