Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Williams: Η απότομη προσγείωση και το πλάνο του James Vowles

Ελλάδα 2:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Williams: Η απότομη προσγείωση και το πλάνο του James Vowles

FORMULA 1

Williams: Η απότομη προσγείωση και το πλάνο του James Vowles

FORMULA 1

Ο James Vowles έχει κλείσει σχεδόν δύο μήνες στο τιμόνι της Williams Racing και ιδού οι πρώτες εντυπώσεις του νέου επικεφαλής της ιστορικής ομάδας.

Advertisement
Advertisement

Η εμπειρία και οι παραστάσεις που είχε ο James Vowles στην καριέρα του είναι αδιαμφισβήτητα σημαντικές. Ο Βρετανός μηχανικός μπήκε στην F1 μέσω της BAR στις αρχές του 2000.

Ήταν δε παρών σε όλη την πορεία και τις μετεξελίξεις τις ομάδας αυτής η οποία είχε διαδεχθεί την Tyrell στο grid. Από BAR σε Honda, από Honda σε Brawn GP και από Brawn GP σε Mercedes. Με λίγα λόγια ο Vowles έχει βιώσει -και συμμετάσχει- στην μεταμόρφωση μίας μέτριας ομάδας σε ομάδα-πρότυπο. Και μάλιστα σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις.

Advertisement
Advertisement

Τόσο κατά την «μετεωρική» άνοδο της Brawn GP όσο και με την άνευ προηγουμένου κυριαρχία της Mercedes ο Vowles συμμετείχε ενεργά. Συνεπώς δεν θα υπήρχε καταλληλότερος άνθρωπος στο grid για να θέσει και πάλι τις βάσεις της επιτυχίας για την Williams.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Ποιες ήταν, όμως, οι πρώτες εντυπώσεις του Vowles από τη νέα του ομάδα; «Είναι μία μίξη απότομη προσγείωσης αλλά και εντυπωσιασμού» δηλώνει ο Βρετανός. «Υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία θεωρούνται δεδομένα σε άλλες ομάδες εδώ και 15 χρόνια. Όμως στη Williams δεν υπάρχουν. Όπως για παράδειγμα ένα απλό σύστημα software ελέγχου όλων των μερών του μονοθέσιου» συμπλήρωσε.

Advertisement

Ωστόσο ο Vowles δηλώνει πίστη στις ικανότητες των ανθρώπων της ομάδας. Μπορεί η Williams να έχει μείνει σε αρκετούς τομείς πίσω όμως το έμψυχο δυναμικό της ομάδα είναι εξαιρετικό. «Είναι εντυπωσιακό ότι παρά τις ελλείψεις η ομάδα μπόρεσε να φτιάξει το μονοθέσιο που βλέπετε» πιστεύει ο Vowles.

Η Williams έχει μείνει για χρόνια μακριά από τις επιτυχίες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να επιστρέψει μελλοντικά. Άλλωστε έχει αποδειχθεί ιστορικά ότι πολλές φορές αρκεί να γίνει η αρχή με έναν ικανό επικεφαλής ομάδας.

Advertisement

Το αυτοκίνητο της κάθε ομάδας είναι το αποτέλεσμα της συνολικής λειτουργίας μιας ομάδας. Δεν αρκεί μόνο ένας ικανός σχεδιαστής ή ένας κορυφαίος οδηγός. Και τα πάντα ξεκινούν από την διοίκηση και από τον άνθρωπο ο οποίος θα βάλει κάθε κομμάτι του παζλ στη θέση του.

Στην Ferrari ήταν ο Jean Todt, στην Red Bull o Christian Horner. Θα είναι ο James Vowles εκείνος που θα ανοίξει και πάλι τον δρόμο προς την επιτυχία στη Williams;

Το πλάνο

Advertisement

Ο team principal της Williams μοιάζει να έχει ήδη ένα ρεαλιστικό πλάνο για την επάνοδο της Williams στην ελίτ του σπορ. Οι δύο κεντρικοί πυλώνες του είναι: α) Οικονομική σταθερότητα και β) πίστωση χρόνου σε καταρτισμένο τεχνικό προσωπικό.

Όπως είναι φυσικό η εξασφάλιση πόρων για την ομάδα προέχει σε αυτήν τη φάση. Η εκ των προτέρων οικονομική αυτάρκεια της ομάδας είναι μία πολυτέλεια την οποία ο επικεφαλής της Williams δεν διαθέτει σε σύγκριση με τους ομολόγους του στο grid.

Αλλά ο Vowles φαίνεται ότι κινείται σωστά για την ώρα. Η FW45 φέρει τα αυτοκόλλητα τριών νέων χορηγών για φέτος. Της Gulf oil, των μπαταριών Duracell και της πλατφόρμας συναλλαγών κρυπτονομισμάτων, Kraken. Μπορεί όλοι αυτοί οι χορηγοί να μην ήλθαν στην ομάδα αποκλειστικά χάρη στον Vowles. Ωστόσο αναμφίβολα είχε και εκείνος μερίδιο συμμετοχής σε κάποιες από αυτές τις αποφάσεις.

Θα πρέπει να περιμένουμε η Williams να εντείνει τις προσπάθειές της σε αυτόν τον τομέα για τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον. Και ένας χορηγός ονόματος (title sponsor) θα ήταν μία πολύ ευχάριστη εξέλιξη για την ομάδα από το Grove. Όλα αυτά θα δώσουν, ενδεχομένως, την ευκαιρία και για πιο μακρόπνοες επενδύσεις στον τομέα των υποδομών.

Τεχνική ηγεσία

Στον τομέα των οδηγών η ομάδα είναι καλύτερα από ποτέ σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν της. Ο Alexander Albon είναι ένας ικανότατος και αρκετά έμπειρος πιλότος ο οποίος μπορεί να ηγηθεί των προσπαθειών στην πίστα. Πολύ καλή από κάθε άποψη ήταν και η επιλογή του Logan Sargeant για το δεύτερο μονοθέσιο. Η Williams φαίνεται να απομακρύνεται -επιτέλους- από την πρακτική των pay-drivers και αυτό μόνο καλό μπορεί να της κάνει.

Φυσικά η ομάδα θα πρέπει να αρχίσει να προσελκύει και κορυφαίους τεχνικούς μέσα στα επόμενα χρόνια. Το παράδειγμα του Dan Fallows στην Aston Martin δείχνει το τί είναι δυνατόν και όχι, μάλιστα, σε πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Με την κατάλληλη τεχνική ηγεσία η πρόοδος στον αγωνιστικό τομέα μπορεί να έρθει αρκετά γρήγορα.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν την οικονομική ευρωστία της ομάδας. Και η Williams για την ώρα βαδίζει στον σωστό δρόμο. Ο Vowles γνωρίζει ότι στην αρχή χρειάζεται υπομονή. Άλλωστε, όπως δηλώνει και ο ίδιος, στόχος του είναι η ομάδα να ανεβαίνει κάθε χρόνο κατά τουλάχιστον μία θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Σε όλο αυτό το διάστημα η Williams θα μπορεί να προσελκύει ενδεχομένως περισσότερους χορηγούς και -γιατί όχι;- ικανότερους τεχνικούς. Και με την κατάλληλη συγκυρία (όπως η επικείμενη αλλαγή των PU το 2026) να κάνει το μεγάλο άλμα. Ιδίως εάν μέχρι τότε έχει εξασφαλίσει καθεστώς εργοστασιακής ομάδας με κάποιον μεγάλο κατασκευαστή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Vasseur: Ιδιαίτερα επιεικής η τιμωρία της Red Bull
Steiner: Ο λόγος που έδιωξα τον Schumacher
F1: Με 25 αγώνες το 2024;