Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

F1 GP Μονακό: Απρόσιτος

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Σε δική του κατηγορία βρέθηκε ο Charles Leclerc στις κατατακτήριες για τον αγώνα της πατρίδας του. Ο Μονεγάσκος ήταν απλησίαστος σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και πήρε την 5η του φετινή pole σε 7 αγώνες. Ίσως και την πιο κρίσιμη.

Τι μπορούμε να πούμε, άραγε, για τις επιδόσεις του Leclerc στις φετινές κατατακτήριες; Ο Charles μας έχει προσφέρει ήδη πολλές μεγάλες στιγμές. Το Μονακό δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Η pole είχε “κλειδώσει” στην Ferrari με το νούμερο 16 ήδη από τον πρώτο γύρο προσπαθειών του Q3. Όμως, ο Leclerc είχε κι άλλο να δώσει.

Βγαίνοντας για δεύτερη φορά ξεκίνησε έναν γύρο ο οποίος αναμφίβολα θα ήταν από τους πιο επικούς που έχουν γίνει ποτέ στο Πριγκιπάτο. “Ο γύρος προετοιμασίας δεν ήταν ο καλύτερος δυνατός πριν τη δεύτερη προσπάθεια. Τα πίσω ελαστικά δεν είχαν έρθει στην ιδανική θερμοκρασία” θα δήλωνε μετά τη λήξη των κατατακτήριων, ακόμη γεμάτος αδρεναλίνη. “Το πίσω μέρος γλιστρούσε αρκετά αλλά ο χρόνος ερχόταν έτσι κι αλλιώς. Κρίμα που δεν ολοκλήρωσα την προσπάθεια” θα συμπλήρωνε.

Κρίμα, θα επαναλάβουμε κι εμείς. Ήδη η πρώτη προσπάθεια του Charles – δυόμισι δέκατα ταχύτερη από του δεύτερου Carlos Sainz Jr- ήταν αρκετά εκφοβιστική για τον ανταγωνισμό. Ο χρόνος του Leclerc την στιγμή που διακόπηκε ο γύρος του ήταν ήδη πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από εκείνον που του έδωσε τελικά την pole. Ήταν βέβαιο ότι θα έπεφτε κάτω από το 1:11, ίσως ο μόνος που θα έπραττε κάτι τέτοιο στο φετινό Μόντε Κάρλο.

Η κρίσιμη θερμοκρασία των εμπρός ελαστικών

Πίσω από τον Leclerc στην πίστα βρισκόταν ο Perez ο οποίος πάσχιζε να βελτιώσει τον χρόνο του μήπως και χωρίσει τις δύο F1-75 στην αυριανή εκκίνηση. Όμως και εκείνος είχε πρόβλημα στην προετοιμασία των ελαστικών. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει το πίσω μέρος της RB18 στην Portier καταλήγοντας στον τοίχο. Ο Sainz που ακολουθούσε σε κοντινή απόσταση δεν πρόλαβε να επιβραδύνει εγκαίρως και είχε ελαφρά επαφή με την σταματημένη Red Bull.

Αντιθέτως, ο Verstappen που εκείνη την στιγμή προσέγγιζε το σημείο είχε αρκετό χρόνο για να φρενάρει. Αυτό, όμως, δεν τον παρηγόρησε ιδιαιτέρως. Ο πρωταθλητής ήταν έξαλλος με την εξέλιξη αυτή και δη με το ότι προκλήθηκε από τον teammate του. Θεώρησε ότι του στέρησε την ευκαιρία για την δεύτερη θέση εκκίνησης στον αγώνα.

Ίσως να μην έχει και άδικο. Η Red Bull καθώς δεν μπορούσε να φέρει τα εμπρός ελαστικά γρήγορα στην σωστή θερμοκρασία επέλεξε να εφαρμόσει δύο διαφορετικές στρατηγικές. Στην μία -αυτή που επιλέχτηκε για τον Perez στην αρχή του Q3- θα υπήρχαν δύο γύροι προετοιμασίας, πριν από τον πρώτο γρήγορο. Ο οδηγός δεν θα έμπαινε στα pits και θα έκανε ένα ακόμη αργό γύρο πριν προσπαθήσει και πάλι. Τα ελαστικά θα είχαν φθαρεί περισσότερο αλλά τουλάχιστον θα ήταν στην σωστή θερμοκρασία.

Η άλλη επιλογή ήταν αυτή που ακολούθησαν όλοι οι υπόλοιποι -μεταξύ αυτών και ο Verstappen στην πρώτη του προσπάθεια- με τον γρήγορο γύρο να έπεται αμέσως μετά την έξοδο από τα pits. Οι δύο στρατηγικές εναλλάχθηκαν για τους Verstappen-Perez στον δεύτερο γύρο προσπαθειών. Ο Max ήταν όντως ταχύτερος όλων πλην του Leclerc στον πρώτο τομέα πριν τον σταματήσει η κόκκινη σημαία. “Θα μπορούσα ίσως για την δεύτερη θέση. Όμως ο Charles ήταν πολύ καλός για εμάς σήμερα” δήλωσε ο Verstappen.

Η Red Bull σε μειονεκτική θέση

Σίγουρα, σε περίπτωση στεγνού αγώνα η θέση της Red Bull είναι μειονεκτική. Με τις Ferrari να εκκινούν μπροστά τους, δύσκολα οι δύο RB18 θα μπορέσουν να επηρεάσουν την εξέλιξη του αγώνα με την στρατηγική. Δεν είναι περίεργο που ο Verstappen εύχεται να προκληθεί χάος με κάποιον τρόπο στο αυριανό Grand Prix. Η βροχή είναι το πιο πιθανό από τα σενάρια που ενδέχεται να ευνοήσουν την Red Bull.

Από την άλλη στην Ferrari θα προσεύχονται για τον πιο βαρετό αγώνα όλων των εποχών. Ο ρυθμός αγώνα των Leclerc-Sainz είναι εξαιρετικός και εάν οι δύο οδηγοί οδηγήσουν καθαρά δεν θα προβληματιστούν ιδιαίτερα σε έναν τυπικό αγώνα Μονακό.

Η υπεροχή της Ferrari -κυρίως εκείνης του Leclerc- στις στροφές του Casino, της Tabac και της πισίνας ήταν εμφατική σε κάθε γύρο. Το Μονακό ταιριάζει γάντι στην F1-75 και η RB18 δεν φαίνεται να μπορεί να την ακολουθήσει στους στενούς του δρόμους. Η Scuderia έχει κάνει όλη τη δύσκολη δουλειά σωστά μέχρι στιγμής. Πλέον, την χωρίζουν 78 γύροι από την πρώτη της νίκη στο Μονακό μετά το 2017. Θα τα καταφέρει;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ricciardo: Κινδυνεύει η θέση του στην McLaren;
F1 GP Μονακό: Πλεονέκτημα Ferrari
F1 GP Μονακό: Κυριαρχική pole για Leclerc!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto