Ευρώπη ή Κίνα; Ποιος κερδίζει στην αυτονομία των ηλεκτρικών;
ΝΕΑΕυρώπη ή Κίνα; Ποιος κερδίζει στην αυτονομία των ηλεκτρικών;
ΝΕΑΗ πραγματική με την εργοστασιακή αυτονομία των ηλεκτρικών διαφέρουν κατά πολύ. Και μία μεγάλη δοκιμή στη Νορβηγία αποκαλύπτει την έκταση του προβλήματος και τον αναπάντεχο νικητή.
Σε μια χειμερινή δοκιμή αυτονομίας που διεξήχθη στη Νορβηγία, το κινεζικό ηλεκτρικό Human Horizons HiPhi Z, αναδείχθηκε νικητής, ξεπερνώντας γνωστές μάρκες όπως η Tesla, η Toyota και η Volkswagen.
WHAT CAR
Η δοκιμή, η οποία διεξήχθη από τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και το περιοδικό Motor, αξιολόγησε την αυτονομία 23 ηλεκτρικών οχημάτων σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν από -2 έως -10 βαθμούς Κελσίου.
Παρά το γεγονός ότι δεν είχε τη μεγαλύτερη εμβέλεια σύμφωνα με βάση τις προδιαγραφές WLTP, το HiPhi Z παρουσίασε εξαιρετικές επιδόσεις σε κρύο καιρό, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες εμβέλειας σε μόλις 5,9%.
Ξεπέρασε όλους τους ανταγωνιστές στην πραγματική χειμερινή αυτονομία, καλύπτοντας 522 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.
Μάλιστα ήταν το μοναδικό EV στην δοκιμή που παρουσίασε μείωση μικρότερη από 10% στην αυτονομία του σε σχέση με τα επίσημα νούμερα σύμφωνα με το WLTP.
Η δοκιμή αποκάλυψε διαφορετικούς βαθμούς μείωσης της χειμερινής αυτονομίας για άλλα EV, με τα BMW i5, Lotus Eletre και Kia EV9 να παρουσιάζουν μειώσεις 12,2%, 12,3% και 12,5% αντίστοιχα.
Ειδικότερα, γνωστά μοντέλα όπως το Tesla Model 3, το Polestar 2 LR, το Volvo C40, το Toyota bZ4X και το VW ID.7 αντιμετώπισαν σημαντικές μειώσεις που κυμαίνονταν από 29,9% έως 31,9%.
Το Human Horizons HiPhi Z αποδίδει τις αξιοσημείωτες χειμερινές επιδόσεις του στο “Efficient Thermal Management System”, το οποίο συνδυάζει μια αντλία θερμότητας HVAC με ένα έξυπνο σύστημα θερμικής διαχείρισης E-Powertrain. Αυτό το σύστημα εξασφαλίζει τη βέλτιστη λειτουργία της μπαταρίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, διατηρώντας παράλληλα την άνεση στην καμπίνα.
Όσοι ενδιαφέρονται, ας ρίξουν μια ματιά στον αναλυτικό -και αρκετά αποκαλυπτικό- πίνακα της συγκεκριμένης δοκιμασίας.
Μοντέλο | Εργοστασιακή Αυτονομία (WLTP) |
Αυτονομία χειμώνα | Διαφορά (km) | Διαφορά % |
HiPhi Z | 555 km | 522 km | -33 km | -5.9% |
BMW i5 | 505 km | 443.6 km | -61.4 km | -12.2% |
Lotus Eletre | 530 km | 464.6 km | -65.4 km | -12.3% |
Kia EV9 | 505 km | 441.9 km | -63.1 km | -12.5% |
XPeng G9 | 520 km | 451.8 km | -68.2 km | -13.1% |
NIO EL6 | 529 km | 456 km | -73 km | -13.8% |
NIO ET5 Touring | 560 km | 481.4 km | -78.6 km | -14.0% |
Mercedes EQE 350 4MATIC |
491 km | 399 km | -92 km | -18.7% |
Audi Q8 e-tron Sportback |
515 km | 411.4 km | -103.6 km | -20.1% |
BYD Dolphin | 427 km | 339.2 km | -87.8 km | -20.6% |
Ford F-150 Lightning |
429 km | 337.5 km | -91.5 km | -21.3% |
MG4 Trophy ER | 520 km | 399.6 km | -120.4 km | -23.2% |
Hyundai IONIQ 6 | 614 km | 467.8 km | -146.2 km | -23.8% |
Hyundai Kona EV | 454 km | 341.3 km | -112.7 km | -24.8% |
Nissan Ariya 4wd | 498 km | 369.4 km | -128.6 km | -25.8% |
Peugeot e-308 | 409 km | 297 km | -112 km | -27.4% |
Jeep Avenger | 395 km | 286 km | -109 km | -27.6% |
Opel Astra ST | 413 km | 296 km | -117 km | -28.3% |
Tesla Model 3 | 629 km | 441 km | -188 km | -29.9% |
Polestar 2 LR | 614 km | 430 km | -184 km | -30.0% |
Volvo C40 | 572 km | 395 km | -177 km | -30.9% |
Toyota bZ4X | 460 km | 313.5 km | -146.5 km | -31.8% |
VW ID.7 | 608 km | 414 km | -194 km | -31.9% |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχονται μπαταρίες με αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων!
Γιατί τα ηλεκτρικά «τα παίζουν» τον χειμώνα;
Τι κρύβει η Tesla με την αυτονομία των μοντέλων της;