Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

ΝΕΑ

Επίσημο: Το νέο Volkswagen Amarok

  • newsautoteam

Δώδεκα χρόνια έπειτα από την παρουσίαση του Amarok η Volkswagen αλλάζει τα δεδομένα του pick-up μοντέλου της αλλά δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα του. Αντιθέτως, τον ενισχύει.

Το 2010, η Volkswagen έδειξε ότι μπορεί να δημιουργήσει το «επαγγελματικό ημιφορτηγό του λαού», το δικό της pick-up μοντέλο. Τότε, ένα νέο μοντέλο στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων ήρθε να ενταχθεί σε αυτή, σε μια αγορά όπου οι Ιάπωνες είχαν (και διατηρούν) την πρωτοκαθεδρία.

Το Amarok, θα ξεχώριζε από τους εμπορικούς ανταγωνιστές για τη σχεδίασή του, τις διαστάσεις και το επίπεδο εξοπλισμού του. Διακρινόταν, όμως, και από την ονομασία του καθαυτή. Τα στελέχη της Volkswagen είχαν αναθέσει σε εταιρεία που ειδικεύεται σε αυτόν τον τομέα να βρει το όνομα του νέου μοντέλου της. Έπειτα από πολύμηνη έρευνα κατέληξαν στη συγκεκριμένη η οποία έχει συμβολική αλλά και χαρακτηριστική έννοια.

Γιατί ονομάστηκε έτσι;

Η λέξη «Amarok» είναι λέξη από τη γλώσσα των Ινουίτ, των ιθαγενών της Αλάσκας όπως και άλλων που διαβιούν σε περιοχές του Αρκτικού Κύκλου. Σημαίνει τη σκληροτράχηλη και ανθεκτική στο κρύο και τις κακουχίες ράτσα σκύλου που έχουν για κατοικίδιο αλλά και ως «κινητήρα» για τις μετακινήσεις τους στους πάγους.

Η πρώτη γενιά του γερμανικού pick-up βασίστηκε στο πάτωμα του Toyota Hilux ,εκείνης της εποχής. Ήταν το 2005, όταν τα στελέχη της Volkswagen Commercial Vehicles, του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσαν ότι πρόκειται να δημιουργήσουν ένα τέτοιο μοντέλο. Σκοπός τους ήταν να το κάνουν να διαφέρει από ό,τι υπήρχε τότε στην κατηγορία.

Το Amarok θα ξεχώριζε από τις διαστάσεις του, από το γεγονός ότι αρχικά ήταν διπλοκάμπινο, από το επίπεδο εξοπλισμού του και από την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής του. Ήταν αυτό που τα επόμενα χρόνια που ακολούθησαν την παρουσίασή του θα αποτελούσε το παράδειγμα για την κατασκευή αντίστοιχων οχημάτων και από άλλες εταιρείες για την ευρωπαϊκή αγορά αλλά και άλλες ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με τη Volkswagen, στα δώδεκα χρόνια παρουσίας του στην αγορά πούλησε περισσότερα από 830.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο.

Το καινούργιο Amarok

Η δεύτερη γενιά του, ομοίως, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της Volkswagen με άλλη εταιρεία, τη Ford αυτή τη φορά. Το νέο Amarok βασίζεται στο πλαίσιο τύπου σκάλας του καινούργιου Ranger που έχει την κωδική ονομασία «T6». Η ανάρτησή του έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την «Μπλε Οβάλ», όπως και οι κινητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζεται.

Ωστόσο, οι Γερμανοί προσάρμοσαν το σασί του νέου pick-up μοντέλου τους στα δεδομένα και στις προτιμήσεις τους που ικανοποιούν τις ανάγκες που έχουν ορίσει.

Το αμάξωμα του νέου μοντέλου διαφέρει από αυτό του προηγούμενου, όπως βλέπουμε. Τα φώτα του είναι χαρακτηριστικά της ταυτότητας που έχει επιλέξει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Οι προφυλακτήρες είναι πιο ογκώδεις, όπως και οι θόλοι των τροχών σε σχέση με πριν. Σε κάποιες από τις συνολικά πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις του οι προφυλακτήρες θα διαφέρουν ώστε να δίνουν μια πιο επιθετική και πιο εκτός δρόμου όψη στο αυτοκίνητο.

Το νέο Amarok είναι ακόμη μεγαλύτερο σε διαστάσεις με το μήκος να έχει αυξηθεί κατά περίπου 9,6 εκ. και να φτάνει τα 5,35 μέτρα. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 3.270 χιλιοστά. Χαρακτηριστική είναι η πόρτα της καρότσας η οποία έχει ανάγλυφα ενσωματωμένη την ονομασία του μοντέλου για να ενισχύει τον χαρακτήρα του αλλά και να διατρανώνει την ταυτότητά του.

Στο εσωτερικό, η εικόνα του είναι σύγχρονη, πιο πολυτελής και ταυτίζεται με ό,τι ισχύει στα επιβατικά μοντέλα της Volkswagen. O χώρος για τους επιβάτες είναι μεγάλος και άνετος. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής 10 ή 12 ιντσών αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης και πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με οθόνη 8 ιντσών.

Εκτός από την οθόνη υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες οι οποίοι συμβάλλουν τόσο στην ευκολία και την αμεσότητα πραγματοποίησης κάθε αντίστοιχης λειτουργίας, όσο και στην εκτός δρόμου εικόνα του οχήματος όπως και αυτή του εργαλείου για τον επαγγελματία. Κάτι σημαντικό είναι πως το υδάτινο πέρασμα έχει αυξηθεί από τα 50 εκ. στα 80 εκ. Το ωφέλιμο φορτίο έχει αυξηθεί στους 1,16 τόνους όταν η δυνατότητα έλξης έχει ανέβει στους 3,5 τόνους.

Το καινούργιο Amarok θα κατασκευάζεται στη Νότια Αφρική και θα διατίθεται σε τρείς δίλιτρες turbo εκδόσεις βενζίνης με ισχύ από 150 έως 210 ίππους και ένας εξακύλινδρος τρίλιτρος turbo με ισχύ 240 και 250 ίππων. Στη δεύτερη περίπτωση θα έχει ωφέλιμο φορτίο έως 1.200 κιλά και τη δυνατότητα ρυμούλκησης φορτίου έως 3,5 τόνους, σύμφωνα με την εταιρεία. Υπάρχει και ένας τετρακύλινδρος βενζίνης turbo των 2,3 λίτρων με ισχύ 302 ίππων. Οι εκδόσεις με ισχύ πάνω από 200 ίππους θα έχουν αυτόματο κιβώτιο με 10 σχέσεις που αντικαθιστά το προηγούμενο 8άρι.

Για την Ευρώπη η τετρακίνηση 4Motion θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του Amarok. Ανάλογα με την έκδοση θα υπάρχει το βασικό σύστημα τετρακίνησης και το πιο σοφιστικέ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο transfer case που θα προσφέρεται είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο κιβώτιο.

Οι παραδόσεις στις αγορές της Ευρώπης θα ξεκινήσουν από τα τέλη του έτους με αρχές του 2023. Αργότερα θα προστεθεί και έκδοση με δύο πόρτες και μονή καμπίνα για πιο επαγγελματική χρήση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ακόμα μια μικρή γεύση από το νέο VW Amarok (+video)
Volkswagen Amarok: Teaser με θέμα τους… διακόπτες (+video)
Το νέο Volkswagen Amarok έχει εντυπωσιακή οθόνη

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto