Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Μονακό: Η διακριτική γοητεία της κοινής λογικής

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η Fomrula 1 είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο σπορ. Σε κάθε επίπεδο υπάρχει ένας ατελείωτος αριθμός λεπτομερειών που πρέπει να ρυθμιστούν στην εντέλεια για να κερδηθούν μερικά δέκατα του δευτερολέπτου. Όμως, κάποιες φορές αρκεί η ύπαρξη κοινής λογικής για να κερδίσεις ένα ολόκληρο Grand Prix. Όπως συνέβη με τον Checo Perez χθες στο Μονακό.

Ο Μεξικανός και η ομάδα του δεν έκαναν κάτι διαφορετικό παρά να ακολουθήσουν τις επιταγές της κοινής λογικής κατά την εξέλιξη του αγώνα. Με την πίστα να στεγνώνει γρήγορα η Red Bull αποφάσισε να φωνάξει τον Checo στα pits για τα ενδιάμεσα Pirelli στο τέλος του 15ου γύρου. Η επιλογή δεν προέκυψε από κάποιον περίπλοκο αλγόριθμο αλλά από την απλή ανάγνωση των όσων διαδραματίζονταν στην πίστα εκείνη την στιγμή.

Ο Gasly είχε δείξει πρώτος τον δρόμο όταν είχε μπει  για αλλαγή 9 γύρους νωρίτερα και ενώ το οδόστρωμα ήταν αρκετά πιο βρεγμένο. Οι χρόνοι του Γάλλοι ήταν σχεδόν αμέσως ένα δευτερόλεπτο χαμηλότεροι από εκείνους με τα wets. Η ανώτερη πρόσφυση των ενδιάμεσων, μάλιστα, τον βοήθησε να εκτελέσει και δύο εκπληκτικά προσπεράσματα  επί των Zhou και Ricciardo στην πορεία.

Συνεπώς τα δεδομένα ήταν διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες. Οι Ferrari και Red Bull γνώριζαν ότι το intermediate ελαστικό έδινε τους καλύτερους χρόνους εκείνη την δεδομένη στιγμή. Το μόνο που χρειάζονταν ήταν να “ανοίξουν” οι διαφορές στο midfield ώστε τα μονοθέσια τους μετά το pit-stop να μην βρεθούν σε κίνηση.

Ο Perez βγήκε πίσω από τον Norris στην 5η θέση, αλλά ο Βρετανός σταμάτησε και εκείνος στον αμέσως επόμενο γύρο για ενδιάμεσα. Πλέον, ο Checo είχε καθαρό πεδίο μπροστά του ώστε να εκμεταλλευτεί τον ανώτερο ρυθμό που του έδιναν τα intermediate ελαστικά.

Οι επιλογές της Ferrari

Ο γύρος εξόδου του Perez ήταν στο 1:32, ακριβώς δηλαδή όσο “έγραφαν” οι Leclerc, Sainz και Verstappen εκείνη την στιγμή αγωνιζόμενοι κανονικά, χωρίς να έχουν βγει από το pitlane. Αυτό, από μόνο του θα έπρεπε να είναι αρκετό ώστε να σημάνει συναγερμός στην Ferrari. Δεν υπήρχε απλώς κίνδυνος για undercut από τον Perez. Το undercut γινόταν ήδη μπροστά στα μάτια τους.

Για την Scuderia υπήρχαν δύο ρεαλιστικές επιλογές ώστε να διαφυλάξουν την πρωτοπορία του Leclerc. Η ασφαλής οδός ήταν απλώς να φωνάξουν αμέσως τον Leclerc επίσης για ενδιάμεσα. Αυτό θα τον έφερνε μεν πίσω από τους Sainz-Verstappen προσωρινά αλλά θα εξασφάλιζε την θέση του Μονεγάσκου από τον Perez. Επιπλέον, ο Leclerc θα είχε στη διάθεσή του αρκετούς γύρους ώστε με τον ανώτερο ρυθμό του να ασκήσει την απαραίτητη πίεση σε εκείνους που προπορεύονταν.

Η άλλη επιλογή της Ferrari ήταν να περάσει απευθείας από τα wets στα slicks. Η πίστα στέγνωνε αρκετά γρήγορα και ήταν φανερό πώς σύντομα ακόμη και τα ενδιάμεσα θα έβγαιναν εκτός παιχνιδιού. Τον δρόμο αυτόν επέλεξε ο Sainz, όταν η ομάδα του ζήτησε να μπει για αλλαγή σε ενδιάμεσα. Ο Ισπανός, μάλιστα, επέμεινε στην απόφασή του δείχνοντας ότι σε τέτοιες περιπτώσεις ο οδηγός παίζει καθοριστικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων.

Με τον Sainz να επιλέγει τη δική του στρατηγική το pitwall της Ferrari περιήλθε σε σύγχυση. Δεν ήξεραν, όπως αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος, εάν έπρεπε να φωνάξουν τον Leclerc για ενδιάμεσα ή να τον βάλουν στην ίδια στρατηγική με τον Sainz. Το πρόβλημα ήταν πως εάν επέλεγαν το πρώτο θα έπρεπε να το πράξουν άμεσα. Ο δεύτερος δρόμος είχε λίγο μεγαλύτερο ρίσκο αλλά έδινε κι εκείνος καλές πιθανότητες για τη νίκη. Τελικά στην Ferrari αποφάσισαν να μην κάνουν τίποτε από τα δύο.

