Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Δοκιμές Μπαχρέιν: «Κρύβεται» η Mercedes;

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Οι δοκιμές του Μπαχρέιν ολοκληρώνονται σήμερα και αφήνουν πολλά ερωτήματα σχετικά με την ισορροπία δυνάμεων στο grid. Το μεγαλύτερο από αυτά αφορά την Mercedes…

Η W13, παρά τις εκτεταμένες αναβαθμίσεις που διέθετε στο Sakhir, εξακολούθησε να μην εντυπωσιάζει με τους χρόνους της στην πίστα. Είναι, ωστόσο, αυτό το πραγματικό δυναμικό του ασημί μονοθεσίου ή  μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;

Ο Carlos Sainz Jr δείχνει να πιστεύει το δεύτερο. «Μπορούμε να δούμε στο GPS τι κάνουν. Δεν θα ήθελα να πω κάτι περισσότερο» ήταν το σύντομο σχόλιο του Ισπανού. Ο Carlos βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης εχθές με χρόνο 0,6 δευτερόλεπτα χαμηλότερο από εκείνον που πέτυχε ο Hamilton. Επιπλέον το έπραξε με την C4 γόμα της Pirelli και όχι την C5 (την μαλακότερη όλων) που χρησιμοποίησε ο Hamilton.

Ο Βρετανός «διαρρηγνύει τα ιμάτιά του» πώς αυτό που βλέπουμε από τις W13 στην πίστα είναι το μέγιστο που μπορούν να επιτύχουν. «Θα ήταν πραγματικά καλό εάν όλες αυτές οι στιγμές υπερστροφής και άτσαλης οδήγησης συνέβαιναν απλώς για να κρύψουν το δυναμικό μας. Δεν είναι, όμως, έτσι. Έχουμε πράγματα που πρέπει να διορθώσουμε» δήλωνε ο πολυπρωταθλητής.

Το πρόβλημα είναι πώς σε τέτοιου είδους δοκιμές δεν γνωρίζουμε ακριβώς το φορτίο καυσίμου που φέρει το κάθε μονοθέσιο. Ακόμη και να το γνωρίζαμε, όμως, πάντα οι ομάδες θα έβρισκαν τρόπους να θολώσουν το τοπίο. Μπορούμε να υποθέσουμε πώς βάσει παράδοσης Mercedes (και Red Bull) τείνουν να φέρουν λίγο παραπάνω καύσιμο σε σχέση με την Ferrari.

Ας δούμε πρώτα τον ρυθμό των δύο μονοθεσίων σε προσομοίωση qualifying. Ένα πράγμα είναι βέβαιο μελετώντας τα αποτυπώματα ταχύτητας των Sainz και Hamilton κατά τους γρηγορότερους γύρους τους. Η Mercedes φαίνεται να μειώνει την παροχή ενέργειας από τους ηλεκτροκινητήρες στο τέλος όλων των ευθειών. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι εάν αυτό εξέλειπε, σίγουρα η W13 θα έπαιρνε πάνω από 0,3 δευτερόλεπτα ανά γύρο πίσω.

Σε ότι αφορά τις στροφές του Sakhir η W13 ήταν ταχύτερη από την F1-75 μόνο στην πρώτη στροφή. Το κόκκινο μονοθέσιο ήταν ταχύτερο στις στροφές 4, 6 και 13, ενώ στις υπόλοιπες η ταχύτητα της Ferrari ήταν εφάμιλλη με εκείνην της Mercedes. Φαντάζει ως θεωρητικό πλεονέκτημα η χρήση σκληρότερης γόμας από την Ferrari. Ωστόσο και οι δύο γόμες (C4-C5) δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στον επερχόμενο αγώνα. Άρα φαίνεται πώς η Ferrari είναι ελαφρώς ταχύτερη στον έναν γύρο αλλά όχι στον βαθμό που δείχνουν οι χθεσινοί χρόνοι.

Μένουν οι πρωινές προσομοιώσεις αγώνα των Leclerc-Russell. Και εκεί ο μέσος χρόνος που πέτυχε ο Μονεγάσκος ήταν χαμηλότερος εκείνου του Russell. Η διαφορά μάλιστα ήταν ακόμη μεγαλύτερη σε σχέση με τις προσομοιώσεις qualifying, αγγίζοντας τα 0,8 δευτερόλεπτα.

Τα δεδομένα, λοιπόν, δείχνουν ελαφρύ προβάδισμα της Ferrari σε αυτήν την φάση. Μην εκπλαγείτε, όμως, εάν η W13 εμφανιστεί πολύ κοντά της σε μία εβδομάδα. Οπωσδήποτε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την Red Bull, η οποία ακολουθεί μία χαμηλών τόνων προσέγγιση. Με εκείνην όμως θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο.

Τέλος, είναι και το ζήτημα της εξέλιξης κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι 23 αγώνες είναι πολλοί και τα δεδομένα μπορούν να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή. Δεν δήλωνε τυχαία, άλλωστε, ο Leclerc ότι «Πέντε νίκες φέτος μπορούν να μας δώσουν το πρωτάθλημα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμές Μπαχρέιν, ημέρα δεύτερη: Υπόθεση Ferrari
Δοκιμές Μπαχρέιν, ημέρα πρώτη: Ο Gasly στην κορυφή
Pirelli: Οι γόμες για τους τρεις πρώτους αγώνες

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto