Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έχουν μέλλον οι κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Ελλάδα 23:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έχουν μέλλον οι κινητήρες εσωτερικής καύσης;

ΝΕΑ

Έχουν μέλλον οι κινητήρες εσωτερικής καύσης;

ΝΕΑ

Οι ηλεκτροκινητήρες κερδίζουν διαρκώς έδαφος έναντι των παραδοσιακών ΜΕΚ με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να φαίνεται ότι περνούν στο περιθώριο, σταδιακά. Όμως, έχουν ημερομηνία λήξης όπως πολλοί πιστεύουν, πλέον;

Advertisement
Advertisement

Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει έδαφος, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζονται περίπου εχθρικά, κυρίως από πολιτικούς και εταιρείες που έχουν έννομο οικονομικό συμφέρον να επενδύουν σε αυτή. Κατ’ επέκταση, αυτή η τάση περνά και στο αγοραστικό κοινό, σταδιακά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν πολλά πλέον στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και ήδη η πλειονότητά τους έχει θέσει χρονοδιάγραμμα για την αλλαγή τού επιχειρηματικού χαρακτήρα τους και τη μετατροπή τους σε αποκλειστικούς κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, κάποιες βιομηχανίες του κλάδου δεν παραιτούνται των θερμικών κινητήρων, παρότι είναι από τους πρωτοπόρους στη νέα εποχή. Για παράδειγμα η Renault (στην Ευρώπη) και η Geely (στην Άπω Ανατολή).

Η πρόσφατη υπογραφή τής Συμφωνίας-Πλαισίου για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας η οποία θα εξελίσσει και θα κατασκευάζει πολύ αποδοτικούς Plug-in Hybrid κινητήρες για τα καινούργια μοντέλα τους, αναφορικά με τη οικονομία καυσίμου και την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, δείχνει την πρόθεσή τους να επιμείνουν σε αυτούς.

Advertisement

Σύμφωνα με δήλωση του κ. Thierry Pieton, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών του Ομίλου Renault, στη γαλλική εταιρεία προβλέπουν ότι το 2040, το 40% των νέων οχημάτων που θα πωλούνται τότε θα έχουν Plug-in Hybrid κινητήρα.

Βεβαίως, όπως διευκρίνισε, αυτό δεν σημαίνει ότι ο Όμιλος Renault θα μειώσει την προσπάθειά του και θα παρεκκλίνει του χρονοδιαγράμματος για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2030 και έπειτα, όπως προβλέπεται στο στρατηγικό πρόγραμμα «Renaulution».

Advertisement

Αντίστοιχο είναι το κλίμα και στην Geely, η οποία επενδύει τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στη δημιουργία νέων μοντέλων με θερμικό κινητήρα και διάταξη PHEV. Μάλιστα, για την επιχειρηματική επέκτασή της στην Ευρώπη και για την αύξηση των πωλήσεών της σε αυτή θα βασιστεί και στις δύο τεχνολογίες κίνησης των οχημάτων της.

Επίσης, σύμφωνα με ανάλυση στον αμερικανικό ειδησεογραφικό τηλεοπτικό σταθμό CNBC, τα κέρδη των εταιρειών από την πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης παραμένουν μεγάλα, έναντι αυτών με ηλεκτροκινητήρα.

Advertisement

Παρότι, τα τελευταία περίπου τρία χρόνια το ποσοστό κέρδους των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε, η διαφορά παραμένει σημαντική υπέρ των πρώτων, γεγονός που σημαίνει ότι οι επενδυτές θέλουν να συνεχιστεί η ύπαρξή τους κάτω από το καπό των καινούργιων αυτοκινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το αρχέτυπο Renault 5
Renault Clio E-TECH: Το πιο εξελιγμένο super mini
Με το 6θέσιο Zeekr 009 η Geely δείχνει πως δεν αστειεύεται