Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

F1 GP Σιγκαπούρης: Προεπισκόπηση

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η Formula 1 επιστρέφει για πρώτη φορά από το 2019 στο θέατρο του πρώτου νυχτερινού αγώνα στην ιστορία της. Προσδεθείτε για τα απρόοπτα της Marina Bay!

Μπορεί οι τίτλοι της φετινής σεζόν να έχουν κριθεί επί της ουσίας. Ωστόσο, το GP στην Σιγκαπούρη είναι από μόνο του ένα από τα highlights της σεζόν. Κατά τα 12 χρόνια παρουσίας του στο καλεντάρι ο συγκεκριμένος αγώνας έχει ήδη προλάβει να μας χαρίσει αρκετές αξέχαστες στιγμές.

Να θυμηθούμε τα κατορθώματα του Alonso; Από το crashgate του 2008 στο masterclass του Ισπανού το 2010. Να θυμηθούμε τις επικές poles των Vettel και Hamilton το 2017 -με μία δραματική εκκίνηση στο βρεγμένο- και 2018 αντίστοιχα; Ή την τελευταία νίκη του Vettel εκεί το 2019;

Όλα δείχνουν ότι η φετινή έκδοση του αγώνα θα είναι εξίσου συναρπαστική. Λίγο η επιστροφή έπειτα από τρία χρόνια και λίγο η βροχή που αναμένεται στην διάρκεια του τριημέρου, αρκούν. Δεν χρειάζονται και πολλά περισσότερα για να έρθουν τα πάνω κάτω.

Η Ferrari, λογικά, θα είναι εξόχως ανταγωνιστική εκεί. Όμως, οι Red Bull και Verstappen -ο οποίος μπορεί ακόμη και να στεφθεί πρωταθλητής την Κυριακή- έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κερδίσουν παντού. Στην Mercedes ευελπιστούν επίσης σε μία πολύ δυνατή εμφάνιση. Και οι McLaren-Alpine να περιμένουν τα στραβοπατήματα των μεγάλων για να επωφεληθούν.

 Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η πίστα της Σιγκαπούρης φιλοξενεί έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες της σεζόν. Το μόνο, ίσως, Grand Prix του πρωταθλήματος στο οποίο, πέραν της ταχύτητας, έχει ακόμη σημασία η αντοχή οδηγών και μηχανών. Η ανηλεής φύση της αριστερόστροφης διαδρομής των 5,065 km πλαισιώνεται από την υψηλή υγρασία και την ασυνήθιστη ώρα διεξαγωγής για να μας χαρίσουν τον δυσκολότερο, ίσως, αγώνα του προγράμματος.

Η πρόκληση είναι επιπέδου Μονακό με τη διαφορά ότι οι ταχύτητες είναι αρκετά υψηλότερες. Οι πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος –σε αρκετά σημεία φέτος θα υπάρχει καινούργια άσφαλτος βέβαια– αναγκάζουν τους οδηγούς να δίνουν μάχη σε κάθε γύρο ακόμη και για να κρατηθούν στη θέση τους εντός του κόκπιτ. Επιπλέον, σε αντίθεση με το Μονακό, καλύπτεται ολόκληρη η απόσταση ενός Grand Prix (308,828km) κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τον μεγαλύτερο σε διάρκεια αγώνα της χρονιάς. Έτσι, απαιτείται μέγιστη δυνατή αυτοσυγκέντρωση για όποιον θέλει να δει την καρό σημαία.

Η πιθανότητα για τον νικητή, ακόμη και στο στεγνό, να μην συμπληρώσει τους 61 γύρους του αγώνα εντός του χρονικού ορίου των 2 ωρών είναι απολύτως υπαρκτή! Οι δύο ζώνες DRS βρίσκονται στην κεντρική ευθεία και στην καμπή που οδηγεί από την 5 στην 7. Στα highlights ενός γύρου συγκαταλέγονται το… διαβόητο Singapore Sling (ευτυχώς χωρίς το ανεκδιήγητο σικέιν εδώ και μερικά χρόνια), το hairpin της στροφής 13, το πέρασμα κάτω από την κερκίδα στη 18 αλλά και η διπλή αριστερή που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

Ελαστικά

Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τις τρεις μαλακότερες γόμες του φάσματος της Pirelli στην Σιγκαπούρη. Η μεγάλη πρόκληση του αγώνα είναι ο έλεγχος της φθοράς των πίσω ελαστικών. Πράγμα λογικό καθώς ο γύρος της Marina Bay είναι γεμάτος από αλλεπάλληλες επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις προς και από αργές στροφές.

Όπως συμβαίνει σε όλες τις πίστες πόλης, η εξέλιξη της πρόσφυσης θα είναι μεγάλη από την Παρασκευή μέχρι την Κυριακή. Στην περίπτωση, φυσικά, που δεν βρέξει. Εάν ωστόσο επιβεβαιωθούν οι μετεωρολογικές προβλέψεις τότε τίποτε δεν θα μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο αγώνας βγαίνει και με μία στάση στα pits. Όμως, η εμφάνιση του Safety Car είναι σχεδόν δεδομένη στην Σιγκαπούρη. Κατά συνέπεια δεν θα έπρεπε να αποκλειστούν περισσότερα pit-stops για λόγους στρατηγικής.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 30/09
    13:00: FP1
    16:00: FP2
  • Σάββατο 01/10
    13:00: FP3
    16:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Κυριακή 02/10
    15:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Horner: Ο Toto επηρέαζε συνεχώς τους αγωνοδίκες (+video)
Πόσα χρήματα χρειάζoνται για να γίνει κανείς οδηγός στην Formula 1;
F1: Ποια μονάδα ισχύος είναι η καλύτερη;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto