Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

McLaren-Aston Martin: Οι ευχάριστες εκπλήξεις

Ελλάδα 16:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

McLaren-Aston Martin: Οι ευχάριστες εκπλήξεις

FORMULA 1

McLaren-Aston Martin: Οι ευχάριστες εκπλήξεις

FORMULA 1

Μπορεί η Red Bull και ο Φερστάπεν να κυριάρχησαν πλήρως το 2023. Ωστόσο υπήρξαν δύο ομάδες οι οποίες με τις επιδόσεις τους άφησαν πολλές υποσχέσεις για το μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Οι Aston Martin και McLaren απέδειξαν ότι ακόμη και στην εποχή του ορίου μπάτζετ, υπάρχει η δυνατότητα για μία ομάδα να πλησιάσει στην κορυφή. Και μάλιστα πολύ γρήγορα.

Οι πορείες των δύο είχαν αρκετά μεγάλη διαφορά φάσης. Η Aston Martin ξεκίνησε πολύ δυνατά τη σεζόν έχοντας το δεύτερο καλύτερο συνολικά μονοθέσιο στο grid. Μπορεί η AMR23 να μην ήταν ούτε κατά διάνοια στο επίπεδο της RB19.

Advertisement
Advertisement

Εντούτοις ήταν αρκετά καλή ώστε να δώσει την ευκαιρία στον Αλόνσο για κατά… συρροή τερματισμούς στο podium. Κυρίως κατά το πρώτο μισό της σεζόν. Βλέπετε, η πορεία προς την αναγέννηση της βρετανική ομάδας είχε ξεκινήσει ήδη από τον Απρίλιο του 2022.

Οι άνθρωποι της Aston Martin κατάλαβαν από νωρίς ότι το αρχικό τους concept ήταν εσφαλμένο. Έτσι πήραν από νωρίς την γενναία απόφαση για ένα εντελώς νέο μονοθέσιο το 2023.

Advertisement

Η τόλμη τους δικαιώθηκε πλήρως. Η Aston Martin με τον αριθμό 14 περνούσε για… πλάκα στο Q3 μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα και οι τερματισμοί στο podium ήταν σχεδόν αναμενόμενοι. Αυτό μπορεί να μην συνεχίστηκε σε όλη τη σεζόν. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η Aston Martin δεν έχει ακόμη την εμπειρία μεγαλύτερων οργανισμών όπως η Red Bull ή η Mercedes.

Advertisement

Το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στο Ώστιν έδειξε αρχικά να μην λειτουργεί. Όμως, η ομάδα παρέμεινε πιστή στο πλάνο της και στην Βραζιλία επανήλθε στις κορυφαίες θέσεις του grid. Το podium του Αλόνσο στο Interlagos ήταν το κερασάκι στην τούρτα της καλύτερης σεζόν που είχε η ομάδα στην F1 μέχρι σήμερα.

Βρετανική αναγέννηση

Ωστόσο η Aston Martin δεν ήταν η μόνη βρετανική ομάδα που βίωσε την… αναγέννηση της φέτος. Η McLaren κατόρθωσε από τις ντροπιαστικές εμφανίσεις των πρώτων αγώνων να μετατραπεί σε ομάδα-φόβητρο για το midfield μέχρι το τέλος της σεζόν.

Advertisement

Πολλές φορές, μάλιστα, οι MCL60 των Νόρις και Πιάστρι τα έβαζαν επί ίσοις όροις με την RB19 του Φερστάπεν. Έχοντας πρώτα κερδίσει, φυσικά, όλους τους υπόλοιπους συνδυασμούς. Η ανάκαμψη της McLaren θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακή από εκείνην της Aston Martin.

Στο Μπαχρέιν η ομάδα ήταν κυριολεκτικά στο πουθενά. Κανείς δεν της έδινε την παραμικρή ελπίδα ακόμη και για ένα podium φέτος. Έτσι, όταν η McLaren απέλυσε τον τεχνικό διευθυντή της, Τζέιμς Κι, κανείς δεν εξεπλάγη.

Πολλοί, μάλιστα, θεώρησαν ότι η κίνηση αυτή σηματοδοτούσε ουσιαστικά και το τέλος της σεζόν για τα πορτοκαλί μονοθέσια. Η McLaren θα διέψευδε τους πάντες, όμως. Από την Βαρκελώνη και μετά η MCL60 άρχισε να… ζωντανεύει.

Όλο και συχνότερα οι Νόρις και Πιάστρι έμπαιναν στο Q3. Επιπλέον σε πίστες όπως το Spa ή το Silverstone οι δύο οδηγοί των MCL60 ήταν ξεκάθαρα ταχύτεροι όλων των υπολοίπων πλην της Red Bull του Φερστάπεν.

Αποκορύφωμα της σεζόν για την McLaren ήταν η νίκη του Πιάστρι στο Sprint του Κατάρ. Η ομάδα είναι στην καλύτερη οικονομική της φάση εδώ και χρόνια, υπάρχει σταθερότητα σε όλους τους τομείς και το μέλλον φαντάζει εξαιρετικά ευοίωνο.

Το βήμα παραπάνω

Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει ενόψει 2024 είναι ποια από τις δύο ομάδες θα κάνει το βήμα παραπάνω. Μπορεί μία εκ των δύο να βρεθεί στο επίπεδο της Red Bull; Ή έστω να διατηρήσει την ανοδική της τροχιά και να κερδίζει συχνά τις Ferrari και Mercedes;

Μέχρι στιγμής η McLaren δείχνει να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για κάτι τέτοιο. Ασφαλώς έχει ανώτερες υποδομές από την Aston Martin, πιο έμπειρο προσωπικό ενώ και το οδηγικό της δίδυμο είναι συνολικά καλύτερο.

Δεν πρέπει, εξάλλου, να ξεχνάμε ότι ένας κορυφαίος οδηγός μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση σε μία ομάδα. Πολλώ δε μάλλον δύο κορυφαίοι οδηγοί, όπως οι Νόρις και Πιάστρι.

Αυτό δεν σημαίνει, φυσικά, ότι πρέπει να αποκλείσουμε τελείως από το παιχνίδι την Aston Martin. Η ομάδα του Λόρενς Στρολ έχει το πλεονέκτημα του ξεκάθαρου νούμερο 1 στο πρόσωπο του Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός είναι πιο πεινασμένος από ποτέ στα 42 του για επιτυχίες. Και οι της Aston Martin γνωρίζουν πια τον τρόπο για να κάνουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Άμπου Ντάμπι: Η τελευταία pole της χρονιάς στον Φερστάπεν
Φερστάπεν-Red Bull: Μία ιστορική σεζόν! (+video)
Mercedes εναντίον Ferrari: Με το βλέμμα στο 2025;