Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Ένας συγκλονιστικός γύρος

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Λέγεται πώς υπό πίεση βγαίνει ο πραγματικός χαρακτήρας του καθενός μας. Εάν ισχύει όντως κάτι τέτοιο τότε ένα πράγμα μπορούμε να συμπεράνουμε έπειτα από τις κατατακτήριες της Ισπανίας για τον Leclerc: Ο Charles θα είναι μέχρι το τέλος της καριέρας του η προσωποποίηση της επιθετικότητας.

Αυτό είναι, ίσως, κάτι που γνώριζαν ήδη όσοι παρακολουθούν την καριέρα του Μονεγάσκου από την αρχή της. Ο Charles Leclerc ήταν γνωστός από τα χρόνια του στην F2 για το επιθετικό στιλ οδήγησης που είχε. Ο τρόπος με τον οποίον “υπέτασσε” τα αυτοκίνητα που οδηγούσε στην θέλησή του θύμιζε οδηγούς όπως ο Gilles Villeneuve ή ο Jean Alesi.

Ίσως, μάλιστα, λόγω αυτής του της προσέγγισης να ήταν και αναπόφευκτη η ένταξή του στην ακαδημία της Ferrari. Με το πέρασμά του στην μεγάλη κατηγορία, το 2018, αναγκάστηκε να ραφινάρει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο οδήγησης του. Όμως όπως είδαμε, για άλλη μια φορά, στην Ισπανία ορισμένα πρωταρχικά χαρακτηριστικά του παραμένουν αναλλοίωτα.

Φτάνοντας στο Q3, ο Leclerc πρόβαλλε ως το μεγάλο φαβορί για την pole position. Οι αναβαθμίσεις της Ferrari είχαν δουλέψει καλά ήδη από την Παρασκευή. Όμως, ήταν στην F1-75 του Charles που αυτό έγινε πραγματικά εμφανές. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας ήταν ταχύτερος και στις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών όπως και στο Q1.

Αυτό του είχε δώσει τέτοια αυτοπεποίθηση ώστε επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει καινούργιο σετ από την soft γόμα στο Q2. Ακόμη κι έτσι θα περνούσε άνετα. Όμως αυτήν του την επιλογή παραλίγο να την πληρώσει στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3.

Οι πρώτοι του δύο τομείς ήταν εξαιρετικοί. Αλλά καθώς πλησίαζε την είσοδο του chicane ζήτησε περισσότερα από όσα η Ferrari και τα Pirelli μπορούσαν να του δώσουν. Η αναπόφευκτη υπερστροφή τον έφερε σε δεινή θέση λίγο πριν την πιο κρίσιμη φάση της διαδικασίας.

Ανατομία ενός συγκλονιστικού γύρου

Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να “κόψει τα φτερά” άλλων οδηγών. Η πίεση μιας τέτοιας κατάστασης είναι τεράστια και πολλοί θα επέλεγαν να κάνουν έναν πιο συντηρητικό γύρο μετά ώστε να σιγουρέψουν, τουλάχιστον, μία αξιοπρεπή θέση εκκίνησης στον αγώνα. Όχι, όμως, ο Charles.

Ο μόνος στόχος του οδηγού της Ferrari ήταν η pole. Όλα ή τίποτα. Είχε κάνει τον ιδανικό του γύρο άπειρες φορές μέσα στο μυαλό του. Βγήκε για τελευταία φορά στην πίστα και πέτυχε τους τρεις καλύτερους sectors του σε όλο το τριήμερο. Έτσι απλά. Δεν γνωρίζουμε τον χρόνο που θα πετύχαινε ο Verstappen αν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με το DRS στο τέλος. Σίγουρα θα ήταν πολύ κοντά στου Leclerc. Όμως η συνολική εικόνα του Charles δείχνει ότι μάλλον εκείνος θα έπαιρνε την pole ακόμη κι έτσι.

“Ήθελα να πετύχω ακριβώς τον ίδιο γύρο, απλά χωρίς το λάθος” θα δήλωνε λίγο αργότερα, σαν να μην είχε συμβεί τίποτε το ιδιαίτερο λίγες στιγμές πριν. Η γλώσσα του σώματός του απέπνεε ηρεμία και σιγουριά σε συνδυασμό με την χαρακτηριστική συστολή του. Ήταν φανερό ότι εντός του δεν είχε αμφισβητήσει ποτέ πώς η pole position θα ήταν δική του. Ακόμη και όταν έχανε το πίσω μέρος της Ferrari στην αρχή του Q3.

Θα μπορούσαμε να αναλύσουμε επί μακρόν για το πως ο Charles ήταν επιθετικός σε όλη τη διάρκεια του γύρου. Από την είσοδό του στην καμπή 3 μέχρι και τις δύσκολες αργές στροφές του τρίτου τομέα. Θα μπορούσαμε να γράψουμε για το πως ακροβατούσε στην 9 με την Ferrari να ταλαντώνεται αλλά και να αποσταθεροποιείται από τους πλευρικούς ανέμους. Όμως, πιστεύουμε ότι έτσι θα χάναμε την ουσία. Ο κρίσιμος παράγοντας της σημερινής εμφάνισης του Leclerc δεν ήταν τεχνικός αλλά ψυχολογικός. Ήταν η αποκάλυψη της mentalite ενός πρωταθλητή.

Μία αντισυμβατική στρατηγική;

Σε ότι αφορά τον αυριανό αγώνα, η στρατηγική της Ferrari στο FP3 υπονόησε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Η Scuderia έπειτα από την έντονη φθορά που αντιμετώπισε την Παρασκευή προχώρησε σε αλλαγές στο set-up της F1-75 αλλά και στο πρόγραμμα δοκιμών της. Οι Leclerc και Sainz, έκαναν προσομοιώσεις αγώνα το πρωί του Σαββάτου με την soft γόμα. Εκείνη του Leclerc ήταν εξαιρετική κρατώντας για 17 γύρους με πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους.

“Υπάρχει η αίσθηση ότι έχουμε ανακαλύψει κάτι το πρωί. Θα φανεί εάν θα είναι και αρκετό” δήλωσε ο Leclerc μετά τις κατατακτήριες. Αυτό που πρέπει να θεωρηθεί εξαιρετικά πιθανό είναι πώς η Ferrari σκοπεύει να ξεκινήσει με την soft γόμα τον αγώνα.

Η επιλογή μοιάζει αντισυμβατική -θεωρητικά η medium θα ήταν η ενδεδειγμένη- όμως οι επιλογές που έγιναν από το πρωί του Σαββάτου στο ιταλικό στρατόπεδο δείχνουν προς τα εκεί. Τουλάχιστον για τον Leclerc, ο οποίος είναι ο μόνος από τους δέκα πρώτους οδηγούς που έχει διαθέσιμο ένα φρέσκο σετ των μαλακών Pirelli.

Λογικά, η Ferrari θέλει να κατοχυρώσει την πρωτοπορία του Charles στην πρώτη στροφή χρησιμοποιώντας τα soft. Έπειτα, ο Μονεγάσκος θα πρέπει μέσα σε 15 με 17 γύρους να κερδίσει διαφορά 20 δευτερολέπτων περίπου από όποιον βρίσκεται στην κορυφή του midfield. Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.

Το κρίσιμο σημείο σε αυτό το σενάριο είναι ο Leclerc να στρίψει πρώτος στην εκκίνηση. Εάν τα καταφέρει τότε θα έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα για την νίκη. Αντιθέτως εάν ο Leclerc ξεκινήσει με τη μεσαία γόμα και ο Verstappen  κερδίσει την εκκίνηση τα πράγματα περιπλέκονται. Με την RB18 να διαχειρίζεται καλύτερα τα medium από την F1-75 και την αδιαμφισβήτητη ταχύτητα του Ολλανδού τίποτε δεν θα μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Andretti: Η άλωση του Piranha Club;
F1 GP Ισπανίας: Ο ρόλος των αναβαθμίσεων
F1 GP Ισπανίας: Pole position για τον Leclerc!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto