
Είναι γνωστό ότι οι ετήσιες αμοιβές των οδηγών της F1 είναι εξαιρετικά υψηλές. Αρκετές εξ αυτών, μάλιστα, φτάνουν τα οκτώ ψηφία! Ποιοι οδηγοί, όμως, «έβγαλαν τα λεφτά τους» φέτος;
Η μέθοδος που ακολουθείται για την ανάδειξη του πιο «οικονομικού» οδηγού είναι απλή. Παίρνουμε την ετήσια αμοιβή του κάθε οδηγού και τη διαιρούμε με τον αριθμό των βαθμών που κατάφερε να συγκεντρώσει. Έτσι, προκύπτει ένα ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο πόσο κόστισε στην ομάδα ο κάθε βαθμός που έφερε ο οδηγός της.
Φυσικά, αυτή η μέθοδος δε λαμβάνει πολλές παραμέτρους υπόψη. Μπορεί, παραδείγματος χάρη, κάποιος οδηγός να είχε όντως εξαιρετικές επιδόσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Όμως, για λόγους αναξιοπιστίας ή μη ανταγωνιστικότητας μονοθέσιου να μην μπόρεσε να συγκεντρώσει όσους βαθμούς θα μπορούσε. Ακόμη και έτσι, όμως, έχει ενδιαφέρον να δούμε τους αριθμούς που προκύπτουν.
Παρακάτω ακολουθεί ένας συγκεντρωτικός πίνακας με όλους τους οδηγούς του grid. Στην τελευταία στήλη βρίσκεται το χρηματικό ποσό ξοδεύτηκε ανά βαθμό κάθε οδηγού. Οι οδηγοί έχουν ταξινομηθεί με βάση την κατάταξή τους στο τέλος του πρωταθλήματος.
Οδηγός | Βαθμοί | Αμοιβή σε δολάρια ΗΠΑ | Κόστος ανά βαθμό |
---|---|---|---|
Max Verstappen | 454 | 35.000.000 | 77.093 |
Charles Leclerc | 308 | 12.000.000 | 38.961 |
Sergio Perez | 305 | 10.000.000 | 32.787 |
George Russell | 275 | 5.000.000 | 18.182 |
Carlos Sainz Jr | 246 | 10.000.000 | 40.650 |
Lewis Hamilton | 240 | 40.000.000 | 166.667 |
Lando Norris | 122 | 15.000.000 | 122.951 |
Esteban Ocon | 92 | 5.000.000 | 54.348 |
Fernando Alonso | 81 | 20.000.000 | 246.914 |
Valtteri Bottas | 49 | 10.000.000 | 204.082 |
Daniel Ricciardo | 37 | 15.000.000 | 405.405 |
Sebastian Vettel | 37 | 15.000.000 | 405.405 |
Kevin Magnussen | 25 | 5.000.000 | 200.000 |
Pierre Gasly | 23 | 5.000.000 | 217.391 |
Lance Stroll | 18 | 10.000.000 | 555.556 |
Mick Schumacher | 12 | 1.000.000 | 83.333 |
Yuki Tsunoda | 12 | 750.000 | 62.500 |
Zhou Guanyu | 6 | 1.000.000 | 166.667 |
Alex Albon | 4 | 2.000.000 | 500.000 |
Nicholas Latifi | 2 | 1.000.000 | 500.000 |
Τα δύο άκρα
Με μία πρώτη ανάγνωση φαίνεται το χάσμα ανάμεσα στον George Russell, ο οποίος κόστισε «μόλις» 18 χιλιάδες δολάρια ανά βαθμό στην Mercedes, και τον Lance Stroll ο οποίος κόστισε στον… πατέρα του πάνω από 555 χιλιάδες δολάρια ανά βαθμό. Βεβαίως, θα είχε νόημα ένας διαχωρισμός του grid σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα των μονοθέσιων.
Έτσι, στην πρώτη κατηγορία μπορούμε να εντάξουμε τις Red Bull, Ferrari και Mercedes. Ο Russell, φυσικά, παραμένει ο πιο οικονομικός οδηγός. Εξαιρετικά αποδοτικός είναι και ο Perez παρά το σχετικά υψηλό του συμβόλαιο. Παρατηρούμε, όμως, ότι συνολικά η Ferrari πληρώνει τα λιγότερα ανά βαθμό. Και μάλιστα σε σχέση και με όλο το υπόλοιπο grid. Προφανώς για αυτήν την εικόνα ευθύνονται και τα -δικαιολογημένα- πολύ ακριβά συμβόλαια των Hamilton και Verstappen.
Προχωρώντας στο μέσον της κατάταξης θα βρούμε τις McLaren και Alpine. Εκεί, ο Esteban Ocon είναι μακράν ο πιο «οικονομικός» οδηγός με λιγότερα από 55 χιλιάδες δολάρια ανά βαθμό. Αντιθέτως, η McLaren πλήρωνε για κάθε βαθμό του Ricciardo περισσότερα από όσα οι τρεις κορυφαίες ομάδες μαζί. Δεν θα πρέπει να απορούμε, συνεπώς, που ο Zak Brown προτίμησε να φέρει τον Piastri στην ομάδα.
Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν οι Alfa Romeo, Aston Martin, Haas, AlphaTauri και Williams. Εκεί, ξεχωρίζουν -αρνητικά- τα 555 χιλιάδες δολάρια που κόστισε ο κάθε βαθμός του Stroll. Εκ πρώτης όψεως μπορεί να φαίνεται ότι οι Schumacher και Tsunoda ήταν αρκετά οικονομικοί. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, όμως, τα αρκετά ατυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν, τα οποία επίσης κοστίζουν σε χρήμα. Οι Bottas, Magnussen και Gasly είχαν τις καλύτερες συνολικά σχέσεις κόστους-επιδόσεων σε αυτήν την κατηγορία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Wolff: Βέβαιος ότι ο Hamilton θα παραμείνει στην Mercedes
F1: Απαγόρευση πολιτικών δηλώσεων στους οδηγούς χωρίς την άδεια της FIA
Kelly Piquet: Αντιδράσεις για τη φωτογράφισή της στην Vogue
Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto