Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτοί είναι οι πιο ιδιαίτεροι επιλογείς ταχυτήτων

Ελλάδα 20:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτοί είναι οι πιο ιδιαίτεροι επιλογείς ταχυτήτων

ΝΕΑ

Αυτοί είναι οι πιο ιδιαίτεροι επιλογείς ταχυτήτων

ΝΕΑ

Η αυτοκίνηση έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια και η διαμόρφωση του επιλογέα των ταχυτήτων, απέχει πλέον πάρα πολύ από τα αρχετυπικά αισθητικά πρότυπα.

Advertisement
Advertisement

Οι αλλαγές που έχει φέρει ο εκσυγχρονισμός της αυτοκίνησης, αφορά πολλά περισσότερα από το hardware με το οποίο έρχεται σε επαφή ο οδηγός.

Εκεί όμως που η αλλαγή προς τα εμπρός, γίνεται κυριολεκτικά χειροπιαστή, είναι στα στοιχεία που παραδοσιακά έχουμε συνηθίσει να έχουν συγκεκριμένη μορφή και σχήμα. Ένα από αυτά τα στοιχεία, είναι και ο επιλογέας των ταχυτήτων που σε πολλές περιπτώσεις, έχει πάρει σχήμα που απέχει πολύ από αυτό που θα περίμενε κανείς.

Ο μοχλός των ταχυτήτων του παρελθόντος, έχει δώσει τη θέση του σε μικρά joysticks ή ακόμα και σε κουμπιά, που έχουν έρθει να κάνουν τη διαφορά και να υπογραμμίσουν την αλλαγή προς τα εμπρός της αυτοκίνησης που διαρκώς μεταβάλλεται, έχοντας ως μόνο κύριο άξονα την ευκολία του οδηγού. Εδώ λοιπόν έχουμε συγκεντρωμένα ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Abarth 500

Advertisement
Advertisement

Τα κουμπιά, όταν τα είχαμε πρωτοδεί, μας είχαν ξενίσει πολύ. Δεν ήταν και λίγο, σε ένα δυναμικό μοντέλο όπως είναι αυτό της Abarth, να βρίσκεις κάτω από το δεξί σου χέρι, όχι ένα τυπικό επιλογέα που συμβάλλει και στη χαρά της διαδικασίας κατά τη γρήγορη οδήγηση αλλά τρία «ξενέρωτα» κουμπάκια για τις κλασσικές επιλογές ενός αυτόματου κιβωτίου. Που να ξέραμε τότε, πως η συνέχεια της εξέλιξης στην αυτοκίνηση, θα είχε όλο και περισσότερα κουμπιά για τις επιλογές των ταχυτήτων.

BMW i3- VW οικογένεια μοντέλων ID

Πρώτη το παρουσίασε και μάλιστα με ένα «λαξεμένο» σε αλουμίνιο κομμάτι, η BMW. Με τον κοντό και περίεργο επιλογέα τοποθετημένο δεξιά και ψηλά στον πίνακα των οργάνων του αυτοκινήτου, η BMW θέλησε να τονίσει τη διαφορετικότητα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου παραγωγής. Η πρακτικότητα της επιλογής προφανώς εκτιμήθηκε και η VW ακολούθησε κατά πόδας, επαναλαμβάνοντας το ίδιο ακριβώς μοτίβο, που όπως φαίνεται έχει και το πλεονέκτημα πως δεν αλλάζει θέση, ακόμα και στις αγορές που το τιμόνι είναι δεξιά.

Ford Powershift

Advertisement

Ο περιστροφικός διακόπτης που έχει ανάμεσα στα καθίσματα του Focus (και όχι μόνο) η Ford, απογειώνει την ευκολία και την πρακτικότητα. Με ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό, το στρογγυλό «κόσμημα» διεκδικεί βραβείο χρηστικότητας, στέλνοντας για τα καλά την παραδοσιακή μορφή του επιλογέα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας για λογαριασμό της Ford. Η αλήθεια είναι πως τη συγκεκριμένη μορφή του επιλογέα, την έχουμε δει και σε άλλα ακριβότερα αυτοκίνητα, όπως στα μοντέλα της Jaguar, στα οποία μάλιστα μόλις σβήσει ο οδηγός τον κινητήρα, βυθίζεται στην κεντρική κονσόλα.

Citroen- DS- Peugeot- Opel EAT8

Advertisement

Ο επιλογέας του εξελιγμένου αυτόματου κιβωτίου EAT8 που βρίσκουμε στα μοντέλα των Citroen, DS, Peugeot, Opel του Ομίλου Stellantis, είναι ένα πραγματικό κόσμημα. Είναι «χωνευτό» στην επιφάνεια της κεντρικής κονσόλας και δίνει μια λαβή με μεταλλική επίστρωση στο δεξί χέρι του οδηγού που κινείται ελάχιστα εκατοστά εμπρός ή πίσω ανάλογα. Η συγκεκριμένη μορφή του επιλογέα, δεν διακρίνεται μόνο για την κομψότητά της αλλά ξεχωρίζει και για το ότι αφήνει «ελεύθερη» την επιφάνεια ανάμεσα στα καθίσματα, χωρίς να «εξέχει» κάτι.

Toyota Prius

Advertisement

Με ύψος μόλις πάνω από 3 εκατοστά, ο επιλογέας του Prius προσομοιάζει σε λειτουργία έναν τυπικό επιλογέα. Μόνο που οι μικρές του διαστάσεις, τον κάνουν να μοιάζει περισσότερο με αξεσουάρ και λιγότερο με δομικό στοιχείο για την κίνηση του αυτοκινήτου. Εκ των πραγμάτων είναι επιλογέας που ο οδηγός τον χειρίζεται με δύο –άντε, τρία- δάχτυλα και έχει τόσο μαλακή λειτουργία στις μικρές του διαδρομές, που πραγματικά δεν θυμίζει σε τίποτα τον κλασικό μοχλό με τον οποίο επιλέγεις αν θα κινηθείς προς τα μπρος ή προς τα πίσω.

Bonus: Honda Civic EP3

Όλοι όσοι έχουν οδηγήσει αυτή τη γενιά του Civic, έχουν να λένε –και- για τον επιλογέα των ταχυτήτων, ειδικά στην έκδοση Type R του μοντέλου με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό διαμάντι που απέδιδε 200 ίππους και είχε πολύ ευχάριστη χροιά όταν στρόφαρε πάνω από τις 7.000 σ.α.λ. Η θέση του ψηλά στην ανυψωμένη κεντρική κονσόλα, τον έφερνε με ανατριχιαστική φυσικότητα κάτω από το δεξί χέρι του οδηγού. Οι κοντές διαδρομές για τις 6 σχέσεις του και η παροιμιώδης αντοχή του στο «ξύλο», τον κάνουν να έχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές όλων των petrolheads που είχαν και έχουν τη χαρά να τον χειρίζονται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα… περίεργα του Tesla Model X Plaid (+video)
Η Jaguar υπόσχεται ακόμα πιο όμορφα μοντέλα
Μεγαλύτερο από Boxster θα είναι το MG Cyberster