Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 Tech: Ο νόμος της βαρύτητας

Ελλάδα 12:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 Tech: Ο νόμος της βαρύτητας

FORMULA 1

F1 Tech: Ο νόμος της βαρύτητας

FORMULA 1

Όσο και αν μοιάζει οξύμωρο τα μονοθέσια της μεγαλύτερης κατηγορίας αγώνων είναι υπέρβαρα! Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σε συνδυασμό με το budget cap πονοκεφαλιάζουν τις ομάδες σχετικά με το βάρος των αυτοκινήτων τους. Όπου, όμως, κάποιοι βλέπουν ένα πρόβλημα, άλλοι ανακαλύπτουν μια ευκαιρία.

Advertisement
Advertisement

Οι επιπτώσεις των νέων κανονισμών δεν έχουν γίνει ακόμη πλήρως αντιληπτές. Έχουμε πάρει μία πρώτη γεύση για το πώς τα μονοθέσια μπορούν πιο εύκολα να μάχονται μεταξύ τους. Επίσης, έχουμε παρατηρήσει και διάφορες «παρενέργειες» σε αυτά όπως την ταλάντωση (porpoising) στις υψηλές ταχύτητες αλλά και αρκετά θέματα αξιοπιστίας.

Όμως, η νέα εποχή της Formula 1 θα γίνει αισθητή μόνο σε βάθος χρόνου. Αυτό το γράφουμε επειδή εκτός της νέας τεχνολογίας που πρέπει να κατακτηθεί από τα επιτελεία των ομάδων, υπάρχει και μία νέα παράμετρος στο παιχνίδι που λέγεται budget cap. Το ανώτατο όριο, δηλαδή, των χρημάτων που μπορεί να ξοδεύει μία ομάδα κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Το πρόβλημα του βάρους

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ομάδες για το 2022 είναι εκείνο του αυξημένου βάρους των μονοθεσίων. Η τρέχουσα ελάχιστη επιτρεπτή τιμή του έχει οριστεί στα 798 κιλά, από 752 που ήταν μέχρι και πέρσι. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για την αύξηση αυτή. Μόνο από την μετάβαση στις ζάντες 18 ιντσών τα μονοθέσια βάρυναν κατά 11 κιλά.

Επίσης, πολλά μέρη τους προέρχονται, βάσει κανονισμών, από εξωτερικούς προμηθευτές και είναι κοινά για όλες τις ομάδες. Προσθέστε στα παραπάνω και την ενίσχυση των αμαξωμάτων για λόγους ασφάλειας και θα καταλάβετε γιατί από την αρχή της υβριδικής εποχής (2014) η αύξηση του βάρους έχει ξεπεράσει τα 100 κιλά.

Advertisement

Οι παραπάνω λόγοι «δένουν» και τα χέρια των ομάδων σχετικά με τη μείωση του. Υπάρχουν, τόσα σημεία στα μονοθέσια στα οποία οι ομάδες δεν μπορούν να παρέμβουν με αποτέλεσμα η απώλεια λίγων γραμμαρίων να θεωρείται άθλος σήμερα. Επιπλέον ανασταλτικός παράγοντας είναι το budget cap. Ακόμη και οι πιο πλούσιες ομάδες δεν διαθέτουν άλλο την πολυτέλεια της επένδυσης υπέρογκων ποσών σε έρευνα για εξωτικά υλικά που θα φέρουν άμεσο αποτέλεσμα.

Συνεπώς, πολλές ομάδες έχουν καταφύγει σε λύσεις έκτακτης ανάγκης για να το πετύχουν. Η Red Bull, η Aston Martin, η McLaren και η Williams έχουν αφαιρέσει τον χρωματισμό από ορισμένα σημεία των αυτοκινήτων τους (ένα πλήρες βάψιμο ζυγίζει περίπου 6 κιλά) ώστε να τα ελαφρύνουν.

Όλοι πλην της Alfa Romeo

Advertisement

Αυτήν την στιγμή μόνο η Alfa Romeo C42 βρίσκεται κάτω από το όριο των 798 κιλών. Σίγουρα, το ιταλικό μονοθέσιο έχει βοηθηθεί από το κοντύτερο μεταξόνιο (3510 χιλιοστά) που διαθέτει έναντι του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες η C42 βρίσκεται 3 κιλά κάτω από το όριο. Έτσι, μπορεί να «γεμίζει» αυτό το περίσσευμα με έρμα το οποίο τοποθετείται χαμηλά στο μονοθέσιο, ρίχνοντας το κέντρο βάρος του και εξασφαλίζοντας καλύτερες επιδόσεις.

Όλες οι υπόλοιπες ομάδες βρίσκονται πάνω από το όριο. Η McLaren μάλλον πολύ κοντά σε αυτό ενώ, σύμφωνα με φήμες, η Red Bull μπορεί να είναι ακόμη και 10 κιλά βαρύτερη. Σύμφωνα με τον Helmut Marko η Αυστριακή ομάδα έχει ετοιμάσει ένα πακέτο αναβαθμίσεων για την Ίμολα το οποίο αναμένεται να ελαφρύνει την RB18 κατά 8 κιλά! Αντίστοιχες αναβαθμίσεις για την Ίμολα έχει ετοιμάσει και η Ferrari. Η Scuderia στοχεύει στην μείωση του βάρους της F1-75 κατά τουλάχιστον 3 κιλά. Το κόστος για κάθε κιλό που χάνεται; Σύμφωνα με μηχανικούς αρκετών ομάδων περίπου 250.000 ευρώ.

Η ευκαιρία

Advertisement

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο τομέας της μείωσης του βάρους θα είναι καθοριστικής σημασίας για την έκβαση του πρωταθλήματος. Η εξέλιξη των κινητήρων είναι παγωμένη μέχρι και το 2025. Οι ώρες που μπορούν να ξοδεύουν οι ομάδες στις αεροδυναμικές σήραγγες είναι και αυτές αυστηρά καθορισμένες.

Κατά συνέπεια, όλες οι ομάδες θα προσπαθήσουν να «στραγγίσουν» όσο περισσότερο γίνεται τα μονοθέσιά τους στη διάρκεια της σεζόν. Είναι μία από τις λίγες ευκαιρίες που θα έχουν για να πετύχουν αισθητή βελτίωση των επιδόσεών τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Τα προβλήματα στο στρατόπεδο της Mercedes
F1: Χάνει τον κινητήρα της Jeddah ο Alonso
Berger: Senna και Hamilton οι καλύτεροι που έχω δει