Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Η παρθενική του Λάντο!

Ελλάδα 23:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μαϊάμι: Η παρθενική του Λάντο!

FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Η παρθενική του Λάντο!

FORMULA 1

Το κλαμπ των νικητών σε Grand Prix έχει από σήμερα ένα καινούργιο μέλος. Το όνομα αυτού; Λάντο Νόρις!

Advertisement
Advertisement

Ο Βρετανός οδήγησε υπέροχα στο Μαϊάμι και χάρη στο αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε η σύγκροουση των Μάγκνουσεν (φυσικά) και Σάρτζεντ, πήρε ένα κρίσιμο «φθηνό» pit-stop για να κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν!

Η εύνοια της τύχης μπορεί να είναι μέρος του παιχνιδιού. Ωστόσο η παρθενική νίκη του Λάντο μόνο ως τυχερή δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Ο Λάντο παρά την 5η θέση εκκίνησης και την ατυχία του στην εκκίνηση, δεν έχασε την ψυχραιμία του. Οδήγησε ταχύτατα αλλά και μυαλωμένα. Διαχειρίστηκε καλύτερα από όλους τη μέση γόμα της Pirelli στο πρώτο stint. Και όταν η τύχη του χτύπησε την πόρτα στον 29ο γύρο, εκείνος ήταν σε θέση να απαντήσει στο κάλεσμα!

Ο Μαξ Φερστάπεν περιορίστηκε στην 2η θέση, μπροστά από τις Ferrari των Λεκλέρ και Σάινθ. Πέμπτος τερμάτισε ο Πέρεζ, με τους Χάμιλτον, Τσουνόντα, Ράσελ, Αλόνσο και Οκόν να συμπληρώνουν την βαθμολογούμενη δεκάδα.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Το ξεκίνημα του Λεκλέρ δεν ήταν καλό και ο Φερστάπεν έστριψε άνετα πρώτος μετά το σβήσιμο των πέντε κόκκινων φώτων. Πολύ καλή εκκίνηση είχε κάνει και ο teammate του Ολλανδού, Ωστόσο ο Πέρεζ παραήταν αισιόδοξος στο φρενάρισμά του για την στροφή 1 και αυτό θα το πλήρωνε.

Ο Τσέκο κόντεψε να συγκρουστεί με τις Ferrari των Σάινθ (είχε περάσει προσωρινά 2ος) και Λεκλέρ καθώς μπλόκαρε τον εσωτερικό του τροχό και έβγαινε εκτός πίστας. Οι οδηγοί των SF-24 κατάφεραν να τον αποφύγουν. Ωστόσο έπρεπε να κόψουν ταχύτητα για να το πετύχουν αυτό. Το ίδιο έπραξε και ο Νόρις κατά την επιστροφή του Πέρεζ στην πίστα.

Έτσι, μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Πιάστρι ο οποίος πέρασε τον Σάινθ και παραλίγο να περάσει και τον Λεκλέρ που είχε ανέβει ξανά δεύτερος. Ο Πέρεζ είχε πέσει ξανά στην 5η θέση από την οποίαν είχε ξεκινήσει ενώ οι Χούλκενμπεργκ, Χάμιλτον και Τσουνόντα είχαν προσπεράσει τον Ράσελ.

Πιάστρι εναντίον Λεκλέρ

Advertisement

Ο Φερστάπεν είχε προλάβει να βγάλει τον Λεκλέρ από το DRS του πριν τον γύρο ενεργοποίησης. Αντιθέτως ο Πιάστρι μπορούσε να κρατηθεί μέσα σε εκείνο του Μονεγάσκου. Η McLaren είχε φανταστικό ρυθμό με την μέση γόμα στην αρχή του stint.

Έτσι στον 4ο γύρο ο Όσκαρ θα έκανε το προσπέρασμα στον Σαρλ, στο hairpin της πίσω ευθείας. Ο Αυστραλός ήταν πλέον 2ος και μπροστά από τους Λεκλέρ και Σάινθ. Ο Πέρεζ ήταν 5ος ενώ οι Νόρις, Χάμιλτον, Ράσελ, Χούλκενμπεργκ και Τσουνόντα συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα.

Πρώτες στάσεις

Advertisement

Ο Άλμπον είχε ξεκινήσει τον χορό των πρώτων pit-stops ήδη από τον 11ο γύρο. Οι Χούλκενμπεργκ και Γκασλί θα ακολουθούσαν έναν γύρο αργότερα. Όλοι τους πήραν την σκληρή γόμα για το δεύτερο stint. Εν τω μεταξύ ο Λεκλέρ πίεζε τον Πιάστρι για την 2η θέση όπως και ο Νόρις τον Πέρεζ για την 5η.

Ο Τσέκο θα έμπαινε πρώτος από το top-5 για αλλαγή στον 18ο γύρο. Αυτό απελευθέρωσε τον Νόρις ο οποίος ανέβασε αμέσως τον ρυθμό του, σημειώνοντας συνεχόμενους ταχύτερους γύρους. Την ίδια στιγμή ο Πιάστρι άντεχε στην πίεση του Λεκλέρ. Και ο Μονεγάσκος μπήκε στον 20ο γύρο για αλλαγή, βγαίνοντας 6ος ανάμεσα στις δύο Mercedes.

Ο Φερστάπεν -ο οποίος είχε και μια μικρή έξοδο στην 15- θα έμπαινε για την δική του αλλαγή στον 24ο γύρο και οι Πιάστρι-Σάινθ πέρασαν στο 1-2. Τρίτος ήταν ο Νόρις ο οποίος εξακολουθούσε να έχει την μέση γόμα του σε εξαιρετική κατάσταση.

Μπέρδεμα με το αυτοκίνητο ασφαλείας

Advertisement

Οι Πιάστρι και Σάινθ θα έμπαιναν μαζί στον 28ο γύρο για την σκληρή γόμα. Στην πρώτη θέση είχε περάσει ο Νόρις, δέκα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φερστάπεν. Αλλά στον 29ο γύρο οι Μάγκνουσεν και Σάρτζεντ είχαν επαφή στην στροφή 3. Ο Δανός μεγάλωσε την συλλογή ποινών του στο Μαϊάμι ενώ ο Αμερικανός θα εγκατέλειπε επί τόπου και αυτό θα έβγαζε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.

Ο Νόρις δεν πρόλαβε να μπει αμέσως στα pits και το έπραξε έναν γύρο αργότερα. Εν τω μεταξύ το SC είχε μπει μπροστά από την RB20 του Φερστάπεν. Έτσι ο Νόρις βγήκε από τα pits μπροστά από το SC. Το αυτοκίνητο ασφαλείας αναγκάστηκε να αφήσει τα υπόλοιπα μονοθέσια να το προσπεράσουν μέχρι να έρθει ξανά ο πρωτοπόρος του αγώνα.

Όταν ξεκαθάρισαν τα πράγματα και με τους οδηγούς να έχουν κάνει από έναν ανεφοδιασμό η σειρά ήταν: Νόρις, Φερστάπεν, Λεκλέρ, Πιάστρι, Σάινθ, Πέρεζ, Τσουνόντα, Χάμιλτον, Ράσελ και Οκόν.

Η στιγμή του Λάντο

Ο Λάντο κατάφερε να κρατηθεί οριακά μπροστά από τον Μαξ και επιπλέον είχε το πλεονέκτημα πιο φρέσκιας γόμας. Έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του ο Νόρις έβγαλε τον Φερστάπεν από το DRS του.

Μεγάλη μάχη είχαν και οι Πιάστρι-Σάινθ για την 4η θέση, με τον Αυστραλό να παραμένει οριακά -αλλά καθαρά- μπροστά. Με 20 γύρους να απομένουν ο Φερστάπεν είχε πέσει 2,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νόρις καθώς δεν μπορούσε να κάνει τα ελαστικά του να δουλέψουν στο optimum.

Ο Σάινθ θα κατόρθωνε τελικά να πάρει την 4η θέση από τον Πιάστρι στον 40ο γύρο. Ο Κάρλος έχασε για λίγο το πίσω μέρος της SF-24 κατά το προσπέρασμα και ακούμπησε την εμπρός πτέρυγα της McLaren, η οποία υπέστη ζημιά. Έτσι ο Πιάστρι θα έμπαινε για δεύτερη φορά στα pits, έναν γύρο αργότερα.

Οι Πέρεζ και Χάμιλτον θα περνούσαν στις θέσεις 5 και 6. Οι διαφορές των τεσσάρων οδηγών μπροστά τους σταθεροποιούνταν με το πέρασμα των γύρων. Ο Νόρις είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Φερτσάπεν στα 5 δευτερόλεπτα με 10 γύρους να απομένουν. Δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό ήταν ο Λεκλέρ ενώ ακόμη 3,5 πιο πίσω ο Σάινθ.

Η σειρά αυτή δεν θα άλλαζε με τον Νόρις να παίρνει την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Μαϊάμι. Μία μεγάλη ημέρα τόσο για εκείνον όσο και για την McLaren η οποία μετέτρεψε, επιτέλους, την άνοδό της από το 2023 σε κατάκτηση ενός Grand Prix.