Απανωτά λάθη

Θα έφερναν τον Leclerc για ενδιάμεσα, όμως ανεξήγητα τον άφησαν για ακόμη δύο γύρους έξω με τα βρόχινα. Στον πρώτο από αυτούς ο Perez σημείωσε χρόνο 1:25,215 τη στιγμή που ο Charles γυρνούσε ακόμη στο 1:31,419. Όλη η διαφορά που είχε χτίσει ο Μονεγάσκος μόλις είχε εξανεμιστεί. Ο ακόμη πιο αργός γύρος εισόδου του Leclerc θα έδινε απλώς μεγαλύτερο προβάδισμα στον Checo.

Με τον Verstappen να μπαίνει και εκείνος στον ίδιο γύρο, η σειρά ήταν Sainz, Perez, Leclerc και Verstappen. Η νίκη για τον Leclerc είχε χαθεί σε εκείνο το σημείο. Μόνο ο Sainz μπορούσε να κερδίσει τον αγώνα για την Ferrari, πλέον. Το καλύτερο στο οποίο μπορούσε να ελπίζει ο Charles ήταν η τρίτη θέση.

Όμως, ακόμη και σε αυτό η Ferrari θα κατάφερνε να κάνει λάθος. Όταν ο Sainz μπήκε για την δική του αλλαγή στο τέλος του 20ου γύρου, το pitwall της Scuderia θεώρησε πώς το να κάνουν διπλό το pit-stop και με τον Leclerc θα ήταν το σωστό. Δεν ήταν.

Ο Leclerc έχασε πολύ χρόνο περιμένοντας τον Sainz να βγει από το box. Επιπλέον, καθώς τον φώναξαν πολύ σύντομα από την πρώτη του στάση δεν είχε προλάβει καν να πιάσει ρυθμό με τα intermediates ώστε να εξασφαλίσει μια μικρή διαφορά από τον Verstappen. Στην Ferrari συνειδητοποίησαν το λάθος τους αφού ο Charles είχε μπει στο pitlane. Ήταν όμως αργά. Η τρίτη θέση είχε κάνει και εκείνη φτερά.

Στο Μονακό του 2022 ο Leclerc είχε κυριαρχήσει πλήρως από άποψη ρυθμού. Όμως, είχε υπολογίσει χωρίς την ομάδα του. Τα τραγικά λάθη της Scuderia θύμισαν την εποχή Vettel στο Maranello. Το εάν θα επαναληφθούν στη διάρκεια της σεζόν ή όχι θα δώσει και την απάντηση στο κατά πόσον η Ferrari είναι έτοιμη σε όλα τα επίπεδα για την διεκδίκηση των φετινών πρωταθλημάτων.

Ο Checo ξεπερνά τον Pedro!

Με τον Sainz να καθυστερεί από τον Latifi κατά τον γύρο εξόδου του, η πρωτοπορία πέρασε στα χέρια του Sergio Perez. Ένας πολύπειρος αλλά και ταλαντούχος οδηγός σαν τον Checo δεν θα έχανε την ευκαιρία να κερδίσει έναν από τους πιο θρυλικούς αγώνες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Το μόνο λάθος του Perez ήταν το μπλοκάρισμα του κατά την επανεκκίνηση πριν τη Mirabeau. Αυτό, δημιούργησε ένα flat spot στο εμπρός αριστερά medium ελαστικό, το οποίο θα τον προβλημάτιζε μέχρι και την λήξη του χρονικού ορίου των 2 ωρών. Κυρίως στα δεξιόστροφα σημεία του σιρκουί όπου απαιτείται υψηλή μηχανική πρόσφυση όπως η Mirabeau και η Rascasse. Για τον λόγο αυτόν και ο Sainz με τα Hard ήταν πάντα πιο κοντά του σε αυτά.

Όμως, ο Sergio είναι πολύ έμπειρος για να πετάξει μία τέτοια χρυσή ευκαιρία στα σκουπίδια. Σε όλα τα κρίσιμα σημεία δήλωσε παρών. Επιπλέον, είχε και την τύχη με το μέρος του, καθώς ο Sainz βρισκόταν ανάμεσα σε εκείνον και τον Verstappen. Κατά συνέπεια, η Red Bull δεν μπορούσε -αν ήθελε- να εφαρμόσει team orders όπως στην Βαρκελώνη.

Η τρίτη νίκη της καριέρας του Checo είναι και αυτή με το μεγαλύτερο πρεστίζ. Τον καθιστά ως τον Μεξικανό οδηγό με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία της F1, μπροστά από τον προσωπικό του ήρωα Pedro Rodriguez. Στο Μονακό ο Checo αγωνίστηκε με ένα κράνος αφιέρωμα στον Pedro. Κρίνοντας από το πώς εξελίχτηκε ο αγώνας ίσως ήταν γραφτό, κατά κάποιο τρόπο, ο Perez να κερδίσει το φετινό Μονακό. Οι δηλώσεις του μετά τον αγώνα και τα δάκρυά στο podium δείχνουν ότι εκείνος σίγουρα το πιστεύει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μονακό: Απρόσιτος
Ricciardo: Κινδυνεύει η θέση του στην McLaren;
F1 GP Μονακό: Πριγκιπική νίκη για τον Perez!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto