Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτά είναι τα 5 πιο δυνατά υβριδικά supercars!

Ελλάδα 17:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτά είναι τα 5 πιο δυνατά υβριδικά supercars!

ΝΕΑ

Αυτά είναι τα 5 πιο δυνατά υβριδικά supercars!

ΝΕΑ

Αν μιλούσαμε με μπασκετικούς όρους, ο χαρακτηρισμός dream team δεν θα άγγιζε καθόλου τα όρια της υπερβολής.

Advertisement
Advertisement

Τρεις δεκαετίες μετά τα πρωτοπόρα βήματα των Ιαπώνων, αρχικά της Honda και εν συνεχεία της Toyota, η τεχνογνωσία, ο σκοπός, αλλά εν κατακλείδι η ίδια η τεχνολογία των υβριδικών αυτοκινήτων, έχει περάσει σε άλλη διάσταση…

Χωρίς να ακυρώνονται οι βασικές αρχές της εξοικονόμησης ενέργειας και της φιλικότητας προς το περιβάλλον, από τα αρχικά πειραματικά οχήματα ή ακόμα περισσότερο από τα ολοκληρωμένα επιβατικά, όπως το διαχρονικό (πλέον) Toyota Prius, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει πραγματοποιήσει άλματα και στον τομέα των επιδόσεων.

Μια ολόκληρη δεκαετία μετά την περίφημη Hypercar Holy Trinity (HHT), που περιλαμβάνει τις Ferrari LaFerrari, McLaren P1 και την Porsche 918 Spyder, οι 950 ίπποι, είναι σήμερα το… low point των εκπληκτικών υβριδικών υπραυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Όπως αποτυπώνεται και σ’ αυτή τη μικρή, αλλά υπερηχητική λίστα των… εξωτικών κατασκευών, που θα κλέψουν την παράσταση μέσα στο 2024. Φορτίστε τις μπαταρίες και προσδεθείτε, για μια βόλτα με το top-5 των πιο ισχυρών υβριδικών μοντέλων, ξεκινώντας αντίστροφα, από τη μικρότερη έως τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη.

  1. 2024 Lamborghini Revuelto (1.001 ίπποι)

H Revuelto δεν παρουσιάστηκε μόνο ως η διάδοχος της Aventador, αλλά ως το κορυφαίο μοντέλο παραγωγής της μάρκας, στη μετάβασή της στη νέα εποχή και ταυτόχρονη μια ωδή στα 60 χρόνια της ιστορίας της.

Advertisement

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας V12 των 6,5 λίτρων «συνεργάζεται» με τρεις ηλεκτροκινητήρες, απόδοσης 148 ίππtων έκαστος (οι δύο είναι τοποθετημένοι στους μπροστινούς τροχούς και ο τρίτος κάτω από το κιβώτιο ταχυτήτων, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου) για μια εντυπωσιακή συνδυαστική ισχύ 1001 ίππων.

Σε συνδυασμό με την άριστη αναλογία βάρους και την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, η Revuelto χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 350 χλμ./ώρα.

  1. 2024 Ferrari SF90 XX Stradale (1.016 ίπποι)
Advertisement

Η «απάντηση» της Ferrari στην Revuelto, είναι ένα μνημείο αεροδυναμικής, ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, με όλα τα χαρακτηριστικά ενός αγωνιστικού πίστας, το οποίο όμως πληροί τις προδιαγραφές της νόμιμης παρουσίας του στο δρόμο.

Σε αντίθεση με τη Revuelto, η SF90 XX Stradale χρησιμοποιεί έναν διπλό στροβιλοσυμπιεστή για τον V8 4,0 λίτρων, σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο από τους οποίους εξασφαλίζουν τετρακίνηση, τροφοδοτώντας τους μπροστινούς τροχούς.

Advertisement

Χάρη σε μια μεγαλύτερη μπαταρία 7,9 kWh, το plug-in σύστημα της Ferrari έχει αυτονομία 24 χιλιομέτρων, για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα… πολιτισμένο αυτοκίνητο. Το ζητούμενο είναι ισχύς, με 1.016 ίππους και οι επιδόσεις, με το ιταλικό υπεραυτοκίνητο να χρειάζεται μόλις 2,3 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα!

  1. Mercedes-AMG One 2024 (1.049 ίπποι)

Η ολοκλήρωση του project, με αρκετές ενδιάμεσες αναβολές, ξεπέρασε το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αλλά το «κάλλιο αργά ποτέ» ταιριάζει γάντι στην περίπτωση του… γερμανικού κτήνους.

Ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, με κινητήρα προερχόμενο από τη Formula 1, η Mercedes-AMG One, επανέρχεται στο προσκήνιο δύο χρόνια μετά την παρουσίασή της (2022), έχοντας ήδη να επιδείξει ένα αξιοθαύμαστο ρεκόρ γύρου στην πίστα του Nurburgring.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V6 των 1,6 λίτρων, ποέρχεται από το μονοθέσιο W06 F1, με το οποίο ο Λιούις Χάμιλτον είχε κερδίσει το τρίτο του πρωτάθλημα.

Σε αντίθεση με τους Ιταλούς ανταγωνιστές, αυτή η μοναδική Mercedes ενισχύεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, για συνδυαστική απόδοση 1.049 ίππων, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 352 χλμ./ώρα και τα πρώτα 100 χλμ,/ώρα να έρχονται σε 2,9 δευτερόλςπτα.

  1. 2024 Aston Martin Valkyrie (1.160 ίπποι)

Συνεχίζοντας την παράδοση με το γράμμα V, η Aston Martin επέλεξε ως σημείο αναφοράς τη σκανδιναβική μυθολογία, για την ονομασία του πιο πρόσφατου και πιο εντυπωσιακού υπεραυτοκινήτου της.

H Valkyrie αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της βρετανικής φίρμας με την Red Bull Racing, για την ανάπτυξη ενός αγωνιστικών προδιαγραφών hypercar, που θα μπορεί νομίμως να διατεθεί στην παραγωγή.

Στην καρδιά του αυτοκινήτου βρίσκεται ένας ατμοσφαρικός V12 6,5 λίτρων που αναπτύχθηκε από την Cosworth και έχει… κόκκινη γραμμή στις 11.100 σ.α.λ. Η Valkyrie είναι ένα κανονικό υβριδικό, όχι ένα PHEV και ο V12 επωφελείται από επιπλέον 160 ίππους, από έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει τους… χυμούς ηλεκτρονίων από ένα υβριδικό σύστημα μπαταρίας 1,3 kWh με λειτουργία KERS, που παρέχεται από τη Rimac, κάτι που σημαίνει ότι η Valkyrie δεν διαθέτει ουσιαστική ηλεκτρική αυτονομία.

Η συνδυαστική ισχύς του μοντέλου είναι 1.160 ίπποι και η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 2,6 δευτερόλεπτα.

  1. 2024 Koenigsegg Gemera (2.300 ίπποι)

Το φαινόμενο Koenigsegg θα απασχολήσει τον ιστορικό του μέλλοντος, καθώς μέσα σε δύο δεκαετίες, με σταθερούς βηματισμούς, η σουηδική εταιρεία, από ένας βελτιωτής επιδόσεων, έγινε ένας από τους σημαντικότερους και πιο καινοτόμους κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων στον πλανήτη.

Καινοτομία είναι η λέξη-κλειδί. Και το τελευταίο δημιούργημα, το Koenigsegg Gemera δεν είναι μόνο το πιο ισχυρό υβριδικό supercar (ή megacar, όπως το αποκαλεί η Koenigsegg) στον πλανήτη, αλλά και ένα από τα πιο καινοτόμα.

Όπως τα περισσότερα από τα άλλα αυτοκίνητα αυτής της λίστας, το Koenigsegg είναι ένα plug-in υβριδικό με πολλή ισχύ, αλλά εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες, επειδή το Gemera εκπροσωπεί μια εντελώς νέα… φυλή -το πρώτο υπεραυτοκίνητο GT στον κόσμο.

Ως το πρώτο τετραθέσιο της Koenigsegg, το μοντέλο συνδυάζει άψογα το χώρο και την άνεση ενός grand tourer με τις επιδόσεις ενός σύγχρονου hypercar, και το πετυχαίνει αυτό με τη βοήθεια ορισμένων πρωτοποριακών λύσεων.

Στη λεγόμενη βασική έκδοση του μοντέλου, επιλέγεται ένας τρικύλινδρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος κινητήρας (!), ο οποίος αποδίδει 590 ίππους, ενώ αίσθηση προκαλεί ότι ενώ είναι τοποθετημένος στο κέντρο, κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Δεν είναι περίεργο που η επίσημη ονομασία του είναι TFG (Tiny Friendly Giant)… Και αυτό γιατί η έκδοση παραγωγής χρησιμοποιεί επίσης τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, κατηγορίας αυτοκινήτου, στον κόσμο με τεχνολογία 6 φάσεων. Ο ηλεκτροκινητήρας “raxial-flux” που εκκρεμεί για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αποδίδει όχι λιγότερο από 800 ίππους και 1250 Nm ροπής.

Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 1.400 ίππους και στα 1.850 Nm ροπής και στους τέσσερις τροχούς.

Υπάρχουν και καλύτερα! Με το ανάλογο οικονομικό αντίτιμο η Koenigsegg δίνει την επιλογή να αντικατάστασης του κινητήρα TSG με τον V8 5,1 λίτρων, διπλού στροβιλοσυμπιεστή που βρίσκεται στο Jesko, από το οποίο «δανείζεται» και το κιβώτιο εννέα τχυτήτων.

Με τον V8, το Gemera έχει μια εκπληκτική συνδυαστική ισχύ 2.300 ίππων και ροπή 2.750 Nm, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνάς τα 400 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιος θρύλος του WRC πουλάει την McLaren του;
Ποιος είναι ο Έλληνας ιδιοκτήτης της πολύτιμης McLaren Senna;
Η McLaren Artura ως μοναδικό έργο τέχνης