Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ντομενικάλι: Οι αγώνες της F1 θα παραμείνουν 24

Ελλάδα 20:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ντομενικάλι: Οι αγώνες της F1 θα παραμείνουν 24

FORMULA 1

Ντομενικάλι: Οι αγώνες της F1 θα παραμείνουν 24

FORMULA 1

Ο CEO της F1 ξεκαθάρισε ότι στόχος του σπορ είναι η διατήρηση του αριθμού των 24 αγώνων ανά σεζόν για αρκετό καιρό ακόμη. Τι σημαίνει αυτό για τις πίστες που ερίζουν για μια θέση στο καλεντάρι;

Advertisement
Advertisement

Οι εποχές που μία σεζόν της F1 περιείχε μόλις 16 ή 17 αγώνες έχουν παρέλθει προ πολλού. Το σπορ εδώ και αρκετά χρόνια βαδίζει προς νέα κατεύθυνση.

Η νέα F1 περιλαμβάνει πιο πολλούς αγώνες -οι περισσότεροι εξ αυτών εκτός Ευρώπης- ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολύ πιο σύγχρονες τεχνικές προώθησης. Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα συζήτησης τον τελευταίο καιρό είναι και ο αριθμός τον αγώνων του πρωταθλήματος.

Advertisement
Advertisement

Πρόσφατα ο Στέφανο Ντομενικάλι είχε δηλώσει, μάλιστα, πώς η F1 εάν το επιθυμούσε θα μπορούσε να έχει ακόμη και 30 αγώνες!Το νούμερο αυτό είναι ασύλληπτο. Όχι μόνο για το πόσο μεγάλη είναι η απήχηση του σπορ αλλά και για τις τεράστιες οργανωτικές δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος. Βέβαια ο Ντομενικάλι πιστεύει ότι η F1 έχει ήδη βρει τον κατάλληλο αριθμό αγώνων στο πρόγραμμά της.

«Νομίζω ότι το 24 είναι ο κατάλληλος αριθμός» δήλωσε ο Ιταλός στο επίσημο σάιτ της F1. «Είναι ο αριθμός που απαιτεί η σύγχρονη αγορά. Παράλληλα δεν εξουθενώνει και τους ανθρώπους που εργάζονται στο σπορ. Νομίζω ότι η F1 θα πρέπει να παραμείνει σε αυτόν τον αριθμό αγώνων για πολύ καιρό» συμπλήρωσε.

Συνωστισμός για μία θέση!

Advertisement

Βέβαια υπάρχουν πολλές χώρες οι οποίες επιθυμούν κι εκείνες λίγη από τη… μαγεία της F1. Μερικές εξ αυτών όπως το Βιετνάμ, η Νότια Αφρική, η Γαλλία, η Γερμανία -και γιατί όχι, η Ελλάδα– δεν έχουν αυτή τη στιγμή αγώνα στο πρόγραμμα. Υπάρχουν και άλλες, όμως, οι οποίες επιθυμούν διακαώς έναν δεύτερο αγώνα. Τέτοιες χώρες είναι η Ισπανία, η Σαουδική Αραβία και η Αγγλία.

Advertisement

Ιδιαίτερα το σχέδιο για GP στους δρόμους της Μαδρίτης έχει κερδίσει έδαφος τον τελευταίο καιρό στην χώρα της Ιβηρικής. Ωστόσο η Ισπανία φιλοξενεί ήδη έναν αγώνα στην Βαρκελώνη. «Είναι γνωστό ότι η Μαδρίτη θέλει να φιλοξενήσει αγώνα. Και το ενδιαφέρον στη χώρα για την F1 είναι τεράστιο λόγω των Αλόνσο και Σάινθ» δήλωσε ο Ντεομενικάλι.

«Ωστόσο έχουμε ακόμη αρκετά χρόνια (σ.σ. μέχρι και το 2026) στο συμβόλαιό μας με την Βαρκελώνη. Και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τα όσα έχουν κάνει οι εκεί διοργανωτές. Χάρη στη Μαδρίτη ανέβασαν τα στάνταρ τους» υπογράμμισε ο CEO της F1.

Advertisement

Βέβαια υπάρχει και η Ιταλία η οποία φιλοξενεί δύο αγώνες σε Εμίλια-Ρομάνια και Μόντσα. Ωστόσο ο αγώνας στην Ίμολα προέκυψε κυρίως λόγω της πανδημίας του Covid-19. Και οι Ιταλοί όντας έξυπνοι -και ίσως με λίγη εύνοια από τον Ντομενικάλι- εξασφάλισαν ένα συμβόλαιο αρκετών ετών με την F1.

Η πολυπόθητη ιστορικότητα

Αξίζει να σημειώσουμε, όμως, ότι υπάρχει και ένας άλλος παράγοντας που λειτουργεί υπέρ σιρκουί όπως η Ίμολα. Αυτός δεν είναι άλλος από την ιστορικότητά τους. Το σπορ επιθυμεί πάντα να έχει το σωστό μείγμα νέων-παλαιών αγώνων στο πρόγραμμα.

Η ιδέα του rotation αγώνων είναι ακόμη στο τραπέζι σύμφωνα με τον Ντομενικάλι. Βέβαια αυτό θα καταστήσει την οικονομική βιωσιμότητα πολλών αγώνων μάλλον αμφίβολη. Όπως συνέβη στη Γερμανία όταν για καιρό τα Χόκενχαϊμ και Νίρμπουργκρινγκ φιλοξενούσαν εκ περιτροπής τον αγώνα. Έτσι, οι περισσότεροι προσπαθούν να κατοχυρώσουν την θέση τους στο πρόγραμμα χωρίς… συνεργασίες. Ο καθένας για τον εαυτό του!

Η ιστορία που έχουν ορισμένες πίστες είναι ένα μεγάλο μπόνους. Δεν είναι, όμως, αρκετή από μόνη της ώστε να τους εξασφαλίσει μια θέση στο πρόγραμμα. Ας δούμε την περίπτωση του Σπα-Φρανκορσάν. Μίας από τις πιο θρυλικές πίστες σε όλον τον κόσμο και αγαπημένη οδηγών και θεατών.

Το Σπα κατόρθωσε να μπει την τελευταία στιγμή στο φετινό πρόγραμμα. Ωστόσο οι διοργανωτές του αγώνα το πήγαν ένα βήμα παραπέρα. Έχτισαν καινούργιες κερκίδες χωρητικότητας 10.000 θέσεων. Αναβάθμισαν τις εγκαταστάσεις της πίστας. Επιπλέον έχουν προγραμματίσει και πολλά παράπλευρα events για τον φετινό αγώνα.

Βλέπετε, η Liberty Media δίνει μεγάλη βαρύτητα στο λεγόμενο «fan experience». Δηλαδή ένας φίλος του σπορ που θα έρχεται για το τριήμερο να έχει επιλογές και για πολλές ακόμη δραστηριότητες. Οι υπεύθυνοι της πίστας στο Σπα έχουν πιάσει το νόημα. Και ίσως αυτό βοηθήσει την ιστορική τους πίστα να μείνει στο πρόγραμμα για πολλά χρόνια ακόμη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Όχι στη Νότια Αφρική λόγω… Ρωσίας!
Ντομενικάλι: Δεν υπάρχει χώρος για εγωισμούς στην F1
F1 GP Καναδά: Προεπισκόπηση