Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Θα αντέξει ο Leclerc στην πίεση του Verstappen; (+video)

Ελλάδα 1:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιταλίας: Θα αντέξει ο Leclerc στην πίεση του Verstappen; (+video)

FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Θα αντέξει ο Leclerc στην πίεση του Verstappen; (+video)

FORMULA 1

Μόνο ο Charles Leclerc θα ξεκινήσει τον σημερινό αγώνα από την θέση στην οποία πήρε κατάταξη χθες, την pole. Θα είναι, όμως, αυτό αρκετό ώστε ο Μονεγάσκος να κερδίσει ξανά στην Monza;

Advertisement
Advertisement

Το σενάριο της πρώτης νίκης του Charles στην έδρα της Ferrari δεν διέφερε πολύ από αυτό που “γράφεται” μέχρι στιγμής για το GP του 2022. Η Ferrari και τότε είχε ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο το οποίο, όμως, δεν ήταν στο επίπεδο της πανίσχυρης τότε Mercedes. Σε ορισμένα GP, ωστόσο, η SF90 ανταγωνιζόταν επί ίσοις όροις την W10.

Όπως τότε έτσι και τώρα, ο Leclerc ξεκινάει από την πρώτη θέση εκκίνησης. Τότε, ο άμεσος ανταγωνιστής του ήταν ο Lewis Hamilton και ξεκινούσε δίπλα του στην πρώτη σειρά. Τώρα είναι ο Verstappen ο οποίος τελικά θα ξεκινήσει έβδομος. Η υπεροχή που αναμένεται να έχει η RB18 υπό συνθήκες αγώνα θυμίζει επίσης εκείνην της Mercedes του 2019. Πώς θα έπρεπε, λοιπόν, η Ferrari και ο Leclerc να διαχειριστούν τον αγώνα τους;

Ο τέλειος αγώνας

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι υπερβολή αν γράφαμε ότι οι Ferrari-Leclerc πρέπει να κάνουν τον τέλειο αγώνα εάν θέλουν να κερδίσουν στην Monza. Αρκεί ένα μικρό λάθος στο pit-stop, μία ολιγωρία στην εκκίνηση ή ένα λάθος φρενάρισμα, ώστε ο “οδοστρωτήρας” Verstappen να πάρει το πάνω χέρι στον αγώνα.

Ασφαλώς, οι πέντε οδηγοί που θα ξεκινήσουν ανάμεσα στους Leclerc και Verstappen δεν θα αποτελέσουν πρόβλημα για τον Ολλανδό. Εάν υποθέσουμε ότι δεν θα υπάρξει κάποιο αυτοκίνητο ασφαλείας στους πρώτους γύρους, θα πρέπει να περιμένουμε τον Max να βρίσκεται στην δεύτερη θέση το πολύ μέχρι τον 7ο γύρο. Τότε θα αρχίσει ο πραγματικός αγώνας.

Advertisement

Φυσικά, ο Leclerc δεν πρέπει να χάσει θέση στην εκκίνηση. Λογικά, τόσο εκείνος όσο και ο Verstappen θα ξεκινήσουν με την soft γόμα. Ο Verstappen θα μπορούσε, ίσως, να έβαζε και τα medium εάν ξεκινούσε πιο μπροστά. Όμως, όντας αναγκασμένος να κάνει 5 προσπεράσματα μέσα σε 5-7 γύρους, μία τέτοια επιλογή θα ήταν μεγάλο ρίσκο.

Advertisement

Λογικά, εάν όλα έχουν πάει καλά για εκείνον στην εκκίνηση, ο Leclerc θα έχει φτιάξει μία διαφορά τουλάχιστον 3,5 δευτερολέπτων από την δεύτερη θέση μέχρι ο Verstappen να βρεθεί σε αυτήν. Τότε ο Charles θα πρέπει να την κρατήσει με νύχια και με δόντια πάνω από τα 2,5 δευτερόλεπτα, ώστε να καλυφθεί από το undercut που κατά πάσα πιθανότητα θα επιχειρήσει η Red Bull.

Η F1-75 έκανε πολύ καλά stints με τα soft την Παρασκευή. Αντιθέτως, με τα medium υστερούσε της RB18, αν και το Σάββατο η εικόνα της με αυτά ήταν βελτιωμένη. Η Red Bull θα θελήσει να περάσει τον Max στη μεσαία γόμα το συντομότερο δυνατόν. Μάλλον πριν τον 20ο γύρο. Η Ferrari δεν πρέπει να αντιδράσει σπασμωδικά, όπως έκανε στην Ολλανδία με τον Sainz. Οφείλει απλώς να μην κάνει λάθος.

Η πιο δύσκολη άμυνα

Advertisement

Έπειτα, τα πάντα θα βρίσκονται στα χέρια των οδηγών. Ο Leclerc απέδειξε το 2019 ότι μπορεί να αμυνθεί πολύ αποτελεσματικά στην Monza. Χάρη σε αυτήν την ικανότητά είχε κερδίσει τον Hamilton τότε. Το ίδιο μπορεί να κάνει και φέτος.

Το πιθανότερο είναι πώς ο Verstappen θα ασκήσει ασφυκτική πίεση στον Leclerc μετά το pit-stop. Εάν, ο Charles αντέξει τους πρώτους δέκα γύρους του δεύτερου stint θα έχει εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό τη νίκη.

Μία πιθανή νίκη του Leclerc στην Monza δεν θα έχει απλώς μεγάλο πρεστίζ. Θα έχει και μεγάλη σημασία για την εσωτερική λειτουργία στην Scuderia. Ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann δήλωσε στην Gazzetta dello Sport ότι πιστεύει ακόμη πως η επιλογή Binotto ήταν η σωστή. Επεσήμανε, όμως, αυτό που βλέπουμε όλοι μας από την αρχή της χρονιάς. Τα πολλά λάθη που έχουν γίνει.

Μάλιστα, ο Elkann δεν άφησε ούτε τους οδηγούς έξω από αυτά. Συγκεκριμένα είπε: “Αναμφίβολα η δουλειά στο Maranello, στο γκαράζ, στο pit wall, πίσω από το τιμόνι πρέπει να βελτιωθεί“. Τέλος, ο πρόεδρος της Ferrari εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Scuderia μπορεί να επιστρέψει στους τίτλους πριν το 2026.

Ο Binotto συμφώνησε με τα όσα είπε ο Elkann μετά το FP3 του Σαββάτου. Μένει να φανεί εάν η Ferrari θα αρχίσει να μαθαίνει από τα λάθη της. Το επετειακό για εκείνη GP της Monza είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Porsche: Δεν μπαίνει στην F1 με την Red Bull το 2026!
F1 GP Ιταλίας: Χρυσή ευκαιρία για τον Leclerc
F1 GP Ιταλίας: Pole του Leclerc στα ίσα!