Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί πάτησαν «φρένο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

Ελλάδα 2:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί πάτησαν «φρένο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

ΝΕΑ

Γιατί πάτησαν «φρένο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

ΝΕΑ

Τέλος στο ανοδικό σερί για τις ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημειώθηκε τον Αύγουστο –  Τελειώνει το Diesel δημιουργώντας χώρο στα ηλεκτρικά…

Advertisement
Advertisement

Φρένο στην συνεχή ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου «έβαλε» ο Αύγουστος. Μετά από πέντε συνεχόμενους μήνες ακατάπαυστης ανόδου στον αυτοκινητικό κλάδο, οι ταξινομήσεις του Αυγούστου ήταν λιγότερες συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ.

Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 6.200 καινούρια επιβατικά, έναντι 6.853 του Αυγούστου του 2020 με την ποσοστιαία πτώση να αποτυπώνεται σε 9,5 ποσοστιαίες μονάδες. Η καθίζηση είναι ακόμα μεγαλύτερη (-35,4%) συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2019 (9.549 μονάδες), κάτι που καταδεικνύει πως η επιστροφή στα προ-πανδημιακά επίπεδα θα καθυστερήσει.

Τα στοιχεία για τα καινούρια φορτηγά είναι πιο ενθαρρυντικά. Τον Αύγουστο ταξινομήθηκαν 1.008 ελαφρά και βαρέα φορτηγά, όταν τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους, οι ταξινομήσεις δεν είχαν υπερβεί τις 500. Πρόκειται για μια ποσοστιαία άνοδο της τάξεως των 97,6 μονάδων.

Advertisement
Advertisement

Από την άλλη, τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το 2021 (πρώτο 8μηνο) δείχνουν πως οι ασθενικές επιδόσεις του Αυγούστου αποτελούν εξαίρεση, μιας και η γενική εικόνα είναι πως κατά το τρέχον έτος έχει αναθερμανθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την απόκτηση ενός καινούριου ΙΧ.

Του λόγου το αληθές αποδεικνύει η αύξηση της τάξεως του 42% που καταγράφηκε το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2021 (75.148 ταξινομήσεις), συγκριτικά με το Α’ οκτάμηνο του 2020 (52.939 ταξινομήσεις).

Γιατί πάτησαν φρένο οι πωλήσεις αυτοκινήτων

Advertisement

Το τέλος του ανοδικού σερί για τις πωλήσεις καινούριων επιβατικών ήταν αναμενόμενο, μετά το ρήγμα που έχει δημιουργήσει η πανδημία στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Σε γόρδιο δεσμό έχει εξελιχθεί και η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, η οποία έχει αναγκάσει τους κατασκευαστές να μειώσουν την παραγωγή αυτοκινήτων, παρά την αυξημένη ζήτηση.

Advertisement

Οπισθοχωρούν τα supermini – ανεβαίνουν τα μικρά SUV

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως τον Αύγουστο του 2021, η ζήτηση για τα μικρά SUV (B-SUV) πήρε την ανιούσα, με το μερίδιό τους να αυξάνεται από το 18% (Αύγουστος 2020) στο 21,9% (Αύγουστος 2021). Από την άλλη, τα ηγεμονεύοντα supermini (μικρά hatchback) φαίνεται πως χάνουν συνεχώς έδαφος, πέφτοντας από το 32,5 στο 21,9%.

Μεγάλοι νικητές είναι γενικότερα τα SUV (συνολικά), τα οποία έφτασαν το εντυπωσιακό 50%, κάτι που σημαίνει πως ένα στα δύο καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο Αύγουστο ήταν σχετικού τύπου.

Advertisement

EV-CHARGING1000x600

Χάνουν έδαφος βενζίνη και diesel – «Χαμογελάνε» τα εξηλεκτρισμένα

Σύμφωνα, τέλος, με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ για τον Αύγουστο, η βενζίνη απώλεσε έδαφος συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, κατρακυλώντας από το 56,8% στο 46,5%. Ακόμα πιο ηχηρό χτύπημα δέχθηκε το diesel που είδαν το μερίδιό τους να πέφτει από το 27,3% στο μόλις 16,4%.
Σημειώστε πως το συντριπτικό ποσοστό των πωληθέντων αυτοκινήτων με diesel κινητήρα είναι leasing,  δηλαδή “εταιρικά”

Το κενό που αφήνεται ορφανό καταλαμβάνεται –ως επί το πλείστον- από τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά που αύξησαν το ποσοστό τους στο 6,3% αντί 2,2% και από τα υβριδικά που εκτοξεύτηκαν από το 11,4 στο 26,1%.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιο plug-in υβριδικό είναι πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη;
Πωλήσεις αυτοκινήτων: Έτοιμες να σπάσουν ρεκόρ δεκαετίας
Παίρνουν τα πάνω τους οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη