Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Κατάρ: Προεπισκόπηση

Ελλάδα 6:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Κατάρ: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

F1 GP Κατάρ: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

Έπειτα από τον θρίαμβο της Ιαπωνίας -χάρη στον οποίον η Red Bull κατέκτησε και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών- ο Φερστάπεν πηγαίνει στο Κατάρ για την δική του στέψη.

Advertisement
Advertisement

Στην πίστα της Losail ο Ολλανδός μπορεί να κατακτήσει το τρίτο πρωτάθλημα της καριέρας του ακόμη και στο Sprint του Σαββάτου. Αρκεί να τερματίσει τουλάχιστον στην 6η θέση.

Ακόμη και εάν δεν τα καταφέρει, όμως, το Grand Prix της Κυριακής του δίνει μία δεύτερη ευκαιρία για να το πετύχει. Εφόσον τερματίσει όγδοος ή ένατος με τον ταχύτερο γύρο, ο Μαξ θα τελειώσει και τυπικά την υπόθεση πρωτάθλημα με πέντε αγώνες να απομένουν. Λογικά η Red Bull θα έχει το πλεονέκτημα στην πολύ απαιτητική για τα ελαστικά διαδρομή του Κατάρ.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο υπάρχουν ορισμένες παγίδες οι οποίες θα μπορούσαν να χαλάσουν το… πάρτι του Φερστάπεν κάτω από τα φώτα της Losail. Η πρώτη και κυριότερη εξ αυτών αφορά στα ελαστικά. Στον μόνο αγώνα που είχε γίνει στο Κατάρ το 2021 είχαμε «εκατόμβη» κλαταρισμένων εμπρός αριστερά ελαστικών.

Το φαινόμενο είχε αποδοθεί τότε στα αιχμηρά κερμπ της πίστας και στην επιμονή πολλών ομάδων να βγάλουν τον αγώνα μία στάση. Για φέτος τόσο η άσφαλτος είναι καινούργια όσο και τα κερμπ είναι διαφορετικά.

Advertisement

Επιπλέον υπάρχει και η απειλή από την McLaren η οποία φέτος τα πηγαίνει περίφημα σε χαράξεις τύπου Losail. Οι πολλές γρήγορες στροφές σε συνδυασμό με τις σκληρές γόμες της Pirelli θα ευνοήσουν, λογικά, την MCL60.

Advertisement

Οι Ferrari και Mercedes θα προσπαθήσουν, βέβαια, να κάνουν την έκπληξη με κάποιον τερματισμό στο podium. Εντούτοις, κρίνοντας από την εικόνα της Suzuka, μάλλον θα βρεθούν λίγο πιο πίσω από τα πορτοκαλί μονοθέσια των Νόρις-Πιάστρι.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το διεθνές σιρκουί της Losail άνοιξε τις πύλες του το 2004 φιλοξενώντας αγώνα του πρωταθλήματος Moto GP. Η πίστα, σχεδιασμένη από τον Χέρμαν Τίλκε, θεωρούταν για αρκετά χρόνια ως κατάλληλη μόνο για μοτοσικλέτες.

Advertisement

Ο πρώτος τομέας της θυμίζει πολύ εκείνον του Skahir στο Μπαχρέιν, ενώ οι συνεχόμενες στροφές 12, 13 και 14 το Istanbul Park. Η άνω του ενός χιλιομέτρου κεντρική ευθεία -όπου θα βρίσκεται και η μοναδική ζώνη DRS- προσφέρει και την μόνη ρεαλιστική ευκαιρία για προσπέρασμα.

Η 5,419 χιλιομέτρων διαδρομή καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά. Επιπλέον, ευνοεί τα αεροδυναμικά αποδοτικότερα μονοθέσια. Για τον φετινό αγώνα οι εγκαταστάσεις της πίστας έχουν αναβαθμιστεί. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 57 γύρους.

Ελαστικά

Όπως σημειώσαμε και παραπάνω, η Losail συνιστά μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά στο φετινό καλεντάρι. Οι συνεχείς γρήγορες καμπές (στην πλειοψηφία τους δεξιόστροφες) και η αρκετά τραχιά άσφαλτος καταπονούν τόσο την επιφάνεια όσο και τον σκελετό των ελαστικών.

Για τον λόγο αυτόν η Pirelli φέρνει τις C1, C2 και C3 γόμες ως σκληρή, μέση και μαλακή αντίστοιχα. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο αγώνας θα βγει μάλλον με δύο pit-stops.

Και μία τελευταία λεπτομέρεια: Η μόνη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα διεξαχθεί μεσημέρι με πολύ υψηλές θερμοκρασίας. Ωστόσο οι κατατακτήριες αλλά και ο αγώνας θα γίνουν βράδυ. Αυτό ίσως προκαλέσει αρκετές εκπλήξεις στην τελική κατάταξη.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1 (ο αγώνας) και τον ΑΝΤ1+ (όλο το τριήμερο). Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 06/10
    16:30: FP1
    20:00: Κατατακτήριες αγώνα
  • Σάββατο 07/10
    16:00: Κατατακτήριες Sprint
    20:30: Sprint
  • Κυριακή 08/10
    20:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Η ασυνέπεια στην επιβολή ποινών
Andretti: Εγκρίθηκε και επίσημα από την FIA
Χόρνερ: Σίγουρα ο Τότο συνωμοτεί!