Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Προεπισκόπηση Grand Prix Μπαχρέιν

Ελλάδα 3:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Προεπισκόπηση Grand Prix Μπαχρέιν

FORMULA 1

Προεπισκόπηση Grand Prix Μπαχρέιν

FORMULA 1

Ήγγικεν η ώρα! Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 επιτέλους ξεκινάει αυτό το Σαββατοκύριακο. Πρώτος σταθμός, η πίστα του Sakhir…

Advertisement
Advertisement

«Δεν είμαστε το φαβορί». Πόσες φορές διαβάσαμε αυτήν την φράση την τελευταία εβδομάδα; Μετά την λήξη των χειμερινών δοκιμών μπορεί πολλοί επικεφαλής ομάδων να διαφώνησαν μεταξύ τους σε μια σειρά από θέματα. Είτε αυτά αφορούσαν καθρέφτες ανταγωνιστών, είτε οικονομικά ζητήματα.

Σε ένα πράγμα, όμως, υπήρχε ταύτιση. Στην προσπάθεια, πάση θυσία, να απεκδυθούν τον μισητό τίτλο του φαβορί. Από αύριο, λοιπόν, τα ψέματα τελειώνουν! Θα αρχίσει να γίνεται εμφανές το κατά πόσον η εικόνα που μας παρουσιάστηκε στις δοκιμές προετοιμασίας ήταν αληθής ή στρεβλή. Καλή αγωνιστική σεζόν!

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Μία πίστα παγκόσμιων προδιαγραφών είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε να βρει κανείς στη μέση της ερήμου· και όμως το «Bahrain International Circuit» είναι ακριβώς αυτό. Αναπόσπαστο μέλος του καλεντάρι από το 2006, πρόσφατα ανανέωσε το συμβόλαιό του μέχρι και το 2036! Οι υψηλές θερμοκρασίες αποτελούσαν πρόβλημα πριν το 2014 οπότε και διεξήχθη ο πρώτος νυχτερινός αγώνας εκεί. Έκτοτε όλοι οι αγώνες διεξάγονται υπό το φως των προβολέων.

Η χάραξη αποτελείται από αρκετές μεγάλες ευθείες που οδηγούν σε αργές στροφές, δίνοντας έμφαση στη δύναμη των μονάδων ισχύος αλλά και στην καλή μηχανική πρόσφυση. Το πέρασμα από την στροφή 9 στην 10 παρουσιάζει τη μεγαλύτερη δυσκολία από οδηγικής άποψης, απαιτώντας τέλειο συγχρονισμό στην επαναφορά του τιμονιού και την ταυτόχρονη αύξηση της πίεσης στο πεντάλ του φρένου. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα περάσματα των μονοθεσίων από τα συμπλέγματα των 6-7 και 11-12, των μόνων πραγματικά γρήγορων στροφών της πίστας.

Οι ζώνες DRS θα είναι και φέτος τρεις. Το Sakhir ευνοεί αρκετά τα προσπεράσματα, με τις μάχες να ξεκινούν συνήθως πριν την στροφή 1 και να συνεχίζονται μέχρι και την έξοδο της 4. Η επιφάνεια της διαδρομής των 5,412 χιλιομέτρων είναι από τις πιο τραχείς στο πρωτάθλημα, ενώ η καρό σημαία πέφτει μετά από 57 γύρους.

Ελαστικά

Οι γόμες που προσφέρει η Pirelli για τον φετινό αγώνα είναι οι C1, C2 και C3, με την τελευταία να χρησιμοποιείται στις κατατακτήριες. Υπενθυμίζουμε ότι από φέτος θα υπάρχει ελευθερία στην επιλογή της γόμας εκκίνησης για όλους τους οδηγούς ανεξαρτήτως κατάταξης στα δοκιμαστικά.  Επιπλέον, ο αριθμός των σετ ανά γόμα είναι πανομοιότυπος για όλες τις ομάδες και καθορίζεται από την Pirelli.

Η λογική υπαγορεύει πώς οι περισσότεροι οδηγοί θα πάρουν εκκίνηση με την C2 γόμα. Καθώς, όμως, προβλέπονται δύο στάσεις στα pits δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο εκκίνησης με την C1 από ορισμένους συνδυασμούς. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν κάποιος οδηγός μπορέσει να βγάλει τον αγώνα με ένα pit-stop. Ένα διόλου ασυνήθιστο Safety Car θα βοηθούσε ιδιαίτερα μία τέτοια επιλογή.

 Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 18/03 14:00 FP1, 17:00 FP2.
  • Σάββατο 19/03 14:00 FP3, 17:00 Δοκιμαστικά.
  • Κυριακή 20/03 17:00 Αγώνας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Formula 1 – Liberty: O Αμερικάνικος τρόπος
Formula 1: Ποια ομάδα προηγείται;
Αλλάζουν οι κανόνες για το Safety Car στην F1

Advertisement
Advertisement