Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Η ασυνέπεια στην επιβολή ποινών

Ελλάδα 6:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Η ασυνέπεια στην επιβολή ποινών

FORMULA 1

F1: Η ασυνέπεια στην επιβολή ποινών

FORMULA 1

Οι εύκαμπτες πτέρυγες δεν είναι το μόνο θέμα ενδιαφέροντος πριν την έναρξη του τριημέρου στην Ιαπωνία. Εξίσου σημαντικό ήταν και το ζήτημα του τρόπου επιβολής ποινών στους οδηγούς.

Advertisement
Advertisement

Αυτή είναι μία πολύ παλιά ιστορία η οποία δεν μοιάζει να οδεύει προς κάποια λύση από την πλευρά της FIA. Απλώς υπήρξαν δύο οδηγοί στην Σιγκαπούρη που μας την υπενθύμισαν.

Ο ένας ήταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν. Ο Δανός είναι γνωστός για τον σκληρό τρόπο με τον οποίον μάχεται στην πίστα. Σύμφωνα με τον Πιέρ Γκασλί, όμως, ο τρόπος με τον οποίον οδήγησε ο Μάγκνουσεν σήκωνε οπωσδήποτε ποινή στην Σιγκαπούρη. Η διεύθυνση αγώνα δεν τιμώρησε, όμως, τον οδηγό της Haas και έτσι εκείνος κατάφερε να πάρει μία πολύτιμη 10η θέση για την ομάδα του.

Advertisement
Advertisement

Ακόμη περισσότερες αντιδράσεις, όμως, ξεσήκωσαν τα καμώματα του Μαξ Φερστάπεν στις κατατακτήριες. Ο Ολλανδός μπλόκαρε ξεκάθαρα τον Γιούκι Τσουνόντα στο Q2 ενώ λίγο νωρίτερα είχε σταματήσει -χωρίς προφανή λόγο- στο pitlane δημιουργώντας κυκλοφοριακό.

Και στις δύο περιπτώσεις ο Ολλανδός θα έπρεπε να έχει τιμωρηθεί. Η συνήθης ποινή είναι τρεις θέσεις στην εκκίνηση του αγώνα. Εντούτοις το race control αρκέστηκε στο να επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο στην Red Bull! Όπως αναμενόταν οι υπόλοιποι οδηγοί δεν ενθουσιάστηκαν με αυτήν την αντιμετώπιση των παραβάσεων Φερστάπεν.

Advertisement

«Δεν θέλω να πω πολλά για να μην δημιουργήσω διαμάχες. Αλλά το να παρεμποδίζεις κάποιον στην πίστα πρέπει να τιμωρείται με ποινή» δήλωσε ο Λάντο Νόρις. «Ξέρω ότι η ομάδα πλήρωσε πρόστιμο. Ωστόσο είναι και δουλειά του οδηγού να κοιτάει στους καθρέφτες του. Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό κανείς δεν μοιάζει να ενδιαφέρεται» συμπλήρωσε ο Βρετανός.

Με τον Νόρις συμφώνησε και ο Λεκλέρ. «Εξεπλάγην από την μη επιβολή ποινών. Ιδίως για το περιστατικό στο pitlane καθώς δημιουργεί κακό προηγούμενο» δήλωσε ο Μονεγάσκος. «Θα το συζητήσουμε στο briefing των οδηγών με τους εκπροσώπους της FIA» συμπλήρωσε.

Ώρα για ξεκαθάρισμα;

Advertisement

Δυστυχώς, όπως σημειώσαμε και στον πρόλογο, η ιστορία της ασυνέπειας στον τρόπο επιβολής ποινών είναι πολύ παλιά. Εδώ και χρόνια δεν υπάρχει ένας σταθερός τρόπος επιβολής τους και οι αγωνοδίκες δείχνουν να λαμβάνουν υπόψη τους παραμέτρους άσχετες προς το εκάστοτε περιστατικό που εξετάζουν.

Για παράδειγμα έχει τύχει πολλές φορές κάποιος οδηγός ο οποίος έχει υποπέσει σε παράβαση στις κατατακτήριες αλλά δεν έχει εξασφαλίσει υψηλή θέση εκκίνησης να… πέφτει στα μαλακά. Είμαστε σίγουροι ότι εάν ο Φερστάπεν είχε περάσει στο Q3 της Σιγκαπούρης ή το μονοθέσιο που είχε μπλοκάρει δεν ήταν του Τσουνόντα αλλά μία Ferrari ή μία Mercedes, τότε οι αγωνοδίκες θα είχαν βγάλει διαφορετική απόφαση.

Advertisement

Αυτή, όμως, δεν είναι η σωστή προσέγγιση για τους αγώνες. Εάν οι ποινές αλλάζουν συνεχώς αναλόγως του ποιοι εμπλέκονται στα περιστατικά τότε δεν θα βγει ποτέ άκρη. Ίσως έχει έρθει η ώρα επιτέλους ώστε η FIA να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Σιγκαπούρης: Το αριστούργημα Σάινθ (+video)
F1 2024: Για ποιους οδηγούς κλείνει η πόρτα;
Πιάστρι: Στην McLaren μέχρι και το 2026 (+video)