Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

FORMULA 1

GP Μπαχρέιν: Ferrari εναντίον Red Bull

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής έδειξαν ως επικρατέστερες τις δύο ομάδες που είχαν κυριαρχήσει και στα χειμερινά τεστ. Προβληματισμός για Mercedes και McLaren.

Η εικόνα που είχαμε σχηματίσει κατά τις δοκιμές προετοιμασίας σε Βαρκελώνη και Μπαχρέιν δεν φαίνεται να αλλάζει προς ώρας. Η Ferrari και η Red Bull ξεκίνησαν δυνατά το αγωνιστικό τους τριήμερο, με τον Max Verstappen να κάνει τον ταχύτερο γύρο στο FP2 και τους δύο οδηγούς της Scuderia πολύ κοντά του στις επόμενες δύο θέσεις.

Η F1-75 και η RB18 έδειχναν εξαιρετικά ισορροπημένες σε όλη την διάρκεια του γύρου με την Ferrari ταχύτερη στις ευθείες του Sakhir και την Red Bull να κερδίζει χρόνο σε αρκετές στροφές. Τα φορτία καυσίμου που έφεραν οι Verstappen και Leclerc ήταν μάλλον αντίστοιχα. Κατά συνέπεια και οι μέσοι χρόνοι των μεγάλων stints τους με την soft γόμα θα πρέπει να θεωρηθούν συγκρίσιμα μεγέθη.

Αν και ο Leclerc δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει το δικό του stint, συμπληρώνοντας μόλις δύο γύρους σε αυτό, ήταν εξίσου γρήγορος με τον Verstappen με σχετικά χαμηλό φορτίο καυσίμου και για τους δύο οδηγούς. Εκεί που φαίνεται να είναι ελαφρώς πιο γρήγορη η RB18 σε σχέση με την F1-75 είναι όταν τα δύο μονοθέσια έχουν μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου. Η σύγκριση των stints Perez-Sainz μάλλον καταδεικνύει κάτι τέτοιο, αν και ο Μεξικανός είχε αρκετά διαφορετικές ρυθμίσεις και στο set-up του μονοθεσίου του σε σχέση με εκείνο του ομόσταβλού του.

Εν αναμονή των κατατακτήριων δοκιμών τα δύο μονοθέσια εμφανίζονται σχεδόν ισοδύναμα. Η Ferrari ίσως έχει ένα προβάδισμα σε qualifying ρυθμίσεις ενώ η Red Bull μάλλον υπερτερεί ελαφρώς σε ρυθμίσεις αγώνα. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν, φυσικά, οι οδηγοί. Ο Verstappen είναι το αδιαμφισβήτητο νούμερο ένα στο στρατόπεδο της Red Bull ενώ στην Ferrari τα πράγματα είναι πιο συγκεχυμένα.

Ο Leclerc είναι ίσως πιο γρήγορος στον έναν γύρο από τον Sainz, αλλά ο Ισπανός έχει αποδείξει διαχρονικά ότι μόνο αμελητέα ποσότητα δεν μπορεί να θεωρηθεί. Ιδίως κατά τη διάρκεια των αγώνων. Συνεπώς, εάν ο Leclerc θέλει να αποτελέσει το αντίπαλο δέος του Verstappen για το 2022 θα πρέπει να αποφύγει τα λάθη και να οδηγήσει πιο ώριμα από ποτέ. Έτσι, η φυσική ταχύτητα που διαθέτει θα τον εδραιώσει, ενδεχομένως, ως τον πρώτο τη τάξει οδηγό της Scuderia από την αρχή της σεζόν.

Από την άλλη, οι δύο κορυφαίες ομάδες που έδειξαν να δυσκολεύονται στην αρχή του αγωνιστικού τριημέρου είναι οι Mercedes και McLaren. Οι λόγοι διαφορετικοί για την κάθε μία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στο ασημί μονοθέσιο είναι η ταλάντωση που αντιμετωπίζει. Το porpoising της W13 είναι πιο έντονο στις δύο μεγάλες ευθείες του σιρκουί και σχεδόν σε όλον τον τρίτο τομέα. Αυτό εκτός από το ότι μειώνει την συνολική ταχύτητα των Mercedes, αναγκάζει και τους Hamilton-Russell να φρενάρουν νωρίτερα τόσο για την στροφή 1 όσο και για την 11.

Η McLaren έχει τα γνωστά προβλήματα υπερθέρμανσης των εμπρός φρένων. Σύμφωνα με δηλώσεις των ανθρώπων της η λύση του Μπαχρέιν είναι προσωρινή. Δυστυχώς για την MCL36, μέρος των επιδόσεών της θα θυσιαστεί, καθώς φαίνεται, για να μπορέσουν οι Norris-Ricciardo να βγάλουν όλη την απόσταση. Εκεί αναμένεται να τους προβληματίσει η Alpine η οποία εχθές τα πήγε εξαιρετικά με τον Alonso.

Τα προβλήματα των δύο ομάδων είναι μάλλον εγγενή και δεν έχουν να κάνουν με τα χαρακτηριστικά του σιρκουί. Αυτό είναι και καλό και κακό. Κακό, γιατί βραχυπρόθεσμα τα δύο μονοθέσια θα ταλαιπωρούνται ανεξαρτήτως πίστας ή συνθηκών. Υπάρχει, όμως, και μία αισιόδοξη νότα. Σε περίπτωση που οι δύο ομάδες επιλύσουν τα προβλήματά τους, τότε οι επιδόσεις τους θα ανέβουν κατακόρυφα παντού. Ιστορικά έχει αποδειχτεί πώς η ικανότερη ομάδα για να πετύχει κάτι τέτοιο είναι η Mercedes…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Formula 1: Αυτό είναι το νέο σήμα έναρξης!
Προεπισκόπηση Grand Prix Μπαχρέιν
F1 Grand Prix του Μπαχρέιν: Ο Verstappen κερδίζει το FP2 και τον… Covid-19

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto