Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

Audi: Οι λόγοι που ναυαγεί η συμφωνία με τη McLaren

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η απόφαση του VW Group για είσοδο των Porsche και Audi στην F1 από το 2026 είναι ειλημμένη. Ενώ, όμως, για την πρώτη ο τρόπος συμμετοχής μοιάζει εξασφαλισμένος μέσω της Red Bull δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για την δεύτερη. Το πρόβλημα για την Audi ακούει στο όνομα McLaren.

Η ιστορική βρετανική ομάδα είναι ο διακαής πόθος των ανθρώπων της Audi. Το αρχικό σχέδιο της εταιρίας από το Ingolstadt ήταν να εξαγοράσει την McLaren -αλλάζοντας την επωνυμία σε Audi McLaren ή κάτι παρόμοιο- και να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα με τον τρόπο που το κάνουν οι Ferrari, Mercedes και Alpine.

Όμως, οι ιδιοκτήτες της McLaren δεν έχουν καμία διάθεση να πουλήσουν ένα τόσο μεγάλο brand name σε οποιονδήποτε κατασκευαστή. Ο Zak Brown σε πρόσφατες δηλώσεις του ήταν σαφής: “Είμαστε η McLaren F1. Αυτό και θα παραμείνουμε. Εμείς θα έχουμε την ιδιοκτησία της ομάδας. Αυτός ο όρος είναι απαράβατος για οποιαδήποτε μελλοντική συνεργασία. Εάν κάποιος θέλει να συζητήσουμε εκτός αυτού του πλαισίου, τότε δεν υπάρχει τίποτε προς συζήτηση“.

Είναι προφανές ότι ο CEO της McLaren αποκλείει κάθε ενδεχόμενο πώλησης της εταιρίας στην Audi. Τα γεγονότα τον επιβεβαιώνουν. Η Audi έχει προσπαθήσει επανειλημμένα να δελεάσει την McLaren αυξάνοντας συνεχώς το τίμημα εξαγοράς. Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για προσφορά ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ η οποία, φυσικά, απορρίφθηκε από την βρετανική ομάδα.

Τι θέλει η McLaren

Η McLaren ως η δεύτερη πιο ιστορική ομάδα του πρωταθλήματος δεν έχει καμία πρόθεση να υποβιβαστεί σε απλό αγωνιστικό τμήμα οποιουδήποτε κολοσσού. Όμως, έχει και εκείνη τις δικές της ανάγκες. Για τον λόγο αυτό και συνεχίζει τις συζητήσεις με την Audi, ελπίζοντας ότι τελικά η γερμανική εταιρία θα αποδεχτεί τους όρους της.

Βασική επιδίωξη της McLaren είναι η ανεξαρτητοποίησή της από τους μεγάλους κατασκευαστές που κυριαρχούν στο σπορ τα τελευταία χρόνια. Στο Woking θέλουν να έχουν το status της εργοστασιακής ομάδας, όπως συμβαίνει με τις Ferrari, Mercedes, Alpine και Red Bull. Για να το πετύχουν αυτό χρειάζονται έναν κατασκευαστή ο οποίος να παρέχει μονάδες ισχύος αποκλειστικά σε εκείνους.

Η Audi θα μπορούσε να παίξει αυτόν τον ρόλο. Θα ήταν ένα σημαντικό κομμάτι στο παζλ που προσπαθούν να ολοκληρώσουν στην McLaren. Η ομάδα είναι οικονομικά εύρωστη και αν κρίνουμε από την οικονομική άνθιση της F1 η κατάσταση της μάλλον θα βελτιωθεί περεταίρω στο μέλλον. Έχει επενδύσει σημαντικούς πόρους στη νέα αεροδυναμική σήραγγα η οποία θα τεθεί σε λειτουργεία ήδη από φέτος. Και επιπλέον έχει στις τάξεις της ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο παρόν grid, τον Lando Norris. Το μόνο που λείπει είναι ένας προμηθευτής PU ο οποίος θα κατασκευάζει μονάδες ισχύος στα μέτρα των πορτοκαλί μονοθέσιων.

Για την ώρα η McLaren χρησιμοποιεί τις PU της Mercedes. Όμως, η γερμανική εταιρία έχει τρεις πελατειακές ομάδες στο grid. Ο Toto Wolff δήλωσε στο Μονακό ότι: “Σε έναν ιδανικό κόσμο θα μας έβλεπα να προμηθεύουμε μόνο δύο ομάδες“. Η McLaren σίγουρα δεν θα είχε πρόβλημα εάν ήταν εκείνη που θα έφευγε από το γκρουπ της Mercedes. Έχοντας, εξασφαλίσει κάτι καλύτερο για το μέλλον φυσικά.

Πώς μπορεί να κινηθεί η Audi

Η Audi δεν φαίνεται διατεθειμένη να κάνει εκπτώσεις στο αρχικό της σχέδιο. Μπορεί να αυξάνει συνεχώς από το 2021 τα χρήματα που προσφέρει στην McLaren αλλά παραμένει αμετακίνητη στο ότι τα χρήματα που θα δώσει θα πρέπει να της εξασφαλίσουν και τον έλεγχο της ομάδας. Στο σημείο αυτό μία συμφωνία Audi-McLaren μοιάζει ανέφικτη.

Όμως, υπάρχουν και άλλες επιλογές για την γερμανική εταιρία. Αρχικά είχαν κυκλοφορήσει φήμες για πιθανή σύμπραξή της με την Sauber, η οποία από το 2108 συμμετέχει με τη σημαία της Alfa Romeo στο πρωτάθλημα. Όμως, οι Ελβετοί έχουν πολυετή συμφωνία με την Alfa (δηλαδή την Ferrari) οπότε μάλλον η Audi θα πρέπει να εξετάσει άλλες επιλογές.

Πριν από μερικά χρόνια θα φαινόταν εξωφρενικό κάτι τέτοιο αλλά ίσως η Williams τελικά δώσει τη λύση στο ζήτημα. Η πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα του πρωταθλήματος δεν υπήρχε περίπτωση να πωληθεί έναντι οποιουδήποτε τιμήματος υπό την ηγεσία της οικογένειας Williams.

Όμως, από το 2020 -και έπειτα από πολλά συναπτά έτη παρακμής- η ομάδα ανήκει στην Dorilton Capital. Η αμερικανική επενδυτική είχε πληρώσει -εν μέσω της πανδημίας του Covid-19- 152 εκατομμύρια ευρώ για την Williams. Το ποσό μοιάζει αστείο σε σχέση με αυτά που προσφέρει η Audi για την McLaren σήμερα.

Φυσικά, η McLaren έχει αρκετά μεγαλύτερο brand name από την Williams. Επιπλέον και η παρούσα οικονομική συγκυρία είναι διαφορετική. Όμως, σίγουρα η Audi θα μπορούσε με πολύ λιγότερα χρήματα να αποκτήσει την δική της ομάδα στο grid και μάλιστα με τους δικούς της όρους. Κρίσιμος μπορεί να αποδειχτεί και ο ρόλος του Jost Capito σε αυτό το εγχείρημα. Άλλωστε, ο CEO της Williams έχει χρηματίσει στο παρελθόν επικεφαλής και του αγωνιστικού τμήματος του VW Group.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μονακό: Απρόσιτος
Ricciardo: Κινδυνεύει η θέση του στην McLaren;
F1 GP Μονακό: Η διακριτική γοητεία της κοινής λογικής

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto